|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Silnik elektryczny - sterowanie mocą |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 22:12 Silnik elektryczny - sterowanie mocą
|
|
|
Pytanie w sumie nie ode mnie tylko mojego dziadka. Jako, że ja coś zawsze kombinuje to on poprosił mnie o pomoc, tyle, że ja nie bardzo się akurat na tym znam. Chodzi mi o to, że potrzebuję zrobić coś takiego, co sterowałoby obrotami silnika 12V. W czasie załóżmy ciągnięcia dźwigni obroty rosną, a po puszczeniu spadają. Coś jakby regulacja gazem w samochodzie z silniczkiem elektrycznym. Z tym, że nie ma być biegów tylko płynna regulacja jak potencjometrem. |
_________________
|
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-04-2009, 09:05
|
|
|
A o jakiej mocy silnika mówimy? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 10:13
|
|
|
Napisz przeznaczenie tego silnika, bo to będzie determinowało sposób sterowania nim. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 11:02
|
|
|
Radke, Ciężko mi określić ile on może mieć kW, ale jest wymontowany ze starej pralki. Przeznaczeniem miał by być jakiś tam pas transmisyjny zamontowany na jakimś pojeździe (normalnie monster garage oldboy), tyle się dowiedziałem, bo mój dziadek z kolei pomaga jakiemuś też starszemu koleżce ze wsi Zasada musiała by być taka, jak w maszynie doszycia. Pedał lekko wciśnięty to i maszyna powoli szyje, gaz do dechy to maszyna zasuwa. |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 11:54
|
|
|
puścić plusa przez potencjometr, można kupić gotowe na 12V lub zrobić samemu samą np. gałkę potencjometru zainstalować do konstrukcji tej machiny poprzez sprężynę, która po dodaniu "gazu" i puszczeniu pozwoli jej wrócić do pozycji wyjściowej. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-04-2009, 14:24
|
|
|
I myślisz, że 12V pociągnie taki silnik?
Nawet jakby miał 1kW to prąd by pobietrał jakieś 83A
Pytania pomocnicze:
1. na jakim napięciu będzie pracować?
2. prąd stały czy zmienny?
3. czy z tego samego zasilania będzie zasilany układ sterowania?
to tak na początek..... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 14:32
|
|
|
Radke, silnik działa bo już był próbowany pod 12V (dopytałem i to jednak nie urządzenie pod 220V tylko z czegoś wymontowane pod 12V działające bezpośrednio). Prąd będzie płynął z osobnego akumulatora, nie ładowanego niczym, bo praca układu nie będzie ciężka i wyczerpująca ten akumulator. Nie powiem Ci z czego będzie zasilany układ sterowania, bo nie wiem jaki on będzie Pomysł ciechu, jest chyba najbardziej prawdopodobny, żeby wstawić odpowiedni potencjometr na 12V, tak, żeby była regulacja za pomocą tej żądanej wajchy |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 21:37
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Radke, Ciężko mi określić ile on może mieć kW, ale jest wymontowany ze starej pralki | I to chcesz sterować potencjometrem przecież taki sinik w chwili startu pobiera prąd o takim natężeniu że usmaży ci każdy potencjometr Dowiedz się o parametry tego silnika to coś ci poradzę. Dokładnie, nominale napięcie robocze, (Możne i ruszył na 12V ale wcale nie jet powiedziane ze to jego napięcie robocze, może być np. 24V), moc, natężenie prądu w chwili rozruchu o ile ci to wiadomo. Spisz wszystko z tabliczki silnika o ile taką ma. Bo jak pisałem wcześniej inny układ będzie dla małego silniczka 12V a inny dla sporego kloca.
** Dodano: 27-04-2009, 22:52 **
W skrócie możesz płynnie starować obrotami silnika poprzez zwiększanie od 0 do maks. napięcia więc jedynie co potrzebujesz to gotowy układ sterujący napięciem np. od 0 do 12V który wytrzyma parametry twojego silnika, np. 1,5kW i 100A |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-04-2009, 11:46
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | I to chcesz sterować potencjometrem przecież taki sinik w chwili startu pobiera prąd o takim natężeniu że usmaży ci każdy potencjometr Dowiedz się o parametry tego silnika to coś ci poradzę. | taki wlasnie potencjometr sprawowal sie rewelacyjnie w quadzie elektrycznym z silnikiem 12V. Sam quad wazyl ponad 10kg i ze spokojem ruszal z dzieciakiem wazacym 20kg. Przez trzy lata nic sie w nim nie upalilo. Fakt tylko ze aku z maluszka bardzo szybko sie rozladowywal, ale to byla raczej wina aku. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|