To ja się poskarżę ... |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 13:00 To ja się poskarżę ...
|
|
|
Od początku?
A więc zaczęło się niewinnie... szukałem do tempry zderzaka...a kupiłem drugą 2.0 8v rok 91
Było fajnie, wpakowałem w nią już sporo kasy(praktycznie drugie tyle ile dałem za nią-2150zł) i to nie licząc paliwa, bo to wiadomo
Jednak ona tego nie docenia i co chwile sypie się dalej coś nowego
Od pierdołek typu nie łączący kabelek od dmuchawy
włącznik wiatraka przy chłodnicy
prawdopodobnie termostat(trzyma 70-80 stopni podczas jazdy-za mało!)
do czyszczenia nagrzewnica, bo zapchana syfami
i wreszcie dochodzimy do mojego najgorszego problemu-obroty ma 1200-1400 na wolnych
na benzynie mega szarpie i nie da się jechać praktycznie powyżej 3tys(od pewnego momentu jak wcisnę mocniej gaz to szarpie strasznie) Oczywiście testy tylko i wyłącznie na ciepłym silniku, bo na zimnym nie ciągnę jej nigdy wyżej niż 3tys. na zimnym odpala ładnie i od strzała. Silniczek krokowy(zawór) ma zaślepiony, bo stary nie działał, "nowy" nie działa i ogólnie to mi się niedobrze robi jak pomyślę o tym wszystkim
Gdybym chociaż wiedział co trzeba wymienić i co kupić i że problem zniknie na 100%, to bym mógł wydać nawet kilka stów, a tak nie będę przecież strzelał i kupował nowego samochodu
Jakby to powiedzieć-lubię jeśli mi wszystko działa poprawnie-nawet jeśli nie korzystam z tego(jazda na benzynie bardzo rzadko, a jednak mnie wkurza i chcę naprawić)
I to by było na tyle moich żali.
BTW-łożyska przednie i linki ręcznego jeszcze chyba będą do wymiany.
Chyba prościej było kupić inny samochód jednak... |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-03-2010, 13:54
|
|
|
żeby ci nie było smutno to ja swoją kupiłem 2 lata temu za 1500zł, na chwile obecną paragony mam na prawie 2000zł do tego jeszcze sporo pierdół na które nie brałem paragonów + robocizna nie mówiąc o naprawach blacharsko-lakierniczych czy kołach...
Ogólnie to nadal jest coś do zrobienia i nadal zdarza się że po prostu nie odpali czy będzie miała jakiś inny kaprys, ale to nie nowy samochód i wiem że za te pieniądze za które ją kupiłem + to co władowałem nie kupił bym nic lepszego... Na chwile obecną myślę że jeszcze z 1000zł i tempra będzie jak z salonu |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-03-2010, 14:06
|
|
|
myślę że jak kolega Alan się wypowie to poprawi Ci się humor Guzik,
Tak teraz jak patrzę ... To ja chyba miałem farta kupując swoje auto. Mam je już coś koło 2.5 roku i z takich poważniejszych rzeczy to regeneracja rozrusznika, wymiana aku, wymiana wahaczy i drążków ... pompa paliwa, kopułka, palec. Nic więcej zepsutego konkretnego nie pamiętam. Może też dla tego że zrobiłem przez ten czas coś koło 24 tys km
** Dodano: 16-03-2010, 14:07 **
oczywiście nie wliczam w to wymian okresowych płynów kabli itp |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 14:24
|
|
|
Bdm napisał/a: | 2 lata temu |
Bdm napisał/a: | na chwile obecną paragony mam na prawie 2000zł |
to ja Ci powiem, że swoją kupiłem za 2150zł i paragony mam już na kwotę 2000zł
Tylko że razem z wymianami oleju/rozrządu
Za to do zrobienia jeszcze kilka stów+blacha troszkę żeby nie poszło dalej.
Wiecie jak jest. Wszystko to w ciągu niecałych 2 miesięcy i się człowiek załamuje jeśli od razu takie koszty wyskakują i w dodatku nie wszystko jest zrobione jeszcze.
Najbardziej mnie martwi to zapalanie i obroty wolne(raczej ich brak).
Luczu napisał/a: | i z takich poważniejszych rzeczy to regeneracja rozrusznika, wymiana aku, wymiana wahaczy i drążków ... pompa paliwa, kopułka, palec. | to ja właśnie nic z tych rzeczy nie robiłem jeszcze.
Luczu napisał/a: | Może też dla tego że zrobiłem przez ten czas coś koło 24 tys km |
to bardzo mało widzisz, ja robię nieco więcej(przynajmniej 2-3 tys miesięcznie, a czasem nawet 4-5-zależy od miesiąca i stanu portfela) |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-03-2010, 14:26
|
|
|
Guzik napisał/a: | to bardzo mało widzisz, ja robię nieco więcej(przynajmniej 2-3 tys miesięcznie, a czasem nawet 4-5-zależy od miesiąca i stanu portfela) |
ciekawe co by mój na takie dystanse powiedział Mogło by mu się nie spodobać |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 14:36
|
|
|
Luczu napisał/a: | ciekawe co by mój na takie dystanse powiedział |
dobrze jeśli samochód jeździ, a nie stoi
chociaż nie można przesadzać też.
Poprzednią zrobiłem 31 tys w ciągu niecałych 7 miesięcy z czego raz stała jakieś 2 tygodnie po stłuczce(nie z mojej winy), drugi raz stała nawet nieco więcej niż 2 tygodnie po stłuczce-z mojej winy już. Tą czeka podobna historia jak nawet nie lepsza, bo planuję troszkę pojeździć po kraju ...
Dlatego ważne jest żeby było sprawne to i owo, a nie ona focha strzeli sobie |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-03-2010, 14:50
|
|
|
Zrób zawór powietrza. Zobacz wtyczki, może jakiś kabel nie domaga.
Obroty, to może być kwestia czyjnika położenia przepustnicy.
Przejrzyj wszystkie kostki (zdejmij kondonik) zobaczy czy piny są dobrze wciśnięte.
Może masz pompę paliwa padniętą dlatego szarpie, jest ubogo itd.
Napisz mi na PW wieczorem, to podeślę Ci pdf'a o systemie zapłonowo-paliwowym IAW który masz, może się przyda. Przynajmniej ogarniesz jak to działa. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 14:52
|
|
|
I jeszcze zapytam Was drodzy forumowicze.
Jak by to wyglądała sprawa z takim mini remontem silnika? Bierze mi olej skubaniec w ilościach o wiele za dużych, a nie lubię dolewać. Uszczelniacze zaworowe są padnięte na 100%, a do tego pewnie też pierścienie puszczają. Czy mogę wymienić same pierścienie czy tak się nie robi i trzeba tłoki+szlify? jeśli ta druga opcja to już wolę dolewać.
BTW-w poprzedniej nie brał nic(nie dolewałem od wymiany do wymiany czyli 10-11tys i na miarce nie ubywało też praktycznie nic) jak wymienił mi same pierścienie i zrobił głowicę koleś, a późniejsze problemy były od rozrządu, który przeskoczył z jakiegoś powodu(może na mrozie -25 i mineralnym oleju? Nie mam pojęcia.
** Dodano: 16-03-2010, 14:54 **
Raku, wreszcie jakieś konkrety
Odezwę się wieczorem do Ciebie.
Powiedzcie mi Panowie, czy zawór powietrza może być od AR 164/Opel? Czy musi być do tempry z tą śrubką do regulacji>? Na forum FCKP chłopaki zakładali od opli i sobie chwalili poza tymi grubszymi wężami(to nie problem). Myślałem nad takim nowym zaworkiem, ale nie wiem. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 15:38
|
|
|
Cytat: | Pewnie może być. W FC jest taki sam system zapłonowo-paliwowy. |
czyli najpewniej będzie kupić nowy taki zawór
Do tego zająć się resztą któa niedomaga-prawdpodobnie CPP, bo na odpiętym nie szarpie. ustawiałem go na 0,20v i na 0,50, ale nic nie pomagało-może troszkę lepiej na 0,5 było. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 16:37
|
|
|
ja się na temat tempry nie wypowiem... bo znów mi mod usunie posta a jak ci szarpie na benzynie a na gazie nie to powodem będzie dziadowska instalacja lpg komp łapie errory i temu odepnij klemy odpal na PB i nie przełączaj na LPG jesli nie będzie szarpania ect masz winowajce |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 18:27
|
|
|
Alan napisał/a: | a jak ci szarpie na benzynie a na gazie nie to powodem będzie dziadowska instalacja lpg komp łapie errory i temu odepnij klemy odpal na PB i nie przełączaj na LPG jesli nie będzie szarpania ect masz winowajce |
instalka 2 gen
Ale odpinanie klem nie pomaga ani trochę. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 18:59
|
|
|
skoro się chwalimy wydatkami na auto to może ja coś dorzucę
na fotce są koszty do marca 2006 - od tamtej pory doszło:
rozrząd, opony , zawieszenie , w styczniu 2008 rów = naprawa 3000zł w plecy, wymiana wszystkich uszczelek w silniku 1500zł,plus masa ale to masa innych pierdoł, odkąd mam tipo koszty dawno przekroczyły 10 000zł baa 10 000 to było pod koniec 2007 do dnia dzisiejszego gdybym siadł na spokojnie i policzył wyszło by ok 20 000 zł
Guzik, a co do twoich problemów byłeś na diagnostyce komputerowej ? |
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 19:17
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | Guzik, a co do twoich problemów byłeś na diagnostyce komputerowej ? |
nie, ale wybiorę się jeśli tylko ogarnę zawór wolnych obrotów.
Leśniczy-to się chwali co robisz dla samochodu
Niestety ja jadę póki co na oszczędnościach i bez pracy-dlatego tak psioczę na auto, bo mi brakuje na naprawy już |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 20:37
|
|
|
Guzik napisał/a: | Leśniczy napisał/a: | Guzik, a co do twoich problemów byłeś na diagnostyce komputerowej ? |
nie, ale wybiorę się jeśli tylko ogarnę zawór wolnych obrotów.
|
tu masz dokładny opis jak samemu naprawić zawór VAE ( od wolnych obrotów )
pisałem juz o tym nie raz. łączny czas na demontaż, czyszczenie i montaż to max 1,5h.
http://www.fiatcoupe.pl/serwis/porady/porady1.htm |
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 21:32
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | łączny czas na demontaż, czyszczenie i montaż to max 1,5h. |
pod warunkiem, że nie masz urwanej tej śrubki od regulacji... a u mnie jest urwana całkiem i nie da się pospawać ani nic z tych rzeczy. Tylko nowy ratuje |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 23:05
|
|
|
to faktycznie nie co komplikuje sprawy
no allegro taki kosztuje prawie 300zł :/ |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 23:21
|
|
|
odlacz sonde lambda i zobacz jak sie zachowa czy dalej bedzie szarpc powyzej 3 tysi u mnie to bylo przyczyna jedzilem bez pozniej zakupilem nowa i jesli ona jest walnieta i bedziesz kupowac nowa to zadne zamieniki z allegro bo szybko padaja |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 07:58
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | to faktycznie nie co komplikuje sprawy |
to waśnie zależy. Można kupić podobno od opla taki zaworek boscha i jest niby taki sam, a jedynie węże muszą być troszkę grubsze niż seryjne.
Jeśli się to potwierdzi jeszcze, to taki waśnie zamówię sobie
BTW-używka oryginal już za 100z idzie wyhaczyć, ale wląśnie...używka...
sprawdzę tą sonde też |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 10:38
|
|
|
podejrzewam że chodzi ci o któryś z tych dwóch
oba faktycznie mają wejście na 2 przewody z podciśnieniem i oba zasilane sa kostką na 2 przewody.
ale na prawdę nie wiem czy mają takie same parametry pracy jak VAE w fiacie
w sklepie nowe takie kosztują 100 z hakiem
a na allegro da sie wyrwać za 50zł
http://www.motoallegro.pl..._b_2_5_3_0.html |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 11:27
|
|
|
Ten pierwszy
Chłopaki z FCKP takie zakładają i chwalą sobie, a skoro układ ten sam co w TT, to może podpasi? I odpada nam regulacja śrubką.
** Dodano: 18-03-2010, 17:54 **
Dziś spotkało mnie coś miłego :]
Sprawdzałem miernikiem gdzie jest szpachla na samochodzie i... nie ma nigdzie
Ale super
Czyli nawet jeśli kiedyś było uderzone, to robione konkret i wymiana elementu, a nie pakowanie szpachli
BTW-pierścienie 45 zł na tłok
gumki uszczelniacze-24 zł
uszczelka 50 zł
Do tego uszczelka dolotu,wydechu+pokrywy zaworów+robienie głowicy
W sumie 500-600 zł części, a olej przestanie pić, bo polubiła castrol
Szybko odbije mi się ta naprawa o ile tłoki i cylindry nadają się jeszcze do czegoś... |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|