Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
w trakcie jazdy zdechł Tipo 1.4 gaźnik
Autor Wiadomość
Toudi 
witamy nowego


Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-07-2010, 23:27   w trakcie jazdy zdechł Tipo 1.4 gaźnik

Witam serdecznie,
mam taki problemik autko( Fiat Tipo 1,4 gaźnik) miało jakiś czas temu taką przypadłość że odpalało przejechało się kawałek i gasło na kaput. Od tego czasu zostało wymienione: kable od świec, świece, cewka, filtr powietrza- (ponieważ mojemu bratu strzeliło coś i rozerwało całą rurę tą dolotową do filtru). Dziś po tych wymianach przejeździłem cały dzień na benzynie i było wszystko cacy postanowiłem przełączyć na gaz przejechałem jakieś 10km i samochód zaczął się troszkę dławić tzn czasami nie równo pracował. Po kolejnych 10 km na wolnych obrotach zgasł i nie chiał odpalić ani na gazie ani na benzynie. Postał kila godzinek postał i odpalił na benzynie. Powiedzcie w czym może leżeć problem. Czytałem że to może być czujnik położenia wału- ale czytakowy w ogóle jest taki w tym typie silnika.

Proszę bardzo o pomoc w sobotę wybieram się za miasto i chciałbym to zrobić do tego czasu.

Dziękuję i pozdrawiam.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-07-2010, 10:52   

W moim gaźnikowym silniku 1.6 miałem CPW (czujnik położenia wału) w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem na korpusie skrzyni. Od góry taki prostokącik z którego wyprowadzone są przewody. Nie wiem czy Ty też masz, bo z tego co kojarzę to 1.4 gaźnik nie miały digiplexa, a CPW chyba właśnie do niego przesyła info o położeniu kola zamachowego. Ale jeśli masz CPW to kiedy znów auto ci zdechnie polej ten czujnik zimna woda. Zwykle dostawały szalu właśnie przez wysoką temperaturę. Jeśli po wychłodzeniu będzie palił normalnie to właśnie CPW będzie do wymiany.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Toudi 
witamy nowego


Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-07-2010, 12:26   

jeszcze jedno pytanko co to jest jeden kabelek mam oderwany zaraz to wymienię ale zastanawia mnie za co to odpowiada.

  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-07-2010, 22:49   

CPW w tym silniku nie ma.
Podobną przypadłość miał Tipo mojej Mamy.
Nie rozgryzłem co jest tego przyczyną, auto na dniach będzie jechało w "ostatnią drogę" do stacji demontażu ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-07-2010, 23:09   

Toudi, To jest sterowanie podgrzewaniem kolektora. Co to za druciarstswo z węża ogrodowego? Najpierw zajmij się sprawą nie sprawnego gazu. Tak jak ci Emf, napisał w 1.4 na gaźniku nie ma ani CPW ani CPP ani sądy ani żadnej elektroniki, za wyjątkiem modułu cut off który można odłączyć i dalej jeździsz tyle ze spalanie wrasta o 0,5-1l Mnie gdy nie chciał palić na benzynie pomogło czyszczenie i regulacja gaźnika. Nie sprawne LPG może wymagać regulacji, czyszczenia parownika, wymiany filtra gazu. Warto sprawdzić ustawienie zapłonu, ma być 10 stopni. Sprawdź również czy nie popękały wężyki od podciśnienia, czy podstawa gaźnika jest cała. Cyknij fotkę całego silnika z różnych stron.

** Dodano: 26-07-2010, 06:23 **
Weź sobie ściągnij kopułkę z aparatu i przeczyść razem z palcem, na pewno nie zaszkodzi. Popatrz czy od aparatu zapłonowego nie przerwał się wężyk podciśnieniowy, sprawdź dobrze czy obudowa wraz z dolotem nie popękała od strzału. Może podczas tego zdarzenia uszkodził się gaźnik np. pokrzywiło dysze rozpylacza, czy uszkodziło przepustnice. Widziałem już stopione dysze, wiele nie trzeba.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load