Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie do bardziej wtajemniczonych
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-10-2010, 15:11   Pytanie do bardziej wtajemniczonych

Panowie co odpowiada (steruje) silniczkiem krokowym ?
-komp główny ?
-digiplex2 ?
- sonda lambda ?
- Czy jakieś czujniki typu czujnik temperatury zasysanego powietrza i/lub cieczy chładzacej ?
- Czy jeszcze coś innego ?

Zakładałam nowy temat ponieważ przeszukałem juz nie tylko nasze forum ale tez pól internetu i nic nie mogę znaleźć.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-10-2010, 18:38   

ECU - komputer układu wtryskowego na podstawie odczytu czujników tzn:
+ prędkość obrotowa
+ położenie przepustnicy (w układzie nadążnym) do pewnego momentu
+ temperatura silnika
+ temperatura pow. dolotowego (ale to raczej korekcja czasów wtrysku)
+ obciążenie silnika (mapsensor)
+ czujnik CUT OFF

Silnik krokowy działa tylko w kilku fazach pracy silnika identyfikowanych przez ECU na podstawie w/w czujników.

Sonda lambda w algorytmie sterowania silnikiem odpowiada za korekcję czasów wtrysku paliwa, wraz z kilkoma innymi parametrami, ale sama sonda to skład mieszanki paliwowo powietrznej.

Digiplex 2 to układ sterujący zapłonem zawierający mapę zapłonu. Bazując na prędkości obrotowej i podciśnieniu w układzie dolotowym dobiera odpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu.
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-10-2010, 20:17   

No to teraz zgłupiałem :sciana: Bo w moim przypadku to moze byc uszkodzone to wszystko ( a z tego co widze to jest w czym wybierać) Kurcze juz jestem gotowy nawet pojechać na kompa ale czy to coś da ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-10-2010, 21:50   

Odkrec czujnik polozenia przepustnicy lewastrona przepustnicy zobacz sciezki ale wczesniej odrysuj jak byl zamontowany zeby nie przeklamywalo po ponownym montarzu a dodatkowo poczytaj o czyszczeniu krokowca czesto pomaga
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-10-2010, 07:38   

Krokowiec wyczyszczony a nawet podmieniony. Po podłaczeniu na krótko działa wysuwa sie do końca i wsuwa. Problem jest ze sterowaniem bo ssanie nie działa wcale lub działa zbyt krótko... A ile gdzieś tak auto powinno chodzic na ssaniu przy temp powiedzmy z -2 ? I czy krokowiec odpowiada tylko za ssanie czy tez za obroty biegu jałowego ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-10-2010, 09:37   

Keray69, krokowiec to tylko silniczek który podpiera przepustnicę,czyli tak jak byś lekko dodawał gazu.Silniczek krokowy jest tylko wykonawcą poleceń które dostaje od ECU czyli od sterownika silnika.W krokowcu jest jeszcze styk który informuje ECU o tym że silniczek dotyka (podpiera) przepustnicę.Sprawdź czy owy styk jest dobry.
Sprawdź przede wszystkim czujnik temperatury wkręcony w kolektor ssący.On jest jednym z najważniejszych czujników.
A jeśli chodzi o tzw ssanie to oprócz podparcia przepustnicy przez silniczek krokowy,ECU wydłuża czas wtrysku,czyli zwiększa ilość wtryskiwanego paliwa.
Podpięcie pod kompa nie jest złym pomysłem.Zobaczysz jak pracuje sonda lambda,czy czujnik temp. jest dobry,jest też podany czas wtrysku.Jeżeli mechanik jest dobry to powinien wskazać Ci co go boli.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-10-2010, 13:17   

Byłem w serwisie fiata na kompie i oto wynik

:

To co zaznaczyłem czerwonymi pętelkami to jest mi nie zrozumiałe:
mam 1.6 sx ie a wyświetliło mi 1.4 Sw i.e ECO
I Co oznacza przy w wtrysku SPI (wzmocniony)
ps. sory za jakosc ale tel...

** Dodano: 11-10-2010, 22:23 **
Nikt nie potrafi mi tego wyjaśnić ? Nie spotkał sie nikt z czymś takim ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load