Brak Prądu! |
Autor |
Wiadomość |
fuct
witamy nowego
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 18:18 Brak Prądu!
|
|
|
Witam!
Wczoraj zaparkowałem swoje żelazo na parkingu ( 1,4 lpg ) i po nocy już mi nie odpalił.
Oznaki są fascynujące bo nic nie działa. Jak bym akumulator wymontował. Sam akumulator jest wporządku.
Bardzo proszę dajcie znać gdzie grzebnąć trzeba!?!?!?!? |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2011, 18:41
|
|
|
1. MASA MASA MASA - klemy czy podpiecie do minusa na skrzyni
2. aku stary - padl (miernik i sprawdzamy) |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 18:45
|
|
|
Dlaczego twierdzisz że aku jest ok? Nic kompletnie nie działa? nawet lampka w podsufitce?Tak jak napisał kolega, dla mnie to aku jest trup. Jeżeli nie to, to klemy, masy, kable itp. Jak kompletnie nic nie działa, a aku om to tylko to mogło paść. Jak masz miernik to zmierz napięcia pomiędzy klemą + a budą i silnikiem. |
|
|
|
|
fuct
witamy nowego
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 18:52
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź!
W temacie aku to podpiąłem go do prostownika i wskazanie miałem takie jak by całą noc się ładował. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 19:36
|
|
|
Jak nie masz miernika to użyj przynajmniej żarówki z kawałkiem drutu, i zajrzyj do środka czy jest elektrolit. Wskazania prostownika o niczym nie świadczą. |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2011, 23:56
|
|
|
Akumulator po dluzszym ladowaniu jezeli elektrolit jest w dobrym stanie powinien delikatnie "bombelkowac/bulgotac" szalki oczywiscie odkrecone. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 10:03
|
|
|
fuct napisał/a: | Dzięki za szybką odpowiedź!
W temacie aku to podpiąłem go do prostownika i wskazanie miałem takie jak by całą noc się ładował. |
wow wspaniała metoda sprawdzania akumulatora i bardzo rzetelna ....
uszkodzony/zużyty akumulator nie będzie chciał się ładować bo będzie miał zbyt wysoką oporność wewnętrzną, a w przypadku twojej "techniki" sprawdzania będzie się zachowywał jak naładowany ...
sprawdzenie napięcia samym miernikiem tez nie da rozstrzygającego wyniku, prawidłowy test to obciążenie prądem rzędu 100A i obserwacja napięcia, jęsli zbytnio kuca to aku szrot.
a tak "na sztukę" to można sprawdzić podłączając pod niego żarówkę samochodową h4 ( na pewno taką posiadasz ) jeśli poświeci chociaż ze 2 minuty to akumulator na pewno da rade podświetlić deskę po przekręceniu kluczyka i zapalić podświetlanie kabiny po otwarciu drzwi.
chociaż ja osobiście obstawiam brak masy, przerwę na przewodach, kombinacje amatorsko-alpejskie przy klemach, bezpieczniki, zalana skrzynka bezpieczników i takie tam pierdoły .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-06-2011, 10:17
|
|
|
fuct, Nie masz możliwości podpięcia innego akumulatora na chwilę ?
lynx napisał/a: | Jak nie masz miernika |
to niech sobie kupi. Już za 15 zł można nabyć w castoramie. Takie rzeczy się przydają |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
fuct
witamy nowego
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 21:46
|
|
|
Czołem Panowie!
W tej chwili sprawdziłem aku i pokazał 3.6 V po dobie ładowania...Good Bye My Love |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 22:55
|
|
|
fuct, no widzisz pierwsza podpowiedź kolegi pisario, juz była dobra .... teraz uz wiesz, że prostownikiem akumulatora nie sprawdzisz
a tak z ciekawości ( bo nie wierzę, że z dnia na dzień akumulator zamienił się w szrot )
musiałeś go co jakiś czas ładować prawda ? a w zimę to co 2 dzień ? jęsli wczesniej jednak nie sprawiał problemów to polecam sprawdzić ładowanie,. jęsli po odpaleniu silnika na klemach nie ma co najmniej 13,8V to radze zainteresować sie alternatorem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
fuct
witamy nowego
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 22-06-2011, 07:46
|
|
|
Leśniczy , ja sam do końca nie wierzę , że aku ot tak zkapitulował bez ostrzeżenia.
Najprawdopodobniej obsypała się jakaś cela w wyniku wstrząsów...Ale to już tylko moja teoria.
Ostatni raz ładowałem go zimą jak temp. schodziła do -20 'C. Pierdyknął raz a dobrze. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-06-2011, 12:01
|
|
|
Jeszcze zajżyj docel jak wygląda elektrolit, i czy wogóle jest. Jeszcze mógł się posypać regulator napięcia i aku się poprostu wygotował. |
|
|
|
|
Paweł Łukaczyk
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 91 Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-06-2011, 11:26 Witajcie.
|
|
|
Witam szanownych TTT.
Czytając i podsumowując być może podobne lub takie same sytuacje.
Zacznij od sprawdzenia miernikiem czy nie masz przebić w samochodzie,coś może ci żreć prąd i wierz mi ze akumulator z dnia na dzień nie siadzie,nawet jak altek by siadł.Ja mam Aku 6-7 letni i wymienię go w tym roku bo nosiłem go do domu 3 razy by podładować
Wiec kilka rad i sugestia :
1-Mierzysz pobór napięcia na ciepło i na zimno akumulatora-włączony i wyłączony.
2-Przewody masy,w mojej temperce są takie dwa wtyki + kabel masy dokręcony do podstawy akumulatora,jak te wtyki będą pokryte erozja korozja to będzie ciemno i szaro-u mnie się tak działo.Trzeba wyczyścić preparatem lub wymienić.
3-Naciąg paska na alternatorze,sam alternator jakie daje napięcie,czy nie został zalany,zwój się nie zestarzał,w nim diody.
4-Klamry na akumulatorze i czy akumulator nie zasiarczał,jak zasiarczał to wek.
5-Zwarcie na tylnich światłach też z wiekiem robi swoje.
6-Masz radyjko czy głośniki?Potrafią prąd też ciągnąc.
Moim zdaniem to nie będzie 1 czynnik ale parę które się na siebie nakładają.
Pozdrawiam. |
_________________ Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!! |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-06-2011, 14:26
|
|
|
Paweł Łukaczyk napisał/a: | 6-Masz radyjko czy głośniki? |
Dziwne pytanie Ja mam nawet te dwie rzeczy :] |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Paweł Łukaczyk
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 91 Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-06-2011, 19:41
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Paweł Łukaczyk napisał/a: | 6-Masz radyjko czy głośniki? |
Dziwne pytanie Ja mam nawet te dwie rzeczy :] |
Właśnie tak myslałem że mi ucięło,chodziło mi że i taki sprzęt potrafi ciągnąc prąd,złe zaizolowane kable,podłączenia,kostki styków. |
_________________ Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!! |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-06-2011, 21:31
|
|
|
Paweł Łukaczyk, domyśliłem się, ale nie mogłem tego tak zostawić |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-06-2011, 09:52
|
|
|
Paweł Łukaczyk napisał/a: |
Właśnie tak myslałem że mi ucięło,chodziło mi że i taki sprzęt potrafi ciągnąc prąd,złe zaizolowane kable,podłączenia,kostki styków. |
złe zaizolowanie objawia się zwarciem oraz nie prawidłowym "graniem", złe podłączenie również objawia się nie prawidłowym "graniem" ... kostki styków ? zaśniedziałe, luźne czy "coś" tez nie powodują poboru energii....
tanie radia "no name" mają tendencje do pobierania znacznych ilości energii na podtrzymanie pamięci, rzędu 300-400mA co skutkuje rozładowaniem aku w ciagu kilku dni.
z radi markowych podobną tendencje posiada alpine ( większość modeli )
zresztą nie rozumiem po co dalej grzebać w tym temacie ? zostało ustalone, że koledze zdechł akumulator, dostał on też poradę aby sprawdzić ładowanie.
jeśli za pare dni napiszę, że sytuacja się powtórzyła pomimo nowego aku i dobrego ładowania wtedy będzie myśleli .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
fuct
witamy nowego
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-06-2011, 10:53
|
|
|
Dzięki za wszystkie porady!
Pod maską mam nową baterię i taczka ożyła.
Sprawdzałem miernikiem napięcie ładowania i wyszło 14.3V. Gdzieś czytałem , że być powinno 13.8 V??? |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-06-2011, 11:14
|
|
|
ładowanie masz ok. Powinno być z zakresu 13,8 - 14,5V. Żeby wszystko było pewne zmierz napięcia ładowania: na biegu jałowym, bez obciążenia, na jałowym pod pełnym obciążeniem (światła, dmuchawa na 4 biegu i ogrzewanie tylnej szyby) i w takich samych warunkach po dodaniu gazu (przy wyższych obrotach) |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-06-2011, 12:50
|
|
|
13,8 - 14,4 to prawidłowe napięcie ładowania, jeśli tak jak pisał kolega lynx, po włączeniu świateł, nawiewu, radia itp itd napięcie nadal wynosi ponad 13,8 to wszystko jest ok i temat do zamknięcie
p.s opcjonalnie możesz sie pokusić o sprawdzenie czy coś ci nie doi akumulatora na postoju.
możesz to zrobic owym miernikiem tylko pamietaj, że kabelek w mierniku trzeba przełożyć a samego pomiaru dokonywać wpinając miernik w szereg |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|