Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
słabe ładowanie
Autor Wiadomość
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-12-2010, 17:59   słabe ładowanie

witam szukam na forum kolejną godzine ale nie znalazłem odpowiedzi
mam ładowanie 13.8v po odpaleniu niema znaczenia czy niskie czy wysokie obroty tak samo
po włączeniu świateł i dmuchawy na 1 spada na 13.2 i po kilku dniach pada aku...
dzisiaj wymieniłem regulator napięcia i kompletnie się nic nie zmieniło wszystkie kable sprawdzone i nic akumulator kupiony w styczniu tego roku pomocy
_________________
PABBLO666
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-12-2010, 18:02   

pabblo666, szukaj gdzieś indziej, bo ładowanie masz absolutnie prawidłowe ;) może aku już jest w nie najlepszej formie :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-12-2010, 18:05   

może masz złodzieja prądu

** Dodano: 14-12-2010, 18:07 **
jaki masz ten akumulator ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-12-2010, 18:07   

Luczu, sorka zapomniałem napisać pobór prądu na czuwaniu 0,01 więc to nie to
:evil:
_________________
PABBLO666
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-12-2010, 18:08   

pabblo666, Posprawdzaj wszystko, łącznie z aku, bo ładowanie jest ok, ja osobiscie stawiam na aku, poprostu nie wytrzymuje tych temperatur co mamy za oknami ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-12-2010, 18:15   

egon., byłem wczoraj w serwisie centry z reklamacją i gość całkiem spoko pokazał mi warunki gwarancji i napisane że ładowanie musi być 14-14.4 gość powiedział żebym zrobił ładowanie i że nie wpisuje tych wartości do karty gwarancyjnej bo przepadnie mi gwarancja
co da alternatora to w wakacje miałem 14.2 i pad mi regulator napięcia po założeniu nowego było tylko 13.8 latem dawał rade teraz nie i pomyślałem że mi się trafił wadliwy więc dlatego dzisiaj założyłem kolejny nowy a dalej to pisałem wcześniej więc to nie to
_________________
PABBLO666
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-12-2010, 18:18   

Moim zdaniem ładowanie jest trochę słabe, choć przy takim nie powinno być opisanych przez Ciebie problemów. Dlatego problem leży raczej po stronie akumulatora. Jeśli masz możliwość to dobrze byłoby podmienić go na jakiś tydzień dla testu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-12-2010, 18:23   

ciechu, niemam niestety takiej możliwości ale za monent pożycze na chwile od sąsiada jego aku..... i zobacze wtedy ładowanie bo widziałem na forum że może być akumulator walnięty i wtedy altkowi utrudnia prace

** Dodano: 14-12-2010, 19:07 **
podpiołem akumulator sąsiada z jego auta i nic się nie zmieniło :!: dalej było identycznie jak umnie niewiem może altek do wymiany :?:
_________________
PABBLO666
  
 
 
paziak 



Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Krasnystaw
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-12-2010, 11:14   

.Witaj mam podobne objawy do Ciebie nawet napięcia takie same po konsultacjach że znawcami tematu oraz wielogodzinnym wertowaniu googli doszedlem do wniosku iż najbardziej prawdopodobnm okazuje sie mit o uszkodzeniu diod w mostku gretza co czego następstwem jest spadek napięcia ladowania .


Czekam do weekendu będę miał wtedy więcej czasu aby wyjąć altka sprawdzić ewentualnie wymienić diody na jakieś markowe wtedy też opisze efekty .
     assistance   Moneta
 
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-12-2010, 18:03   

Ja przez ostatni miesiąc przerabiałem ten temat w moim tipku.Kupiłem trzy nowe regulatory napięcia + cały alternator i nic...ładowanie na światłach ledwo 13V przekraczało...Po wielkich trudach doszedłem do tego że odpowiedzialna za to była słaba masa na silniku.Wyczyściłem wszystkie końcówki na przewodach pomiędzy akumulatorem i alternatorem i dodatkowo je pozaciskałem jeszcze.Do tego wymieniłem klemę minusową i dołożyłem dodatkowy przewód masowy między tą klemą a silnikiem.Wyczyściłem też złącze masowe na podłużnicy pod akumulatorem.Teraz ładowanie mierzone na słupkach akumulatora mam ponad 14V na zapalonych światłach...tylko nie wiem dlaczego w tym samym czasie mierzone w kabinie w gnieździe zapalniczki wynosi ledwo 13V....ale to już temat na cieplejsze dni...Pozdrawiam...mam nadzieję że coś pomogłem w temacie
  
 
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-12-2010, 18:34   

Qmaty, kolego i tu masz racje :!: wyczyściłem wszystko włącznie z alternatorem dołożyłem dwa przewody masowe do altka i ładowanie na światłach i dmuchawie na dwójce 14.1v :D więc gitara pozdrawiam wszystkich
8)
_________________
PABBLO666
  
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-12-2010, 19:50   

czy moze mi ktos jakies foto wrzucic tego polączenia minusa z masa ,aku i alternatorem bo u mnie tez jest 13,8 a dwa dni temu mialem 15,7 i dzis wziałem sie do roboty okazalo sie naderwany byl przewod miedziany jeden z trzech ktory wychodzi z uzwojenia do mostka i ladowanie wzroslo wiec trza bylo go na laczniku z kostki elektrycznej zklecic no i narazie jest ok ale te 13,8 to moze i u mnie traz mase mocniejsza zrobic pozdrawiam i zycze spokojnych swiat no i bezpiecznych tras,,wielkie dzieki z góry za foto jesli mozna zebym mial opcje jak to polaczyc dodatkowo z ta masa
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-12-2010, 22:06   

Potwierdzam, przeczyściłem masę na skrzyni (chociaż była czyszczona pół roku temu) i łądowanie podniosło się z 13.2 na 14.2 na włączonych odbiornikach.
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-12-2010, 08:38   

też tak musze zrobić, bo po odpaleniu silnika napiecie spada
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-12-2010, 15:36   

No oczywiście też czyste klemy muszą być i dobrze zaciśnięte. Jak przeczyścisz możesz dać troszkę na to wazeliny technicznej w celu konserwacji.
     assistance   Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-12-2010, 15:47   

Gramatyk napisał/a:
No oczywiście też czyste klemy muszą być i dobrze zaciśnięte. Jak przeczyścisz możesz dać troszkę na to wazeliny technicznej w celu konserwacji.


Ale tylko po skręceniu, na wierzch klem a nie w miejscu styku klemy z biegunem :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-12-2010, 23:05   

Nie zawsze przeczyszczenie pomoże, mi przy takich objawach poleciało uzwojenie altka.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2010, 07:39   

no nie zawsze ale spróbować nie zaszkodzi zwłaszcza że jest to proste i tanie.
     assistance   Moneta
 
Kretoaza 


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2011, 15:50   

Witam ja mam podobny problem tylko u mnie ladowanie raz jest 14,1 a po chwili jak wlacze swiatla to jest 13,2 najlepsze jest to ze jak odepne klemy to za chwile silnik zgasnie bo jest za slabe ladowanie
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-03-2011, 15:54   

Kretoaza napisał/a:
odepne klemy

to zabije alternator i pół instalacji w samochodzie
tak się nie robi.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-03-2011, 18:38   

Kretoaza,
Skoro piszesz w tym temacie, to znaczy że go przeczytałeś. To znaczy że powinieneś najpierw zastosować się do wskazówek w tym temacie, a dopiero potem opisywać swój problem. Odłączanie klemy na pracującym silniku nie skomentuje :sciana:
     Moneta
 
 
pawcar 



Wiek: 42
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 88
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-04-2011, 21:41   

Witam mam podobny problem z ladowaniem, ale u mnie napięcie ladowania po uruchomieniu zimnego silnika to 14,5 po włączeniu świateł 14,2-14,1. Natomiast kiedy silnik trochę popracuje i podniesie się temperatura alternatora to ładowanie spada do 14,00 ze światłami 13.7 może ktoś podpowie co to może być? dodam tylko, ze aku jest nowy i wymieniłem tez regulator bo szczotki sie skończyły
_________________
PAWCAR
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2011, 22:26   

Na biegu jałowym tak jest czy jak przegazujesz to napięcie rośnie?
     Moneta
 
 
pawcar 



Wiek: 42
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 88
Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-04-2011, 04:59   

obroty silnika nie maja na to wplywu napiecie ladowania sie nie zmienia
_________________
PAWCAR
     assistance   Moneta
 
 skype
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-04-2011, 12:36   

Pany macie napięcia powyżej 13 i jeszcze marudzicie :P jakby nie było to akuś jest 12 V, więc wystarczy.
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load