Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie do specjalistow od Tipo 1.4 LPG GAŻNIK
Autor Wiadomość
rafals 
witamy nowego


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: GLIWICE
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2008, 17:02   Pytanie do specjalistow od Tipo 1.4 LPG GAŻNIK

witam serdecznie,dzisiaj pojechałem do sklepu ok. 10 km po ponownym odpaleniu samochodu na gazie ,wskazówka ekonomizera była na maksa i samochód na wolnych obrotach zaczął gasnąć ,jak mu sie naciśnie na pedał gazu wszystko wraca do normy . sprawdzałem na gazie i benzynie .nie darady wogóle jechać gaśnie na skrzyżowaniu ,no i brak mocy,wygląda jakby był zalewany.prosze o pomoc
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 12-05-2008, 17:55   

rafals odpiął Ci się lub pękł wężyk od podciśnienia idący do ekonomizera.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2008, 20:46   

być może, podciśnienie jest nieszczelne, za słabe i zalewa go nieco, bo poprzez podciśnienie w gaźniku jest wykrywane obciążenie i dawkowanie...
tak czy tak z jakiegoś powodu Ci go zalewa; albo te wężyki, niekoniecznie przy ekonomizerze ale gdziekolwiek podciśnieniowe wężyki, albo np poszła membranka jakiejś 'pompki' hydraulicznej w gaźniku (taka membranka jak np w reduktorze od LPG tylko miniaturowa) od dawkowania etc...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2008, 20:50   

akj3, może być wężyk choć swoją drogą rafals, ma jakąś wypaś wersje bo nie koja że żeby do 1.4 na gaźniku ładowali do deski ekonomizer. Ogólnie posprawdzaj wszystkie przewody od sterowania podciśnieniowego, nawet ten idący do aparatu zapłonowego.

** Dodano: 12-05-2008, 21:52 **
unknown, to sie zgraliśmy w czasie z odpowiedzią :>
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
rafals 
witamy nowego


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: GLIWICE
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2008, 21:13   

no ja też byłem zdziwiony że mam ekonomizer w tym modelu ,oczywiście po przeczytaniu tego forum bo wcześniej mi się wydawalo że to normalne,a tak wogóle to zanim mi się to stało to dzisiaj rano wymienialem żarówke z przodu,nie wiem może jakieś zwarcie
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2008, 22:32   

rafals, raczej nie... żarówka nie ma nic do zapłonu jak byś zrobił zwarcie na żarówce to po porostu spaliłby ci się bezpieczniki od świateł i tyle. Obejrzyj jutro te wężyki od podciśnienia przy gaźniku i odpisz jeśli nie to będziemy myśleć dalej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
rafals 
witamy nowego


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: GLIWICE
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-05-2008, 08:25   

już znalazłem przyczyne,pod gażnikiem jest taka czarna guma połączona z gażnikiem,no i tam ciągnie lewe powietrze,jak zapale silnik i nacisne od góry gażnik to silnik dobrze chodzi,nie mam pojęcia czy jest to guma wymienialna,prosze o rade
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-05-2008, 09:05   

Znajomy miał to samo w golfie 2 tam ten element był wymienialny nie wiem jak sprawa wygląda w TIPO ale stawiałbym na tę gume.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2008, 09:50   

Jest to podstawa gaźnika i kosztuje w granicach 30 zł W Krakwie za nie oryginalna oczywiście, oryginał w aso obstawiam kolo 100zł
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
rafals 
witamy nowego


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: GLIWICE
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-05-2008, 10:44   

dzięki panowie za rade, jade na miasto poszukać ,może gdzieś znajde
  
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 13-05-2008, 10:50   

Przy wymianie tej podstawy musisz się uzbroić w cierpliwość bo dojście do niektórych śrub jest bardzo trudne. Z tego co pamiętam musiałem dorabiać m.in chytrą 10-kę, poprzez jej wyginanie na gorąco by dojśc do pewnych śrub.
Na pewno do wymiany podstawy nie trzeba zdejmować kolektora ssącego-wydechowego jak mi to różni zas...ni mechanicy radzili.
  
 
rafals 
witamy nowego


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: GLIWICE
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-05-2008, 11:07   

z tego co zauważyłem są tam cztery śruby ,no ito prawda dojście niezaciekawe.ajeszcze pytanie , czy jest możliwość uszczelnienia tego jakoś inaczej
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2008, 11:36   

Średnio dobry pomysł skoro podstawa kosztuje 30zł nie całe tyle samo wydasz na jakąś masę plastyczna odporną na wysokie temperatury no przynajmniej 200 stopni musi wytrzymać, W lecie przy upałach stojąc w korkach silnik osiąga straszliwe temperatury.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load