Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
mułowaty
Autor Wiadomość
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-06-2006, 23:26   mułowaty

mam problem tego typu, że cholernie moja temperówka jest mułowata. przy wchodzeniu na obroty powyżej 3500 tyś wyraźnie traci moc. na wolnych obrotach jest mocny-płynnie przyśpiesza od 1500 obrotów a potem lipa. spalanie też jest zawyżone. kontrolka power zapala się już przy 2500 tyś przy delikatnym wciśnięciu gazu. chyba nie działa do końca cut-off bo gdy puszczę gaz to powinno odciąć dopływ paliwa i zaświecić economy a tak nie jest.


P.S. ten post przeniosłem z działu mechanika
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-06-2006, 21:47   

obroty na pewno Ci rosną w miarę OK?
może chodzi o zasilanie paliwem i całą masę czarów z tym związanych, począwszy od tego czy pompa jest OK i wydala, czy nic nie przytkane, filtr dobry no a potem to już reszta w silniku/okolicznyh dodatkach :)

tak samo może być sprzęgiełko coś już ten tego (ale wtedy nie mułowaty tyle, co powyżej pewnych obrotw nie pociągnie już.. było na forum....)

to tak pierwsze co do głowy przyszło...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-06-2006, 11:40   

moje pierwsze wrażenie jest takie, że dostaje za dużo paliwa a za mało powietrza, stąd zapalanie się kontrolki power już przy 2500 obrotów. co wogóle można zrobić, żeby dostawał mniej paliwa i kontrolka zapalała przy około 3000 obrotów? na obroty wchodzi całkiem płynnie tylko jakby był przyduszony.
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-06-2006, 12:01   

a w takim razie sprawdzałeś wszystko dot zasilania powietrzem? filtr pow i resztę?
a cut-off'a masz jak w gaźniku na elektrozaworku może też? (masz wtrysk? chyba.. a ja tego nie ruszałem) bo jeśli elektrozaworek to może się skrzywił ciut i blokuje się lub źle przepuszcza np samo powietrze...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-06-2006, 12:08   

niestety mam wtrysk, gdzie tego zaworku szukać? filtr powietrza mam nowy, sprawdziłem też czy nie bierze gdzieś lewego powietrza na wężykacz i wszystko wporządku. myślę, że problem jest wakimś czujniku lub w komputerze. dziwne jest też to, że kręcąc aparatem zapłonowym przyśpieszając i opóźniając zapłon nie ma żadnej reakcji na obroty
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2006, 00:50   

lotarr reakcji nie bedzie bo to ustrojstwo ma zaplon elektroniczny i musial bys zaplon przestawic o 90 stopni aby pogubily sie iskry. conajwyzej bedziesz musial czesciej wymieniac palec i kopolke
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-06-2006, 10:46   

TEMPRAWG, ile chcesz za komplet czujników do silnika tempry 2,0 8V ?
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2006, 11:06   

Pierwsza sprawdz sonde lamde, ona moze być odpowiedzialna za sklad mieszanki. Warto sprawdzić przewody od podcisnienia z kolektora, bo może komputer opoźnia zapłon.
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-03-2008, 11:52   

Po wymianie czujnika obok termostatu wszystko wróciło do normy
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
tad42 


Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 93
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-05-2008, 20:25   

Rozumiem, że wymieniłes czujnik w okolicach termostatu, ale może by ktoś powiedział czym ten czujnik zarządza, pytam bo w moim tipo od kilku dni dzieje sie podobnie, a nie wiem od czego zacząć...czekam na fachową odpowiedź w sprawie tego czujnika...
_________________
tp
  
 
 
lotarr 



Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2005
Posty: 79
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-05-2008, 20:06   

Nie jestem mechanikiem, ale z tego co mi wiadomo to ten czujnik odpowiedzialny jest za podawanie właściwej temperatury cieczy chłodzącej do komputera a co za tym idzie dobierania składu mieszanki dla rozgrzanego silnika.
_________________
tempra 2,0 ie cat sw '91r.
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load