Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Schemat pompy wtryskowej
Autor Wiadomość
tomikgsm 
witamy nowego


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 5
Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-11-2006, 18:38   Schemat pompy wtryskowej

Witam!!!
Poszukuje schematu (budowa) pompy wtryskowej bosha do silnika 19TD, chodzi mi o schemat według którego złoże ją w całość.
Bardzo proszę o pomoc
  
 
Janusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 21
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-11-2006, 21:28   

A co sie stało, ze chcesz złożyć pompę wtryskową? Moze opisz dokładniej problem. Zacytuję, co gdzies przeczytalem: pompa wtryskowa samochodowego silnika wysokoprężnego wyposazona w dodatkowe zespoły i podzespoły jest bardzo złozonym mechanizmem hydromechanicznym, wymagajacym wysokich kwalifikacji i specjalnego oprzyrządowania podczas wykonywania napraw i regulacji.
Znalazłem coś takiego:
http://www.cs.rochester.e...fi/injpump.html
ale mam wrazenie, ze to malo.
  
 
tomikgsm 
witamy nowego


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 5
Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-11-2006, 21:36   

bo mam problem,samochodzik nie idzie tak jak wcześniej i ma problemy z odpalaniem jak jest ciepły to jest gorzej niż zimny.Wtryski już robiłem,ciśnienie na cilindrach jest OK.
  
 
Janusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 21
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-11-2006, 22:02   

Rozne moga byc przyczyny takich objawow, awaria pompy wtryskowej też, są zaklady specjalizujace sie w naprawach pomp wtryskowych, owszem, drogie. Myslisz, ze jak rozbierzesz pompe na czesci i zlożysz z powrotem to problem zniknie? Wątpię, raczej pojawią się nowe problemy. Jezeli juz zabierzesz sie za rozbieranie pompy, to rób zdjecia, albo rysuj sam schematy, zeby poprawnie złożyc z powrotem.
  
 
tomikgsm 
witamy nowego


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 5
Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-11-2006, 22:37   

Mechanik powiedział mi dzisiaj że problem tkwi prawdopodobnie w kącie wtrysku zapłonu coś tam w pompie sie zacina (jakaś membrana)?
  
 
Janusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 21
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-11-2006, 23:08   

Możliwe, w pompie jest uklad zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku w zalezności od obrotów silnika czy dawki paliwa, jego zle funfcjonowanie moze dawać podobne objawy. Wyprzedzenie wtrysku mozna sprawdzic bez demontażu i rozbierania pompy.
  
 
tomikgsm 
witamy nowego


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 5
Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-11-2006, 14:02   

a w jaki sposób można to sprawdzić? czy są szanse że sam to sprawdze?
  
 
Janusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 21
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2006, 20:11   

Są urządzenia elektroniczne (Diesel-Tester), coś w rodzaju lamby stroboskopowej, czujnik zakłada się na rurkę wysokiego ciśnienia idącą od pompy wtryskowej do wtryskiwacza. Przy tym typie pompy, pompie osiowej można wykręcić śrubę umieszczoną pośrodku, między czterema wyjściami z pompy i badać skok, moment poruszenia tłoczka pompy, ale trzeba miec dokładny opis, jak to należy robić.
W jaki sposób mogło dojść do zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku, może zmieniany był pasek rozrządu?
  
 
tomikgsm 
witamy nowego


Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 5
Skąd: Chojnice
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-11-2006, 21:33   

Nie mam pojęcia co już moge w tym samochodzie zrobić.
Poprostu od jakiegoś czasu stracił ducha (brak mocy) :( :( :(
Wcześniej to on chodził jak marzenie,to się stało z dnia na dzień.
Potem raz chodził lepiej raz gorzej a teraz to klapa (totalna) :(
  
 
oleklu 



Wiek: 55
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-11-2006, 20:53   

dołącze zapytanie do tego tematu - ile może kosztować :sprawdzenie cisnienia w cylindrach ewentualna wymiana końcówek wtryskiwaczy(autko kopci z rury) i regulacja pompy (mam trochę za wysokie obroty biegu jałowego 1100obr/min) -pytam o ceny w spesjalistycznym zakladzie
_________________
pozdrawiam jacek
     assistance   Moneta
 skype
 
Janusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 21
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-11-2006, 11:32   

Mowiąc ogolnie, do dobrej pracy silnika potrzebna jest prawidlowa kompresja, wlasciwa, dobrze rozpylona dawka paliwa, podana we wlasciwym momencie. Wszystko to mozna sprawdzic. Jeśli chodzi o ceny, pamietam, że kiedys w serwisie Fiata pytalem, czy mogą sprawdzić kąt wyprzedzenia wtrysku to miało to kosztować 200 zł, nie miałem wtedy czasu i do tej pory nie sprawdzilem.
  
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-11-2006, 12:04   

Ja za sprawdzenie kompresji, wtryskiwaczy i pompy (wszystko) w Pezalu w Gdańsku, płaciłem w zeszym roku ok 150zł
_________________

     assistance   Moneta
 
Janusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 21
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-11-2006, 15:30   

oleklu napisał/a:
mam trochę za wysokie obroty biegu jałowego 1100obr/min

W ksiązce "Fiat Tipo i Tempra" są opisy, jak przeprowadzić pewne regulacje.
http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/269491
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load