Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Subwoofer aktywny
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-02-2013, 02:57   Subwoofer aktywny

Witam.Mam subwoofer aktywny blaupunkta.Model w tym mom encie nie jest wazny,bo chodzi mi tylko o pokretlo PHASE.Jak sie domyslam sluzy ono do zmiany fazy woofera.W jednym skrajnym polozeniu ma 0 st.a w drugim 180 st.W polce mam dwie elipsy 6x9 podlaczone do radia w taki sposob ze sa zgodne ze soba w fazie.Subwoofer podlaczonyz chincha.Radio ma mozliwosc zmiany pasma na chinche w zakresie 50 do 120HZ.Korzystam obecnie z calego pasma na chinchach poniewaz tak brzmi najlepiej.Teraz pytania.

Czy w takiej konfiguracji-dwie elipsy w polce i subwoofer w bagazniku glosniki w polce maja byc podlaczone tak by byly zgodne w fazie czy moze odwrotnie?

Co z pokretlem PHASE?Jak je ustawic bo krecac nie widze istotnej roznicy?Jak sie wogole to ustawia?Sa jakies zasady?

Jak ustawic radio?Korzystac z filtra doloprzepustowego czy nie?Subbwofer ma swoj filtr w pokretle i mam go blisko minimum czyli 50 Hz bo lubie mieki,gleboki bas a nie 120 Hertzowe łupanie.

Oczywiscie chce by gralo to jak najlepiej.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-02-2013, 15:44   

Wszystko musi być w fazie zgodnej fazie tak aby fale akustyczne się nawzajem nie wygłuszały,jeżeli masz phase w subwoferze to w sumie jeden czort jak podłączysz bo mozesz faze zmienic o 180 stopni czyli odwrócić.Na słuch będziesz czuł różnice.

Co do filtra dolnoprzepustowego ustaw tak jak Ci będzie lepiej.Jeżeli filtr masz wbudowany w suba to masz możliwośc podpięcia do radia bez sub out do gniazd np out line.W każdym filtrze do suba najpierw jest sumowany kanał lewy z prawym później masz filtr dolnoprzepustowy regulowany i układ regulacji fazy,kwestią może być stromość cięcia ale podejżewam że i w radiu i w subie masz 12dB/Okt
  
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-03-2013, 01:11   

do tego dobry kawałek na repeat i mozna ustawiac ;) . Grunt by bylo w fazie .. OT. Jaka obudowa skrzyni ?
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-03-2013, 13:06   

jeśli chodzi o pasmo to możesz puszczać z radia pełne, to nie ma znaczenia bo i tak filtr we wzmacniaczu je obcina lub daje możliwości regulacji potencjometrem. ze względu, że to sub aktywny to wzmak jest dostosowany tylko do głośnika niskotonowego więc pasmo obcina na bank i jesli nie ma regulacji to nie masz na to żadnego wpływu i radiem też nic nie "ugrasz"

odnośnie regulacji fazy... fajnie, że masz taki potencjometr ( to by sugerowało, że sprzęt może nie najgorszy pomimo, że aktywny ) i kręcąc nim okażę się jakie masz ucho do dźwięku :) większość ludzie nie usłyszy żadnej różnicy. zresztą w instalacjach CA fazę reguluję się najczęściej względem przodu. jesli przednie głośniki nie są jakimś super-sprzętem lub są podłączone pod radio ( a nie pod dodatkowy wzmacniacz ) lub głównym źródłem dźwięku jest u ciebie tył auta to fazą nie bedziesz musiał wogóle kręcić lub kręcąc nią nie będzie słyszalnej różnicy.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2013, 01:06   

Dzieki,Koledzy...doszedlem juz do tego o co tam chodzi.Metoda ,,na ucho"okazala sie skuteczna :) Tylko trzeba troche czasu aby uslyszec roznice.Po regulacji poprawa w brzmieniu o jakies kilkadziesiat procent :)

** Dodano: 18-03-2013, 01:13 **
Stivi, obudowa bas-reflex,drewniana.Subwoffer taki:

_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load