| 
            
               |  |   Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
 
 
 |  
 
	
			| Subwoofer aktywny |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | shagger78   
  
  
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 1262
 Skąd: Góra Kalwaria
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2013, 02:57   Subwoofer aktywny | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam.Mam subwoofer aktywny blaupunkta.Model w tym mom encie nie jest wazny,bo chodzi mi tylko o pokretlo PHASE.Jak sie domyslam sluzy ono do zmiany fazy woofera.W jednym skrajnym polozeniu ma 0 st.a w drugim 180 st.W polce mam dwie elipsy 6x9 podlaczone do radia w taki sposob ze sa zgodne ze soba w fazie.Subwoofer podlaczonyz chincha.Radio ma mozliwosc zmiany pasma na chinche w zakresie 50 do 120HZ.Korzystam obecnie z calego pasma na chinchach poniewaz tak brzmi najlepiej.Teraz pytania. 
 Czy w takiej konfiguracji-dwie elipsy w polce i subwoofer w bagazniku glosniki w polce maja byc podlaczone tak by byly zgodne w fazie czy moze odwrotnie?
 
 Co z pokretlem PHASE?Jak je ustawic bo krecac nie widze istotnej roznicy?Jak sie wogole to ustawia?Sa jakies zasady?
 
 Jak ustawic radio?Korzystac z filtra doloprzepustowego czy nie?Subbwofer ma swoj filtr w pokretle i mam go blisko minimum czyli 50 Hz bo lubie mieki,gleboki bas a nie 120 Hertzowe łupanie.
 
 Oczywiscie chce by gralo to jak najlepiej.
 |  
				| _________________ Było:
 - FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
 Jest:
 - FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
 -SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
 -BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | Renegat...   
  
 Pomógł: 3 razy
 Wiek: 40
 Dołączył: 28 Sie 2012
 Posty: 121
 Skąd: KOLUSZKI
 Województwo: Łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2013, 15:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wszystko musi być w fazie zgodnej fazie tak aby fale akustyczne się nawzajem nie wygłuszały,jeżeli masz phase w subwoferze to w sumie jeden czort jak podłączysz bo mozesz faze zmienic o 180 stopni czyli odwrócić.Na słuch będziesz czuł różnice. 
 Co do filtra dolnoprzepustowego ustaw tak jak Ci będzie lepiej.Jeżeli filtr masz wbudowany w suba to masz możliwośc podpięcia do radia bez sub out do gniazd np out line.W każdym filtrze  do suba najpierw jest sumowany kanał lewy z prawym później masz filtr dolnoprzepustowy regulowany i układ regulacji fazy,kwestią może być stromość cięcia ale podejżewam że i w radiu i w subie masz 12dB/Okt
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Stivi   
  
  
 Pomógł: 5 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 14 Cze 2006
 Posty: 812
 Skąd: Sanok
 Województwo: Podkarpackie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2013, 01:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | do tego dobry kawałek na repeat i mozna ustawiac  . Grunt by bylo w fazie .. OT. Jaka obudowa skrzyni ? |  
				| _________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
 Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
 Bravo 1.6 16v 182AB LPG
 Stilo 1.6 16v LPG
 
 jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | Leśniczy   
  
  
 Pomógł: 65 razy
 Wiek: 40
 Dołączył: 29 Maj 2009
 Posty: 1711
 Skąd: Ostrowiec Św.
 Województwo: Świętokrzyskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2013, 13:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeśli chodzi o pasmo to możesz puszczać z radia pełne, to nie ma znaczenia bo i tak filtr we wzmacniaczu je obcina lub daje możliwości regulacji potencjometrem. ze względu, że to sub aktywny to wzmak jest dostosowany tylko do głośnika niskotonowego więc pasmo obcina na bank i jesli nie ma regulacji to nie masz na to żadnego wpływu i radiem też nic nie "ugrasz" 
 odnośnie regulacji fazy... fajnie, że masz taki potencjometr ( to by sugerowało, że sprzęt może nie najgorszy pomimo, że aktywny )   i kręcąc nim okażę się jakie masz ucho do dźwięku
  większość ludzie nie usłyszy żadnej różnicy. zresztą w instalacjach CA fazę reguluję się najczęściej względem przodu. jesli  przednie głośniki nie są jakimś super-sprzętem lub są podłączone pod radio ( a nie pod dodatkowy wzmacniacz ) lub głównym źródłem dźwięku jest u ciebie tył auta to fazą nie bedziesz musiał wogóle kręcić lub kręcąc nią nie będzie słyszalnej różnicy. |  
				| _________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
 Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | shagger78   
  
  
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 1262
 Skąd: Góra Kalwaria
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2013, 01:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki,Koledzy...doszedlem juz do tego o co tam chodzi.Metoda ,,na ucho"okazala sie skuteczna  Tylko trzeba troche czasu aby uslyszec roznice.Po regulacji poprawa w brzmieniu o jakies kilkadziesiat procent   
 ** Dodano: 18-03-2013, 01:13 **
 Stivi, obudowa bas-reflex,drewniana.Subwoffer taki:
 
 
  |  
				| _________________ Było:
 - FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
 Jest:
 - FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
 -SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
 -BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Nie możesz ściągać załączników na tym forum
 
 | Wersja do druku
 
 
 |  
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
 Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
 Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
 |