|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Subwoofer aktywny |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-02-2013, 02:57 Subwoofer aktywny
|
|
|
Witam.Mam subwoofer aktywny blaupunkta.Model w tym mom encie nie jest wazny,bo chodzi mi tylko o pokretlo PHASE.Jak sie domyslam sluzy ono do zmiany fazy woofera.W jednym skrajnym polozeniu ma 0 st.a w drugim 180 st.W polce mam dwie elipsy 6x9 podlaczone do radia w taki sposob ze sa zgodne ze soba w fazie.Subwoofer podlaczonyz chincha.Radio ma mozliwosc zmiany pasma na chinche w zakresie 50 do 120HZ.Korzystam obecnie z calego pasma na chinchach poniewaz tak brzmi najlepiej.Teraz pytania.
Czy w takiej konfiguracji-dwie elipsy w polce i subwoofer w bagazniku glosniki w polce maja byc podlaczone tak by byly zgodne w fazie czy moze odwrotnie?
Co z pokretlem PHASE?Jak je ustawic bo krecac nie widze istotnej roznicy?Jak sie wogole to ustawia?Sa jakies zasady?
Jak ustawic radio?Korzystac z filtra doloprzepustowego czy nie?Subbwofer ma swoj filtr w pokretle i mam go blisko minimum czyli 50 Hz bo lubie mieki,gleboki bas a nie 120 Hertzowe łupanie.
Oczywiscie chce by gralo to jak najlepiej. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-02-2013, 15:44
|
|
|
Wszystko musi być w fazie zgodnej fazie tak aby fale akustyczne się nawzajem nie wygłuszały,jeżeli masz phase w subwoferze to w sumie jeden czort jak podłączysz bo mozesz faze zmienic o 180 stopni czyli odwrócić.Na słuch będziesz czuł różnice.
Co do filtra dolnoprzepustowego ustaw tak jak Ci będzie lepiej.Jeżeli filtr masz wbudowany w suba to masz możliwośc podpięcia do radia bez sub out do gniazd np out line.W każdym filtrze do suba najpierw jest sumowany kanał lewy z prawym później masz filtr dolnoprzepustowy regulowany i układ regulacji fazy,kwestią może być stromość cięcia ale podejżewam że i w radiu i w subie masz 12dB/Okt |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-03-2013, 01:11
|
|
|
do tego dobry kawałek na repeat i mozna ustawiac . Grunt by bylo w fazie .. OT. Jaka obudowa skrzyni ? |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-03-2013, 13:06
|
|
|
jeśli chodzi o pasmo to możesz puszczać z radia pełne, to nie ma znaczenia bo i tak filtr we wzmacniaczu je obcina lub daje możliwości regulacji potencjometrem. ze względu, że to sub aktywny to wzmak jest dostosowany tylko do głośnika niskotonowego więc pasmo obcina na bank i jesli nie ma regulacji to nie masz na to żadnego wpływu i radiem też nic nie "ugrasz"
odnośnie regulacji fazy... fajnie, że masz taki potencjometr ( to by sugerowało, że sprzęt może nie najgorszy pomimo, że aktywny ) i kręcąc nim okażę się jakie masz ucho do dźwięku większość ludzie nie usłyszy żadnej różnicy. zresztą w instalacjach CA fazę reguluję się najczęściej względem przodu. jesli przednie głośniki nie są jakimś super-sprzętem lub są podłączone pod radio ( a nie pod dodatkowy wzmacniacz ) lub głównym źródłem dźwięku jest u ciebie tył auta to fazą nie bedziesz musiał wogóle kręcić lub kręcąc nią nie będzie słyszalnej różnicy. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2013, 01:06
|
|
|
Dzieki,Koledzy...doszedlem juz do tego o co tam chodzi.Metoda ,,na ucho"okazala sie skuteczna Tylko trzeba troche czasu aby uslyszec roznice.Po regulacji poprawa w brzmieniu o jakies kilkadziesiat procent
** Dodano: 18-03-2013, 01:13 **
Stivi, obudowa bas-reflex,drewniana.Subwoffer taki:
|
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|