|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czy to termostat? |
Autor |
Wiadomość |
MaciejK
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 35 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2009, 16:50 Czy to termostat?
|
|
|
Ogólnie od jakiegoś czasu zauważyłem, że Tempra zaczęła w korkach mocniej się grzać (zwykle dochodziła do 1 kreski ponad 90 na digitalu i się wentylator załączał, a teraz brakuje jednej kreski do czerwonego pola czyli 3 kreski ponad 90 i wentylator dopiero wtedy się załącza). Do tego jak przyszły mrozy to się okazało, że ogrzewanie niedomaga. Najpierw myślałem, że to za mały poziom płynu chłodzącego, ale po dolaniu to efekt był nawet odwrotny bo na trasie zaczął przekraczać 90 stopni, a ogrzewania jak było marne tak jest nadal. Stawiam więc na termostat. Dodam, że obecnie mam wkładkę nie taką jak trzeba
(bo mam taką http://www.unto.pl/termos...tilo-p-101.html , a wiem że powinna być taka http://www.unto.pl/termos...unto-p-121.html ), co prawda różnią się dolną częścią ale z tego co z tatą ustaliliśmy to właśnie ta dolna część blokuje odpływ wody do nagrzewnicy jak termostat jest zamknięty. I właśnie stąd moje przypuszczenia, że to termostat nawalił. A z kolei jak rozmawiałem z kolegą w pracy to powiedział mi, że termostaty nie psują się w pozycji zamkniętej i takie objawy raczej wskazują na zużytą pompę wody.
Wkładkę i tak zamierzam wymienić, ale martwi mnie czy kolega nie ma racji i czy nie powinienem zainteresować się też pompą wody... W prawdzie od samego zakupu coś w pobliżu pompy wody piszczy, ale natężenie się nie zmieniło i zawsze myślałem, że to pompa od wspomagania bo to też słabo działa(czasem potrafi silnik zgasnąć przy pełnym skręcie kół), więc nie wiem do końca czy przejmować się pompą wody.
Ktoś miał już podobny problem? |
_________________ Była: Fiat Tempra SW 1.8 159A4.046 + LPG '93
Jest: Opel Astra II 1.8 16V |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-12-2009, 17:20
|
|
|
MaciejK napisał/a: | że termostaty nie psują się w pozycji zamkniętej i takie objawy raczej wskazują na zużytą pompę wody. |
i tego bym się trzymał. do tego może masz zamuloną nagrzewnicę. stąd problem z grzaniem. termostat odpada. jak padnie zawsze się otworzy. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-12-2009, 19:06
|
|
|
konikks napisał/a: | termostat odpada. jak padnie zawsze się otworzy. |
Tutaj bym polemizował MaciejK, zmien wkładke (mały koszt) a jesli nie pomoze to wez sie za pompe |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-12-2009, 19:11
|
|
|
MaciejK, A dużo płynu brakowało Ci w chłodnicy?? Jeśli tak to trzeba było odpowietrzyć układ bo w tym może siedzieć problem |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-12-2009, 20:15
|
|
|
MaciejK, lepiej zacznij od zakupu właściwego termostatu.A termostat może także zawiesić się w pozycji zamkniętej lub przymkniętej.W pompie masz stalowy wirnik z łopatkami i tyle.Jeżeli się z niej nie leje to na razie jej nie ruszaj.Możesz też wyjąć wkład z termostatu i zobaczyć jak się mają temperatury pod czas jazdy i postoju. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MaciejK
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 35 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2009, 21:46
|
|
|
meter30, płynu dolałem niecały litr (ale tak pod korek), potem poczekałem aż się zagrzeje(tzn. potrzymałem go na 90 stopniach bo wyżej nie chciał sie nagrzać gdy na dworzu było -11) i pozwoliłem mu trochę wykipieć, bo płynu pod korek to trochę za dużo (a sprawdzić gdzie jest max nie mogę bo zbiornik wyrównawczy jest na tyle usyfiony, że tego nie widać)
konikks, Teraz temperatura w Toruniu podskoczyła do +2 stopni i muszę przyznać, że zaczął grzać jak trzeba, więc też bym obstawiał, że nagrzewnica jest zamulona.
ZielonyTBG, Odpowiedni wkład już zamówiony (znając naszą pocztę to pewnie przyjdzie między świętami albo po nowym roku).
Co ciekawe to teraz jak temperatura jest na plusie silnik wcale się nie grzał tylko trzymał 90 (mimo jazdy po mieście). Może rzeczywiście był zapowietrzony i teraz po przejechaniu trochę ponad 100 km od dolania się odpowietrzył... Ale termostat i tak wymieniam Ten który mam już raz (zaraz po zakupie Tempry w styczniu) był reanimowany i do tej pory działał poprawnie. |
_________________ Była: Fiat Tempra SW 1.8 159A4.046 + LPG '93
Jest: Opel Astra II 1.8 16V |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|