|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
za dobre chlodzenie po wymianie chlodnicy i jej zakrywanie |
Autor |
Wiadomość |
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-12-2009, 23:45 za dobre chlodzenie po wymianie chlodnicy i jej zakrywanie
|
|
|
moja tempra sie przegrzewala, w koncu chlodnica sie rozszczelnila. ze wzgledu na jej ogolny stan, postanowilem ja wymienic na nowke. po wymianie (w wakacje) nagle temp. spadla z typowych 90stopni do zagotowania na jakies 70stopni. (90 tylko w korkach). fajnie.
przy aktualnych mrozach (nawet -kilkanascie st) wskazowka ledwo podnosi sie powyzej 50stopni. i to czuc przy ogrzewaniu. uklad naprawde dobrze odpowietrzony i po dluzszym dzialaniu kazda odnoga termostatu ma na dotyk te sama temperature.
planuje zaslonic chlodnice (chyba ze ktos ma inny pomysl?). natomiast chcialbym poznac wasze opinie w jaki sposob to realizujecie. nie bardzo jest mozliwosc wsuniecia czegos bezposrednio na chlodnice (ze wzgledu na ten "komin"). dlatrego jedyne, co mi przychodzi do glowy to przymocowanie jakiegos elementu od zewnetrznej strony zderzaka (chociaz troche nieelegancko bedzie to wygladac;))
macie jakies zdjecia / opisy jak to robliscie u siebie? |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-12-2009, 12:09
|
|
|
snajper555 napisał/a: | i po dluzszym dzialaniu kazda odnoga termostatu ma na dotyk te sama temperature. | -co to znaczy?? Ja właśnie obstawiałbym uszkodzony termostat, bardzo łatwo go wymienić i jest stosunkowo niedrogi. Zastawianie chłodnicy może i jest dobrym sposobem, ale to w samochodach gdzie dostanie się do termostatu jest trudne (vectra A - trzeba zdjąć rozrząd żeby wymienić termostat). |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-12-2009, 17:27
|
|
|
meter30,
to znaczy, ze na poczatku nagrzewa sie "maly" obieg, a jak osiagnie odpowiednia temperature, to zaczyna sie robic cieply rowniez "duzy" obieg.
w rzeczywistosci nie ma to zadnego znaczenia, jezeli mowimy o dluzszych trasach - rzedu 60km bez gaszenia silnika. w takim przypadku nawet gdyby termostat byl zastapiony najzwyklejszym trojnikiem, to po takim czasie i takim dystansie caly uklad by sie nagrzal (powoli bo powoli, ale by sie nagrzal). a tutaj okazuje sie, ze on sie nagrzewa powiedzmy przez 10 minut i nasyca sie do temp. 55-60 stopni. i przez kolejna godzine jazdy silnik nie jest w stanie dostarczyc takiej ilosci ciepla, zeby podniesc temperature. tzn silnik daje to cieplo, ale ono jest wychladzane na chlodnicy i leci w eter z omiatajacym ja powietrzem.
zreszta tak jak mowilem, przez wymiana chlodnicy wszystko sie nagrzewalo fajnie, natomiast bezposrednio po wymianie chlodnicy (zaznaczam: i porzadnym odpowietrzeniu) temp nagle spadla, o jakies 20 stopni, nawet w lato z 90 na 70. tak ze zima jest potwierdzeniem tego, czego sie obawialem...:) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-12-2009, 17:39
|
|
|
zaprzeczasz sam sobie
snajper555 napisał/a: | w rzeczywistosci nie ma to zadnego znaczenia, jezeli mowimy o dluzszych trasach - rzedu 60km bez gaszenia silnika. w takim przypadku nawet gdyby termostat byl zastapiony najzwyklejszym trojnikiem, to po takim czasie i takim dystansie caly uklad by sie nagrzal (powoli bo powoli, ale by sie nagrzal) |
snajper555 napisał/a: | silnik daje to cieplo, ale ono jest wychladzane na chlodnicy i leci w eter z omiatajacym ja powietrzem. |
i tak by się działo jeżeli byś miał trójnik bez termostatu jak i po prostu jak by termostat był zepsuty |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-12-2009, 17:58
|
|
|
Ja proponuje po prostu wymienic termostat (koszt wkładki 20zł) Robota 10 minut. A temperatura odrazu Ci sie podniesie i nie bedziesz kombinowal jak tu karton wlozyc za chlodnice i nie bedziesz szpecil zderzaka. a z tych 70 stopni odrazu wskoczy na 90. i bedzie jeden problem mniej. |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-12-2009, 18:02
|
|
|
Xingham napisał/a: | koszt wkładki 20zł |
Ja kupiłem i nie pasował ( a powinien ) Więc i tak musiałem na szybko szukać całego. Kupiłem w sklepie Fiata za 50 zł kompletny. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-12-2009, 21:57
|
|
|
snajper555, gdy zakupiłem moją Temprę (w zimie) miała uwalony termostat(tego nie wiedziałem).Po mieście było wszystko w porządku,ale jak wyjechałem na trasę to było tylko gorzej.Zmarzłem że hoho i powiem Ci że nawet jak byś przejechał 300 kilometrów to na bank się nie zagrzeje.
Teraz do momentu kiedy silnik nie przekroczy temperatury ~75 stopni,wąż do chłodnicy jest całkiem zimny.
Masz objawy padniętego termostatu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2009, 00:25
|
|
|
Xingham napisał/a: | Ja jak miałem uwalony termostat i temp niecałe 70 stopni to i tak grzanie bylo |
U mnie jak wyjechałem na trasę to temperatura spadała po kresce (digital) do momentu aż całkiem zniknęło wskazanie,więc nie miało co grzać. |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-12-2009, 00:43
|
|
|
Xingham, aa to nie jest tak łatwo
Wkładkę kupiłem na allegro.
Okazało się, że nie pasuje. Pobiegłem do motoryzacyjnego - oni nie mają wkładek. Pobiegłem do Fiata - oni również nie mają wkładek.
Pojechałem do Fiata do Dąbrowy Górniczej - oni też nie mają wkładek bo jak mieli to za dużo reklamacji było bo nie pasowały.
No to kupiłem termostat za 50 zł i spokojna głowa
** Dodano: 18-12-2009, 00:44 **
za wkładkę na allegro dałem z przesyłką coś koło 27 zł chyba
** Dodano: 18-12-2009, 00:45 **
tyle tylko, że później ją sprzedałem jakiemuś naiwniakowi na allegro i w sumie stratny byłem tylko jakieś 5 - 7 zł |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-12-2009, 09:51
|
|
|
Xingham napisał/a: | Ja jak miałem uwalony termostat i temp niecałe 70 stopni to i tak grzanie bylo |
U mnie jak wyjechałem na trasę to temperatura spadała po kresce (digital) do momentu aż całkiem zniknęło wskazanie,więc nie miało co grzać. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|