|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
NIE SMIAĆ SIĘ!!! ZE MNIE |
Autor |
Wiadomość |
madzia.
Wiek: 48 Dołączyła: 13 Maj 2005 Posty: 262 Skąd: Ostrzeszów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-06-2005, 07:47 NIE SMIAĆ SIĘ!!! ZE MNIE
|
|
|
Mam Tipka 1.4 i założony gaz. I tu zaczynają się szopki. Ślubny pojechał, zostawił mi auto, którym nie jeździłam wcześniej a ja mam problem. Jak to w końcu z tym gazem jest?
Mam 3 przełączniki:
a) benzyna
b) automat (tak to nazywają)
c) gaz
i mnóstwo „fachowców”
1. Odpalać auto tylko na gazie.
2. Odpalać na benzynie. Przegazować chwilkę, przełączyć na gaz i jechać. (Przyznaję się, że „sierota” jestem, bo w takich momentach auto mi gaśnie. Nie zawsze, ale gaśnie.
3. Opalać na benzynie. Jechać. W trakcie przełączyć na środek. Jechać. Jak poczuję spadek mocy przełączyć na gaz.
4. Odpalać od razu na środkowym przełączniku.
Jedni mówią, że to automat. I że samo się przełączy. Inni, że to nie automat tylko takie ustawienie żeby benzyna się wypaliła przed przełączeniem na gaz.
Każdy mówi, co innego, tak naprawdę to nikt się nie zna. A ja oszaleję niedługo.
Wiem, że pewnie wstyd zadawać takie banalne pytania, ale co ja mam zrobić i kogo się zapytać jak nie Was. Najwyżej mnie wyśmiejecie. |
_________________ Ja gaduła jestem....a na autach się nie znam ;o) |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2005, 08:51 Re: NIE SMIAĆ SIĘ!!! ZE MNIE
|
|
|
madzia napisał/a: | 3. Opalać na benzynie. Jechać. W trakcie przełączyć na środek. Jechać. Jak poczuję spadek mocy przełączyć na gaz.
|
Hej!
To rozwiazanie ja praktykuje. Jezeli jednak nie czujesz sie pewnie z przelaczaniem gazu w trakcie jazdy (moze zgasnac, gdy trzeba sie nagle zatrzymac, a benzyna sie juz wypalila), rob to na postoju tj. po odpaleniu na benzynie (i rozgrzaniu silnika - w lecie w praktyce po chwili) przelaczasz centralke na pozycje srodkowa - wypalasz pb i przelaczasz na lpg. Nawet jak nie zdazysz szybko przelaczyc na lpg i silnik zgasnie, to przeciez zaden problem - odpalasz juz na gazie Polozenie srodkowe to oczywiscie zaden automat Przed pozostawieniem samochodu na noc dodajesz mocno gazu i bezposrednio przelaczasz z lpg na pb - troche wprawy i silnik gladko przejdzie na benzyne (do porannego uruchomienia).
Oczywiscie zaraz odezwa sie glosy jezdzacych wylacznie na lpg, ale dla zdrowia parownika i silnika lepiej zawsze odpalac na benzynie Od czasu do czasu warto tez dluzej pojezdzic na pb. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2005, 08:59
|
|
|
automat na gażniku? :-P chyba nie bardzo jesli bedziesz odpalac po nocy na gazie to po jakims czasie padnie ci napewno reduktor,a dokladnie membrana,a to czy bedziesz przelaczac na gaz na postoju czy podczas jazdy zalezy tylko i wylacznie od ciebie,jest to poprostu kwestia gustu i upodobania |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
madzia.
Wiek: 48 Dołączyła: 13 Maj 2005 Posty: 262 Skąd: Ostrzeszów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-06-2005, 09:02
|
|
|
No widzicie i to są fachowcy.
Jeszcze dzisiaj na parkingu przed pracą taki jeden mi własnie demonstrował że to automat i tak się robi.
"blondynka" jestem....wiem |
_________________ Ja gaduła jestem....a na autach się nie znam ;o) |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-06-2005, 09:14
|
|
|
Najpierw pogratuluję zakupu auta, i życzę żeby sprawiał jak najmmniej problemów.
Co do samego odpalania auta z LPG, jeżeli jest to najprostrza instalacja(auta gaźnikowe) to teoria mówi, że odpalamy na benzynie i gdy silnik osiągnie temperaturę 50st C przełączamy na środkową pozycję i czekemy aż wypali się paliwko(spadek mocy) i wtedy przełączamy na gaz.
W praktyce, jeżeli temperatury są powyżej 0st C można odpalać odrazu na gazie, ja odpalałem nawet w zimie przy -10/15.
Jeżeli jest instalacja II generacji(auta wtryskowe) to odpalamy w pozycji śrokowej(automat) i komputer sam za nas się martwi kiedy przełączyć na gaz. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2005, 15:02
|
|
|
romano napisał/a: | Jeżeli jest instalacja II generacji(auta wtryskowe) to odpalamy w pozycji śrokowej(automat) i komputer sam za nas się martwi kiedy przełączyć na gaz. |
Czyli jak to jest Tipo 1.4 i.e. to moze i byc "automat" |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-06-2005, 16:48
|
|
|
Madzia dla Twojego zdrowia psychicznego proponuje odpalac na gazie i tak jezdzic
Ja tak jezdze 2 lata i nawet przy -20 mi odpalal na gazie chociaz wiem, ze pewnie wtedy w dostal troche parownik i silnik ale przy obecnych temperaturach nie widze az takich wielkich minusow.
Jak bedziesz odpalac na benzynie to bedzie Cie wqrzac przelaczanie na gaz bo jesli zrobisz to za wczesnie zalejesz auto i mozesz ju za daleko nie pojechac.
Jak przelaczysz za pozno to auto zgasnie i mozesz miec problem bo pompa paliwa nie zdazy zassac benzyny (jesli cos takiego trafiloby Ci sie na srodku skrzyzowania to wspolczuje)
Ja zony nie stresuje i jezdzi sobie ona na lpg, a w przelaczaniu to czasami ja sie tylko "bawie" |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2005, 16:58
|
|
|
madzia napisał/a: | 3. Opalać na benzynie. Jechać. W trakcie przełączyć na środek. Jechać. Jak poczuję spadek mocy przełączyć na gaz. |
Ja tak robię. U mnie w papierkach od LPG napisali, że cyt: "Gdy temperatura otoczenia jest zbliżona do 20 stopni C można ruchomić silnik na gazie" |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2005, 21:50
|
|
|
Ja śmigam na automacie i nie myśle o przełączniku. Po to ktoś to wymyślił aby w końcu ułatwiać nam życie.
Każdy mondraliński ma inne zdanie. Moim zdaniem ty masz jeździć i czuć się dobrze w autku a nie myśleć przełączyć nie przełączyś za wcześnie czy za późno.
Co by było np. gdybyś zastanawiała się czy używać czasówki o wycieraczek na 1 biegu czy na 2 bo się szyba ściera. Czy taka jazda sprawiała by ci przyjemność czy stres. Po to pewne żeczy się wymyśla aby nam ludzią było lepiej.
Owszem jedni ci będą mówili że załatwisz silnik inni że nic się nie stanie.
Ja wiem jedno już 5 lat jeżdze na LPG nigdy się o nic nie martwiłem. Po to kupiłem auto by korzystać z jego konfortu jazdy a nie martwić się pierdołami.
Wymieniam regularnie olej i auto śmiga jak burza.
Wybór należy do Ciebie... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-06-2005, 22:25
|
|
|
nie wiadomo do końca jaką masz instalację, czy przełącznik to Benzyna-Automat-Gaz czy przełącznik to (bardziej prawdopodobne, jeśli masz 'standardową' instalację do gaźnika) Benzyna-Wypalanie-Gaz.
**Jeśli masz 1szy, B-Auto-LPG to możesz zostawić na automacie, wtedy samo powinno zadbać o siebie, trochę benzyny będzie Ci też spalało na rozruchy i początek jazdy, ma to wady i zalety - wady - koszt benzyny (ale malutko weźmie) a zalety - przeczyści się to i owo, pochodzi..... na benzynie wtedy jedzie przez moment, potem automat daje na LPG. Możesz też na siłę ręcznie nać na benzynę i tylko na niej jechać lub ręcznie prztyknąć na LPG, wtedy cały czas idzie na LPG, zapala na gazie i na nim od razu jedzie. W zasadzie jak jest w miarę ciepło to nie powinno to niczemu szkodzić, jak jest zimno, minunsowe temp. - wtedy membrany reduktora się szybciej zużyją; ja na gazie jeżdżę cały czas i na nim odpalam; warto tylko raz do czasu parenaście km zrobić na benzynie, by się wszystko poruszało tam, poczyściło itp.
** jeśli masz przełącznik 'standardowy' dla gaźników: benz-wypalanie-LPG
to: z założenia robi się tak, że ustawia go na 'benzyna', zapala autko, pojedzie chwilkę by się nagrzał silnik nieco, daje na środek przeącznik na wypalanie resztek benzyny z gaźnika i zaraz potem jak zacznie autko słabnąć (znaczy już wypaliło wsio prawie) prztyknąć na LPG; kwestia wyczucia kiedy, 'wprawy'.
Co do reszty - też możesz dać na benzynę i ciągle na niej jeździć, możesz też na stałe prztyknąć na LPG i wtedy i na nim zapalasz i na nim jedziesz od razu, jednakże w zimie nie jest to zbyt zalecane, gdyż membrany w reduktorze itp szybciej pójdą do wymiany... (ja tak robię :-) nawet w zimie zapalam na LPG, ciekawe ile szybciej pójdą) dobrze też raz do czasu pojeździć troszkę na benzynie by np. nic się tam nie zapchało np syfami w paliwie;
jak sprawdzić jaki masz przełącznik? najprościej - daj na środek;
jeśli autko nie pojedzie, nie zapali, zgaśnie i nic - znaczy - dałaś na 'wypalanie', masz standardowy przełącznik do gaźnika; jeśli będzie jeździć OK - znaczy położenie środkowe to automat;
to chyba wszystko w skrócie; w razie czego możesz też poszukać jakiś mądrych gazowników w okolicy od LPG, powinni Ci poradzić, pomóc, coś podpowiedzieć czasem...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-06-2005, 12:38
|
|
|
madzia napisał/a: | Wiem, że pewnie wstyd zadawać takie banalne pytania, ale co ja mam zrobić i kogo się zapytać jak nie Was. |
Madziu, (jak ja to mówię) "Wstyd to kraść i z cudzą żoną dzieci mieć", a to forum istnieje przecież między inymi po to, żeby takie pytania zadawać. I jak Sama się przekonałaś warto, bo otrzymałaś parę, chyba wyczerpujących, odpowiedzi. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-06-2005, 13:02
|
|
|
Może i ja dorzucę swoje 3 grosze
"Automat" odpala na benzynie i powyżej pewnych obrotów przełącza na gaz. Jest to ok 2500-2800obr. Zalety? Nie martisz się ustawieniami. Wady? Po każdym odpaleniu jedziesz na benzynie i często nie wchodząc na wyższe obroty (na jazda w korku) nie przeskoczysz na gaz i spalasz benzynę. Ja tak kilka razy objechałem trochę miasta.
Co do odpalania na gazie, to ja zdecydowanie odradzam odpalania na zimno na gazie. Owszem da radę, ale kiedy płyn chłodzący jest zimny to rozprężający się gaz działa niszcząco na gumową membranę i po pewnym czasie zaczynają sie problemy z mocą, odpalaniem i pracą. Po drugie gaz który jest niepodgrzany osiada jako kropelki na metalu i działa prawie żrąco na niego. Ciągłe odpalanie na gazie to potem płacz, bo wtrysk trzeba wymieniać. Sam byłem tego świadkiem, ale przynajmniej w porę przekonałem ich dźwiękiem kuzyna i po wypaleniu zbiornika paliwa z Xeramiciem powróciło do normy.
Jak to mawia moja babcia, szkłem d&py nie podetrzesz, a dodatkowe zużycie paliwa wynikające z odpalania auta na benzynie po min 6-8h postoju to może z 20zł miesięcznie (robię ok 1500km).
Ja odpalam zimny silnik na benzynie. Jadę do ok 1km, aż wskazówka temp się ruszy. Wtedy włączam na gaz przełącznikiem, ale robię to jadąc jak mam minimum 2000obrotów. Na postoju auto może zgasnąć choć mi sie to nie zdarza. Potem jeźdząc mam stale ustawione na gaz, aż do odpalenia po 6-8h postoju. Wtedy przestawiam na benzynę. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 18:04
|
|
|
Zgadzam się z szanownymi przedmówcami.
Nie będę tu pisał nic zdrożnego bo mnie Marcin wydali z forum.
(czyż ja nie robie sie złośliwy nastare lata ) ??
Madziu - pozdrowienia |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 21:01
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Może i ja dorzucę swoje 3 grosze
"Automat" odpala na benzynie i powyżej pewnych obrotów przełącza na gaz. Jest to ok 2500-2800obr. |
to akurat sie ustawia według własnych upodobań,moze sie nawet przelaczac przy 2000 obr. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 21:04
|
|
|
Ego a jak to ustawić ????????????
Bo mój sie przełącza według mnie za szybko. Na mrozie jak tylko z 1500 obrotów ma to już na gaz sie przełacza. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 21:14
|
|
|
jabko napisał/a: | Ego a jak to ustawić ????????????
Bo mój sie przełącza według mnie za szybko. Na mrozie jak tylko z 1500 obrotów ma to już na gaz sie przełacza. |
musisz wyciagnac tą centralke co masz w samochodzie od przelączania gazu i tam masz taka malutka srubeczke (zazwyczaj biała) przekrecajac ja w odpowiednia strone,podniesieszl ub obnizysz obroty na ktorych bedzie ci przeskakiwało z benzyny na gaz |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 21:34
|
|
|
Centralkę ?? Czyli ten przełącznik (mała skrzyneczka coś jak pódełko zapałek)
W przyszłym tygodniu pokręcę
dzięki |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-06-2005, 06:36
|
|
|
tak to jest ta mała skrzyneczka cos jak pudełko zapałek |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
edax
Wiek: 57 Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 85 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 01-09-2005, 23:08
|
|
|
Emf, Mojego Nissanka B11 gaźnik odpalałem zawsze na gazie, po jakimś czasie nawet odpadł mi bak na benzynkę i już tak zostało... po przejechaniu jakichś 400 tysięcy sprzedałem toto koledze a on dalej tłucze na stadionie. A gazik założyłem przy 825 tysiącach, czy któś umie liczyć? 1.200.000 kilometrów i łazi... |
_________________ edax |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-09-2005, 23:18
|
|
|
Edax kurna Olek cos mi tu kombinujesz
W jednym z postow napisales:
edax napisał/a: |
miszko, Miałem ci ja Panie przeróżnych taksuwek moc, ale egzemplarza takiego jak NISSAN SUNNY/DATSUN CHERRY B11 COMBI to nikt jak śfiat szeroki nie spotkał...! Kupiłem toto w 1984r. Kiedy to na szafie figurowało 590.000 km. Sztuka z '79 zaznaczam, byłem totym w Afryce, dalekiej Azji, Europę zhuśtałem wte i nazad, mając na liczniku ok.1.227.000 km |
Czyli wychodziloby ze przejechales 800 tys.
A w tym piszesz
edax napisał/a: | po przejechaniu jakichś 400 tysięcy sprzedałem toto koledze |
|
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
edax
Wiek: 57 Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 85 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 02-09-2005, 00:05
|
|
|
Emf, Sztuknęłem się nieco-890.000!!! oczywiście jak kupiłem. Zmieniłem klawisze na takie porypane jak po Heine medinie i nie mogie się połapać dzie Rzym dzie krym, i żeby nie 250 zeta co za nie dałem to już bym totym rzucił o przeciwległą ścianę. Sorki, chyba i tak zpowrotem zapodam stary klawisz, bo wylewu dostanę !!! Zapraszam do galerii tam macie zdjątka co je już zapodałem, zwróć owagie na owego nissanka, będę go kochał po wsze czasy!!!
[ Dodano: 02-09-2005, 00:06 ]
edax, 895,000 sorki klepnęłem się.
[ Dodano: 02-09-2005, 00:07 ]
edax, 895.000 jak gaz założyłem. |
_________________ edax |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2006, 00:05
|
|
|
IDZ Z TYŁU I PCHAJ AUTO JAK ZIMNE,A JAK TY SIE ZGRZEJESZ PRZEŁACZ NA GAZ!ŻYWIEC!!!!!!!!!!!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|