Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silniczek klapy wewn. obiegu - pytanie z cyklu trudnych...
Autor Wiadomość
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-01-2005, 11:30   silniczek klapy wewn. obiegu - pytanie z cyklu trudnych...

strzała!

w moim Tipku jest takie cudo jak wewnętrzny obieg powietrza (nie wiem jak to się fachowo nazywa - ale chodzi o to, że po wciśnięciu guziczka zamyka się klapka przy silniku dmuchawy i powietrze jest zasysane nie z zewnątrz tylko z kabiny)

pytanie moje jest takie: jak zrealizowane jest zatrzymanie tego silniczka po dojściu klapy do położeń skrajnych?

silniczek wykonuje zawsze po włączenu pełen obrót w jedną stronę przy zamykaniu klapki, a w drugą przy jej otwieraniu. ale oczywiscie klapka potrzebuje tylko ok. 1/3 obrotu do przejścia z jednego położenia skrajnego do drugiego. z silniczka wychodzi kwadratowa końcówka mocowana do dźwigni popychajacej klapkę. kiedy klapka dojdzie do położenia skrajnego silnik powinien się zatrzymać (jakiś wyłącznik krańcowy czy termiczny) ale w moim przypadku się nie zatrzymuje! co spowodowało ułamanie się kwadratowego wałka wychodzącego z silniczka. co zatem mam uszkodzone? wałek już "zregenerowałem" ale nie podłączam wszystkiego do auta, bo nie działa mi to coś co powinno zatrzymać silnik w położeniach skrajnych klapki. co to jest? elektronika w silniczku? sprzęgło? ktoś wie?
z góry dzięki za sugestie i podpowiedzi.
pozdrawiam
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2005, 17:17   

Niewiem jak to wygląda ale może to silnik krokowy.
     assistance   Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-01-2005, 17:35   

dziura.arek napisał/a:
Niewiem jak to wygląda ale może to silnik krokowy.

nie... to nie jest silnik krokowy. to zwykły silniczek z przekładnią ślimakową.
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2005, 22:23   

Jeśli to nie jest silniczek krokowy, to muszą być też krańcówki. Może są jakieś blaszki na ślimacznicy tak jak w silniku wycieraczek. Nie miałem tego nigdy w rękach to są moje domysły.
     assistance   Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-01-2005, 07:55   

może ktoś miał to w rękach i wie jak jest to rozwiązane?

silniczek mógłby się kręcić bez przeszkód i tk jest do póki się go nie zamontuje przy nadmuchu.
jak jest wyjęty to po włączeniu przycisku robi dokładnie jeden obrót. po wyłaczeniu tak samo, ale w drugą stronę. i to działa bez zarzutu.
natomiast jak się go zamontuje na miejsce to nie ma potrzeby żeby robił 1 obrót bo do przesunięcia klapy ze skrajnego położenia w skrajne wystarczy ok. 1/3 obrotu. i w związku z tym w skrajnych połozeniach klapki są "zderzaki" nie pozwalające się dalej silniczkowi obracać. i tu jest u mnie problem. po dojsciu klapki do skrajnego położenia dzwignia opiera się o zderzak, a silnik dalej chce się kręcić - nie wiem co jest nie tak, ale na mój gust powinno i pewnie jest coś co powinno mu powiedzieć żeby już sobie dał spokój, bo inaczej ukręca się wałek (tak było w moim przypadku.

chciałbym teraz wiedzieć co za to odpowiada żeby się zatrzymał gdy "poczuje" za duże obciążenie - po dojściu klapki do skrajnego położenia.
pozdrawiam
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-02-2005, 10:31   

Gdzie jest ten silniczek ukryty?
U mnie jak włączam ten tryb to słyszę jak silniczek chodzi, ale kilka sekund. Chyba też coś tam się połamało bo przełączanie nie daje żadnego efektu oprócz właśnie akustycznego.
     assistance
 
 skype
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-02-2005, 10:51   

w Tipo jest skrajnie po prawej pod/za schowkiem przymocowany do obudowy od nadmuchów - super ch...wy dostęp - trzeba odkręcić dużo... dużo... plastików zeby się do niego dobrać, a i tak na czuja tam wkręty mocujące go odkręcałem.

EDIT: zmieniam zeznania - żeby go odkręcić (silniczek) trzeba zdjąć tylko schowek... i krótkim wkrętakiem krzyżowym da sie go odkręcić - wcześniej szukałem go nieco po omacku i zdejmowałem więcej niż musiałem


silniczek to oczywiście pozycja Nr 13

jeśli nic ci się nie dzieje po włączeniu przycisku - a na dodatek przy każdym przekręceniu kluczyka ci tam hałasuje to na bank masz "uwaloną" ośkę od silniczka która steruje poprzez dźwignię klapką. a stało się tak bo nie wyłącza silniczka jak klapka dojdzie w skrajne położenie.
ale problem zdiagnozowałem za pomoca kolegi kylo.lu z AC. odpoweidzialny za zatrzymanie silniczka jest układ elektroniczny... teraz muszę tylko ponownie wyjąć silniczek - zanieść go do elektronika-"złotej rączki" zapłacić mu równowartość 2 piw i cieszyć się jak dziecko ze sprawnego mieszacza :) nie powinno to sprawić mu wielkich kłopotów szczególnie że mam schematy tego układu (jeszcze raz dzięki kylo.lu!)

BTW: czym jeździsz? nie widzę w sygnaturce, ani profilu... no może tylko na zdjęciu... lancia?

P.S. w Alfie 155 jest identyczny silniczek
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2005, 22:11   

Być może jest tam układ elektroniczny działający na przeciążenie. Klapka się opiera przez chwilę płynie większy prąd i silnik odłancza tzw. "bezpiecznik elektroniczny"
     assistance   Moneta
 
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-02-2005, 12:06   

Zaraz uzupełnię profil. Jeżdzę Lancią Deltą 1.6.
Tak, po włączeniu zapłonu słychać jak ten silniczek się kręci.
Gdzie jest ten układ elektroniczny?
Mógłbyś przesłać mi schemat?
     assistance
 
 skype
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-02-2005, 13:33   

układ jest w obudowie silniczka. dopiero po rozebraniu widać płytkę.



na schematy niestety musisz poczekać do poniedziałku, bo mam je w pracy. ale i bez schematów chyba wszystko jest jasne dla sprawnego elektryka.
pozdrawiam
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2005, 14:05   

Odczytaj symbol scalaka.
     assistance   Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-02-2005, 14:11   


jeśli to o to chodziło... :)

coś z tego wynika?
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load