silniczek klapy wewn. obiegu - pytanie z cyklu trudnych... |
Autor |
Wiadomość |
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 11:30 silniczek klapy wewn. obiegu - pytanie z cyklu trudnych...
|
|
|
strzała!
w moim Tipku jest takie cudo jak wewnętrzny obieg powietrza (nie wiem jak to się fachowo nazywa - ale chodzi o to, że po wciśnięciu guziczka zamyka się klapka przy silniku dmuchawy i powietrze jest zasysane nie z zewnątrz tylko z kabiny)
pytanie moje jest takie: jak zrealizowane jest zatrzymanie tego silniczka po dojściu klapy do położeń skrajnych?
silniczek wykonuje zawsze po włączenu pełen obrót w jedną stronę przy zamykaniu klapki, a w drugą przy jej otwieraniu. ale oczywiscie klapka potrzebuje tylko ok. 1/3 obrotu do przejścia z jednego położenia skrajnego do drugiego. z silniczka wychodzi kwadratowa końcówka mocowana do dźwigni popychajacej klapkę. kiedy klapka dojdzie do położenia skrajnego silnik powinien się zatrzymać (jakiś wyłącznik krańcowy czy termiczny) ale w moim przypadku się nie zatrzymuje! co spowodowało ułamanie się kwadratowego wałka wychodzącego z silniczka. co zatem mam uszkodzone? wałek już "zregenerowałem" ale nie podłączam wszystkiego do auta, bo nie działa mi to coś co powinno zatrzymać silnik w położeniach skrajnych klapki. co to jest? elektronika w silniczku? sprzęgło? ktoś wie?
z góry dzięki za sugestie i podpowiedzi.
pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 17:17
|
|
|
Niewiem jak to wygląda ale może to silnik krokowy. |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 17:35
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | Niewiem jak to wygląda ale może to silnik krokowy. |
nie... to nie jest silnik krokowy. to zwykły silniczek z przekładnią ślimakową. |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2005, 22:23
|
|
|
Jeśli to nie jest silniczek krokowy, to muszą być też krańcówki. Może są jakieś blaszki na ślimacznicy tak jak w silniku wycieraczek. Nie miałem tego nigdy w rękach to są moje domysły. |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 07:55
|
|
|
może ktoś miał to w rękach i wie jak jest to rozwiązane?
silniczek mógłby się kręcić bez przeszkód i tk jest do póki się go nie zamontuje przy nadmuchu.
jak jest wyjęty to po włączeniu przycisku robi dokładnie jeden obrót. po wyłaczeniu tak samo, ale w drugą stronę. i to działa bez zarzutu.
natomiast jak się go zamontuje na miejsce to nie ma potrzeby żeby robił 1 obrót bo do przesunięcia klapy ze skrajnego położenia w skrajne wystarczy ok. 1/3 obrotu. i w związku z tym w skrajnych połozeniach klapki są "zderzaki" nie pozwalające się dalej silniczkowi obracać. i tu jest u mnie problem. po dojsciu klapki do skrajnego położenia dzwignia opiera się o zderzak, a silnik dalej chce się kręcić - nie wiem co jest nie tak, ale na mój gust powinno i pewnie jest coś co powinno mu powiedzieć żeby już sobie dał spokój, bo inaczej ukręca się wałek (tak było w moim przypadku.
chciałbym teraz wiedzieć co za to odpowiada żeby się zatrzymał gdy "poczuje" za duże obciążenie - po dojściu klapki do skrajnego położenia.
pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-02-2005, 10:31
|
|
|
Gdzie jest ten silniczek ukryty?
U mnie jak włączam ten tryb to słyszę jak silniczek chodzi, ale kilka sekund. Chyba też coś tam się połamało bo przełączanie nie daje żadnego efektu oprócz właśnie akustycznego. |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-02-2005, 10:51
|
|
|
w Tipo jest skrajnie po prawej pod/za schowkiem przymocowany do obudowy od nadmuchów - super ch...wy dostęp - trzeba odkręcić dużo... dużo... plastików zeby się do niego dobrać, a i tak na czuja tam wkręty mocujące go odkręcałem.
EDIT: zmieniam zeznania - żeby go odkręcić (silniczek) trzeba zdjąć tylko schowek... i krótkim wkrętakiem krzyżowym da sie go odkręcić - wcześniej szukałem go nieco po omacku i zdejmowałem więcej niż musiałem
silniczek to oczywiście pozycja Nr 13
jeśli nic ci się nie dzieje po włączeniu przycisku - a na dodatek przy każdym przekręceniu kluczyka ci tam hałasuje to na bank masz "uwaloną" ośkę od silniczka która steruje poprzez dźwignię klapką. a stało się tak bo nie wyłącza silniczka jak klapka dojdzie w skrajne położenie.
ale problem zdiagnozowałem za pomoca kolegi kylo.lu z AC. odpoweidzialny za zatrzymanie silniczka jest układ elektroniczny... teraz muszę tylko ponownie wyjąć silniczek - zanieść go do elektronika-"złotej rączki" zapłacić mu równowartość 2 piw i cieszyć się jak dziecko ze sprawnego mieszacza nie powinno to sprawić mu wielkich kłopotów szczególnie że mam schematy tego układu (jeszcze raz dzięki kylo.lu!)
BTW: czym jeździsz? nie widzę w sygnaturce, ani profilu... no może tylko na zdjęciu... lancia?
P.S. w Alfie 155 jest identyczny silniczek |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2005, 22:11
|
|
|
Być może jest tam układ elektroniczny działający na przeciążenie. Klapka się opiera przez chwilę płynie większy prąd i silnik odłancza tzw. "bezpiecznik elektroniczny" |
|
|
|
|
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-02-2005, 12:06
|
|
|
Zaraz uzupełnię profil. Jeżdzę Lancią Deltą 1.6.
Tak, po włączeniu zapłonu słychać jak ten silniczek się kręci.
Gdzie jest ten układ elektroniczny?
Mógłbyś przesłać mi schemat? |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 13:33
|
|
|
układ jest w obudowie silniczka. dopiero po rozebraniu widać płytkę.
na schematy niestety musisz poczekać do poniedziałku, bo mam je w pracy. ale i bez schematów chyba wszystko jest jasne dla sprawnego elektryka.
pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 14:05
|
|
|
Odczytaj symbol scalaka. |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 14:11
|
|
|
jeśli to o to chodziło...
coś z tego wynika? |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|