Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wygłuszanie auta
Autor Wiadomość
arti 



Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 133
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-08-2008, 09:18   wygłuszanie auta

Chciałbym wygłuszyc swoje tipo ale niewiem jak się do tego zabrac. Może ktoś już próbował to zrobic?
Wkurza mnie jazda powyżej 100 bo już niewiele słychac w środku.
     assistance
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-08-2008, 09:34   

niewiem czy sie da go jeszcze wygłuszyc ja proponuje stopery do uszu :D
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-08-2008, 09:46   

zalezy co cie drażni
bo jezeli pęd powietrza to marne szanse a jeżeli silnik to czeka cie demontaz deski i dostanie sie do przegrody pomiedzy silnikiem a kabina i wyłozenie całóści miekką matą typu karimata :)
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-08-2008, 11:00   

mozesz tez wygluszyc dodatkowo wloknina z subwoferow wykladajac nia bagaznik i kladac ja pod tylna kanape troszke dzwiekow wytlumi ale generalni najwiecej roboty bedziesz mial z przodem auta - deska i komora silnika

ja czym takim wykladalem bagaznik i tylna kanape:

http://www.allegro.pl/ite...subwoferow.html
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-08-2008, 12:08   

Proponuje zamiast stoperów podgłosić radio.

Co do wygłuszania, to są takie preparaty w postaci coś a'la środek do konserwacji podwozi.
"Malujesz" tym grubo elementy które chce wygłuszyć. Ja tak kiedyś zrobiłem drzwi, zdjąłem tapicerkę, szybę w górę i grubo nakładałem na blachę.
Pewnie nie będzie Ci się chciało wszystkiego demontować to deskę możesz zdjąc i nawkładać jakiejś pianki w puste miejsca, a jest ich tam trochę.

Zawsze coś.

A przy 100km/h już tak głośno masz w aucie?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-08-2008, 12:41   

tak przy okazji tematu
kiedyś podwoziłem kolesia który zawodowo badał natężenie hałasu kanałów wentylacyjnych i tak sobie z nim gadając okazało sie ze ma takowy miernik przy sobie tak więc postanowiliśmy zmierzyc hałas w fordzie transicie 2.5D r94 jakim jechaliśmy i wyszło na to że powinienem jechac w słuchawkach :)
wartości jakie uzyskaliśmy
V ok 80 km/h 4 bieg
wys głowy 75dB
za fotelami 77dB
przy podłodze przegroda miedzy kabiną a silnikiem 82 dB
żałowałem ze nie można było szybciej pojechać bo fordzik przy 100 km/h stawał się boleśnie głośny (po 6 godz jazdy ból głowy )
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-08-2008, 14:37   

Nie koniecznie trzeba rozbierać całą deskę roździelczą.Można wyłożyć komorę silnika od wewnątrz czymś w rodzaju alumaty (czymś co nie gnije i jest choć trochę odporne na temperatury) Jest przy tym trochę zabawy i gimnastyki ale wydaje mi się ze jest to do zrobienia. Na początku pasowało by wyłożyć od spodu maskę, np. pianką samoprzylepną, można ją kupić na allegro. Potem tym samym materiałem wykładasz sciankę deski roździelczej tylko ,że od strony silnika, pod warunkiem ze nie jest za bardzo obładowana "detalami". Pianka ta jest samoprzylepna i ma mocny klej, wycinasz sobie z pianki plastry i obklejasz. Nie powinieneś potrzebować wkrętów, itp. Wytłumienie musi być jednak szczelne, musisz obkleić każdą szczelinkę. Potem obkładasz w aucie "posadzke", tylko tu musisz użyć jakiejś w miarę ciękiej włókniny żeby nie "podnosić" podłogi. Jeśli zrobisz to solidnie, to powinno pomóc. ... Metoda ta jest do wygłuszenia szumu opon i hałasu silnika.

** Dodano: 14-08-2008, 15:43 **
o prosze: http://www.allegro.pl/ite...2_promocja.html
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-08-2008, 16:07   

a tak na początek zobacz czy masz matę od strony silnika
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-08-2008, 16:16   

stasu napisał/a:
a tak na początek zobacz czy masz matę od strony silnika


No własnie. Ja wyszedłem z założenia ze maty od strony silnika kolega nie ma.

ps. Wyżej w poscie zły link Ci wkleiłem... do silników nadaje sie ta mata
http://www.allegro.pl/ite...alumninium.html
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-08-2008, 18:21   

W hurtowniach krawieckich kupisz takie przepikowane maty w kolorach szary lub zielony , różnej grubości ( 0,5 , 1,0 cm)przypominają oryginalne wyciszenia i nie są drogie łatwo dociąć nożyczkami i uformować w zagięciach .
Jako pierwszy wyciszony 126p efekt zdumiewający i dwa lata temu Twingo żony.
     Moneta
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-08-2008, 20:34   

Jarek 5TT napisał/a:
Jako pierwszy wyciszony 126p efekt zdumiewający i dwa lata temu Twingo żony.


Polak potrafi :D Wszystko sie da zrobić, tylko trzeba wiedzieć jak, i trzeba mieć czym. Jeżeli kolega arti nie ma choćby wygłuszenia na masce, to zamontowanie tam maty powinno już dać efekt. A potem za ciosem, cała komora silnika, podwozie, bagażnik, i bedzię dobrze.
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
arti 



Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 133
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-08-2008, 14:05   

Dzięki za rady. Właściwie to wygłuszenia niemam wcale nielicząc wykładzin w środku. Drażni mnie dźwięk wydobywający się z nadkoli najbardziej, on jest dokuczliwy. Dlatego chcę troche wygłuszyć autko. A przyda mi się to jak zamontuje nowy sprzęt grający:)
     assistance
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2008, 00:20   

No i stało sie :D ... Poddałeś mi pomysł arti, więc go urzeczywistniłem. Jestem w trakcie wygłuszania auta. Narazie obkleiłem matą bitumiczną tj. http://www.allegro.pl/ite...alumninium.html , komore silnika od wewnątrz, tylne nadkola, i maske pojazdu - co było błędem :? Na masce musi być miękki materiał aby mógł absorbować a nie odbijać (element do poprawki)... Wrzucę tu fotki, jak odzyskam aparat. Zabrałem sie za to dzisiaj, i skończyłem dosłownie 15 min temu. O efektach napisze jutro bo teraz nie chce mi sie auta z garażu wyciągać. Roboty jeszcze nie skończyłem, bo musze jeszcze popracować dokładnie nad wnętrzem samochodu. Do tej pory w temacie wygłuszeń moja wiedza opierała się głównie na teorii... zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce. Jutro mam do przejechania 350 km. wiec przekonam się.

** Dodano: 28-08-2008, 01:24 **
aha. Cena materiałów do tej pory:
6 sztuk mat bitumicznych 115 zł - wraz z kosztami przesyłki
1 szt. rozpuszczalnik (do odtłuszczania) - 6 zł
0.5 wódki (do dezynfekcji po robocie) - 21 zł
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
  
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 28-08-2008, 00:44   

Szczęściarz napisał/a:
0.5 wódki (do dezynfekcji po robocie) - 21 zł
haha haha haha
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 28-08-2008, 09:08   

u mnie w aucie też nie źle buczy ... wydech :)
jak śmigam sam to rozkręcam "troszkę" granie i już nie ma problemu :D
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2008, 19:00   

Witam.Nie mogło być inaczej. Wygłuszenie zdało egzamin ... W aucie jest wyraźnie ciszej choć nie wszystko zostało jeszcze zrobione. Aby zobrazować jakoś efekt napisze tak: Po zainstalowaniu mas bitumicznych na ścianie grodziowej w komorze silnika i na masce, przestał być słyszalny charakterystyczny dzwięk pracy układu zmiany biegów oraz juczenie skrzynki przy ok 80 km/h a sam dzwięk silnika w szoferce jest o około 20% cichszy i o niebo "kulturalniejszy".Mate umieściłem również na tylnych nadkolach w bagażniku co znacznie wyciszyło szum opon... Więc trzeba działać dalej... myślę ze zamknę sie w 200 zł w całej robocie. Niedługo wrzucę fotki z opisem całego przedsięwzięcia... jeśli to kogoś interesuje.
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-08-2008, 19:19   

a tak sie zapytam... lepsza mata bitumiczna taka czarna cienka czy filcowa?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2008, 20:02   

Na w stępie przypominam ze jestem amatorem :) ale...
Sapphiron napisał/a:
a tak sie zapytam... lepsza mata bitumiczna taka czarna cienka czy filcowa?


Zależy do czego...
1)Mata bitumiczna twarda(czarna, może być z warstwą aluminium) odbija fale dźwiękowe w ok. 90 %.i niweluje drgania
2)Mata bitumiczna miękka ma zdolności absorbcyjną i odbijącą oraz ma zadanie "zabicie" fali dzwiękowej.
3)Maty filcowe Absorbują a własciawe osłabiają fale dzwiękowe.
I teraz tak:

W komorach silnika najlepiej stosować maty bitumiczne twarde z warstwą aluminium, z tej racji ze mają dobrą odporność na temperature, oraz swietnie niwelują wibracje i drgania. Jednak w kabinach samochodowych największą popularnością cieszą sie maty filcowe z miękkią warstwą bitumiczną. Są tańsze i w szoferce gdzie nie ma wysokich temperatur spokojnie wytrzymają. Fala dźwiękowa przechodząca przez filc zostaje osłabiona potem natrafia na warstwę bitumiczną, zostaje odbita i z powrotem kierowana jest na filc osłabiając sie najczęściej całkowicie. Dlatego na maskach pojazdów nie należy naklejać twardych mas bitumicznych z aluminium tylko coś w rodzaju "filcowego" podkładu który bedzie większym stopniu absorbował dzwięki a nie odbijał, i "wypuszczał" dołem auta, pod silnikiem :) Z koleji na scianie grodziowej można ładować maty twarde bitumiczne z aluminium bo fala dźwękowa ma gdzie uciekać - przodem auta...

Sam widzisz ,cięzko tak powiedzieć co jest lepsze a co gorsze tym bardziej ,że nie mam praktyki w tego typu rzeczach... W sumie to co Ci napisałęm mógł by Ci powiedzieć każdy człowiek zatrzymany na ulicy...
Tak jak potrafiłem tak odpowiedziałem ... na własnej sierści i portfelu za niedługo sprawdzę jaki ze mnie "majster"

Pozdrawiam Sapphiron,
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-08-2008, 20:38   

Szczęściarz, dzięki kolego :partyman: gdyby to był mój temat dałbym Ci punkcik bo się należy :D
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-08-2008, 22:46   

Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Dziś mój wynik to 90% prac związanych z wygłuszeniem auta...Postanowiłem dokupić maty o których pisałem koledze Sapphiron, mianowicie, maty z filcu podklejane warstwą bitumiczną (trzy sztuki - 50 zł :doubt: ) .Dwie z nich, zainstalowałem wewnątrz szoferki na ścianie grodziowej, w jej dolnej części, przy nadkolach, w celu wygłuszenia szumu opon i pośrednio dźwięków silnika - niestety efekt nie wyczuwalny :doubt: . Co udało mi się zauważyć podczas częściowej rozbiórki kokpitu - oryginalna mata odeszła od blach (ściany grodziowej) i zwinęła w "rulon" :( ...więc nie ma się co dziwić, że w aucie było dość głośno :sciana: ...wiek robi swoje, i fakt że auto było składakiem - brak połowy elementów wygłuszających :doubt: !! ... Po instalacji tego co do tej pory zakupiłem mogę, wywnoiskować ze najlepsze (w odczuciu bardzo dobre!) efekty dało wygłuszenie komory silnika (maska i ściana grodziowa- wszystko to, co pod maską), bagażnika i przestrzeni pod tylną kanapą - co zniwelowało dzwięki dochodzące z "za głowy". Jutro obklejam masą bitumiczną tunel środkowy pod którym biegnie łącze elastyczne i tłumik ogniowy, bedzie to zakończeniem prac. Wnioski i odczucia opisze w kolejnym poście.

Ps. Zdjęcia bedą ale ... wciąż brak aparatu :doubt: - dobry zwyczaj nie pożyczaj)
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-08-2008, 00:39   

Szczęściarz, kiedyś władowałem takie maty jak ty kupiłeś tylko bez aluminium do sejka w drzwi po miesiącu ponownie rozebrałem drzwi żeby naprawić el. szyby i co sie okazało że maty sie odkleiły i spadły. Ten klej na którym sie trzymają to jakaś pomyłka, z czystej ciekawości przykleiłem taką matę do blachy mocno docisnąłem wręcz sie po niej przeszedłem, zostawiłem w garażu po jakimś czasie sama sie odklejała wtedy zrezygnowałem z tematu. zastanawiam sie jednak czy nie wrzucić sobie mat bitumicznych pod wykładzinę i kanapę z tyłu oraz nadkola nie trzeba tego kleić.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-08-2008, 09:37   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
zastanawiam sie jednak czy nie wrzucić sobie mat bitumicznych pod wykładzinę i kanapę z tyłu oraz nadkola nie trzeba tego kleić.


Myślę że naprawdę warto. Instalując maty w tylnej części auta, efekt wyszedł niezły... niestety po instalacji nad przednimi nadkolami takiego efektu już nie było...co pisałem w poście wyżej. Biorąc pod uwagę ze cena elementów wygłuszających nie jest jakoś specjalnie wysoka, to w ogólnym rozrachunku wynik moich prac jest co najmniej dobry.

** Dodano: 02-09-2008, 22:02 **
Obiecane fotki:




Wygląda jak radziecki kosmodrom ale... Oklejenie maski i ściany grodziowej dało najlepsze efekty - mata bitumiczna z aluminium.





Podłoga pojazdu. Tunel obłożony matą bitumiczną z aluminium. "Siedzisko" tylnej kanapy, po bokach matą bitumiczną a po środku filcowo bitumiczną ... Efekt podobny jaki uzyskałem po władowaniu mat filcowo bitumicznych pod wykładzine przy przednich nadkolach ... znaczy się żaden!


Wklejam to zdjęcie, aby można było zobaczyć jak wygląda podłoga i wykładzina po zabiegu... wygląda tak samo jak i przed. Mit podniesionej podłogi i falującej wykładziny obalony.


Tylne nadkole (nadkola). Ich oklejenie dało bardzo dobry efek... brak jakichkolwiek szumów z za głowy.

Za chwile dopisze podsumowanie.

** Dodano: 02-09-2008, 22:17 **
Podsumowując

Całkowity koszt - 220 zł
Czas poświęcony pracy - ok. 10 godzin
Efekt w skali od 1/10 - 6,5- no przesadziłem ...po namyśle daje mocne 7,5

Warto to zrobić gdy:
1)Brakuje wygłuszenia na masce i ścianie grodziowej wewnątrz auta lub jest w takim stanie że nie spełnia swojej roli.
2)Autem często wyjeżdżasz w trasy. Niwelacja dokuczliwych szumów i dzwięku silnika.
3)Masz zamiar jeździć tym autem więcej niż poł roku :) Jeśli masz zamiar się auta pozbyć, pamiętaj...pieniądze wydane na wytłumienie auta nie zwrócą się przy odsprzedaży.

Nie warto gdy.
Jak wyżej tylko w odwrotnym sensie merytorycznym :)

Koszt mógłby być mniejszy o ok.110 zł, gdybym wiedział że wygłuszanie podłogi da tak zwanego ch...

** Dodano: 02-09-2008, 22:34 **
Aha i co zauważyłem podczas rozbierania auta. Chłopaki którzy byli odpowiedzialni za jakość blach i zabezpieczenia antykorozyjnego przeszli sami siebie. Szacunek!
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-07-2009, 13:17   

Witam.

Jak na zdjęciach poniżej widać, że u mnie jest jakieś wytłumienie, ale nie wydaje mi się, żeby to dobrze działało (trochę niezbyt dobrze to wygląda). Wiecie może, czy gdybym wymienił te niby-maty na bitumiczne z alu byłoby ciszej?



mata pod maską.

muszę chyba i tak wytłumić cały tył, bo tam zaglądałem i zobaczyłem tylko blachę i wykładzinę :)
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
olo991 


Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 12
Skąd: Klępicz
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 02-07-2009, 21:26   

witam moje tipo jest bardzo dobrze wygłuszone ja włożyłem sprzęt czyli nowe głośniki i tubę to naprawdę na zewnątrz nie słychać jak wali bass
_________________
olo
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2009, 16:16   

Cytat:
witam moje tipo jest bardzo dobrze wygłuszone ja włożyłem sprzęt czyli nowe głośniki i tubę to naprawdę na zewnątrz nie słychać jak wali bass
to może zapomniałeś się pod wzmak podłączyć? A jak słyszysz silnik?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load