|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Składam instalacje audio do kupy :P pomoc mile widziana |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2009, 19:05 Składam instalacje audio do kupy :P pomoc mile widziana
|
|
|
Szybka historia: Kupiłem auto, wywaliłem radio + jakiś equalizer bo były badziewia, instalke pod equa wywaliłem a przy pomocy schematów podłączyłem do istalacji auta kostke ISO.
Z racji tego że od tamtego momentu mineło już ok pół roku a na nowe radio pewnie jeszcze poczekam wpadł do głowy pomysł by podączyć stare radyjko na ten czas. Zakupiłem gniazdo ISO i do roboty. Kilka godzin zajeło mi ponazywanie kabli od radyjka ale wyszło. I teraz takie moje pytania:
1. Antena była podłączona pod kabel uziemienia. Jak to możliwe?
2. Od radyjka idzie kabel tj. podtrzymanie pamięci. Czy można go podłączyć pod jeden kable z zasilania radia?
3. Najlepsze zachowałem na koniec W instalacji auta każdy głośnik ma "+" i "-" i tak też podłączyłem pod kostke ISO. A z radia idą takie kabelki:
lewy przód
prawy przód
lewy tył
prawy tył i
R. Com ( co wydaje mi się chyba minusem na strone prawą)
L. Com ( co jest zapewne minusem na strone lewą)
Jak to wszystko podłączyć pod gniazdo ISO by wkońcu było w miare normalne? Dodam jeszcze że L.Com i R.Com na starych kablach były ze sobą połączone i od nich biegł jeden kabel do auta. Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc z tym szajsem
** Dodano: 27-01-2009, 19:09 **
PS. Dodam jeszcze że kiedy miałem jeszcze radio w samochodzie i padł mi lewy przedni głośnik to i tylni lewy przestał działać |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-01-2009, 19:45
|
|
|
Ad.1 Jeżeli antena była podłączona przewodem w oplocie to oplot może być podłączony do masy (tak czy inaczej z radia idzie na masę)
Ad.2 Nie wiem czy tak jest konkretnie w tym radiu ale niektóre mają tak, że po przekręceniu kluczyka w pozycję 0 radio się wyłącza. Przy radiu masz kabelki +12V jeden stały, a drugi właśnie tylko wtedy gdy przekręcisz kluczyk. Jeżeli zasianie radia masz stałe (bez względu na stacyjkę) to możesz podłączyć również do tego podtrzymanie pamięci.
Ad.3 Co do podłączenia głośników to też spotkałem się z takim wynalazkiem. Nazwy rozszyfrowałeś dobrze jednak nic się nie stanie jeżeli zrobisz wspólną masę dla głośników przednich i wspólną dla tylnych, jak to rozwiązać w kostce, a no po prostu zrób zworkę z kabla. W starych kablach ktoś najwyraźniej stwierdził, że nie będzie się przejmował masą i puścił wszystko na jednym kablu, który wcale bym się nie zdziwił gdyby kończył się gdzieś na masie samochodu (karoseria) efekt zapewne nie był najlepszy ale działało. Tobie polecam tak jak pisałe powyżej zrobić zworkę masy dla kanału przedniego i dla kanału tylnego.
Mam nadzieję, że w jakimś stopniu Ci to pomogło, jeżeli coś jest niejasne to napisz postaram się wytłumaczyć.
Pozdrawiam. |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2009, 21:11
|
|
|
Dzięki za odpowiedź coś już mi tam świta w głowie. Odpowiem tak:
1. Antena dachowa była połączona z radiem kablem dwużyłowym z czego jedna żyła szła do masy a druga z tego co widzę nie była wcale podłączona więc nie wiem czy była podłączona oplotem jak mówisz.
2.hmm.. na starej instalce radio działało bez ingerencji stacyjki. Teraz podłączyłem radyjko do baterii i wyświetlacz działa tylko gdy do zasilania podepnę kabelek zasilania i ten od podtrzymywania pamięci.
3. Tu już mam wszystko jasne zrobie tak jak powiedziałeś.
Czyli muszę pokombinować jeszcze z anteną ale jak dobrze pójdzie to może jutro już coś mi zagra w aucie Dzięki wielkie za zainteresowanie |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-01-2009, 21:27
|
|
|
1. No właśnie od anteny powinien iść kabelek w oplocie, a w radiu zapewne jest gniazdo na kabelek zakończony wtyczką 'cinch' tak to powinno wyglądać. Nie wiem jakie masz wejście antenowe w radiu ale jeżeli tak jak pisałem to kup wtyczkę cinch i ten nie podłączony podepnij na bolec wtyczki a ten co masz na masie do obudowy wtyczki, ale i tak jeżeli od anteny nie idzie kabelek w oplocie to polecam go zmienić jeżeli chcesz mieć dobry odbiór radia.
2. Na spokojnie oba możesz podpiąć do stałego +12V |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-01-2009, 11:05
|
|
|
Właśnie pisząc posta zerknołem raz jeszcze na radio i na kabelek i już wiem co i jak. Poprzedni pan i władca auta ucioł to gniazdo na cinch i przedłużył je w dość dziwny sposób, tak że podłączył tylko zewnętrzną obwódkę gniazda do masy a sygnału ze środkowego kabelka nie ruszył. Nie wiem jak to grać miało tak więc wszystkie problemy rozwiązane zaraz biore się za montaż tego i zobaczymy czy śmiga dzięki za pomocną dłoń. Sam bym jeszcze z tydzień nad tym siedział
** Dodano: 28-01-2009, 18:50 **
radyjko już śmiga tylko jeden głośnik ale tak jak pisałem ma być tylko do czasu kupna nowego ;d pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|