Stacyjka!!!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-01-2005, 23:20 Stacyjka!!!!!!!
|
|
|
Witam.WMinionaSobote Miałem spotkanie 3 stopnia z "Milicją" hehe.Rutynowa Kontrola!Byla Noc Druga NaWies ciemno,Zatrzymala Mnie Policja mowi zebym wlaczyl postojowe no to pyk i sa ;].PozniejMowi prosze okazac wyposazenie czyli trójkat i takie tam no to pyk wyjolem kluczy wysiadam chche otworzyc bagaznik a on do mnie ale prosilem zeby wlaczyc pozycyjne.HeheheWsiadam wkladam kluczyk i sa;] przywalili sie do mnie ze pozycja ma swieci bez kluczyka!Czytalem ze w temprach zeby pozycja swiecila bez kluczyka trzeba wcisnac taki "pypek" i przekrecic kluczyk w druga strone i go wyjac;] niestety u mnie sie kurcze tak nieda mam tempre 1.6 S-1995 jak to jest z tymi pozycyjnymi bo u mnie nawet sie nieda przekrecic kluczyka w druga stone!!! |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-01-2005, 08:28 Re: Stacyjka!!!!!!!
|
|
|
no to może masz nieorginalną stacyjkę...?
przy stacyjce faktycznie powinien się znajdować taki podłużny przycisk i po jego wciśnięciu da się przekręcić kluczyk w lewo - włącza to postojowe i tyle... mozna wyciągać kluczyk.
pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2005, 17:52
|
|
|
Dokładnie tak jest jak pisze kolega Czecho Ja tez o tym nie wiedziałem ,dopiero od pół roku jestem uswiadomiony w temacie ,dzięki forum. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2005, 18:10
|
|
|
Jak wlozysz kluczyk to na pozycji O , nad kluczykiem masz taki "przycisk". Wciskasz go i przekrecasz kluczyck do tylu.
Jesli masz problemy to:
- pokrec troche kierownica
- dobrze wcisnij przycisk i kluczyk
- rob to zdecydowanie, ale bez duzej sily
- jesli i tak sie nie da to masz "wytarty kluczyk", choc to jest najmniej prawdopodobne
- jesli podczas dzialajacego silnika mozesz wyjac kluczyk ze stacyjki to masz ZLY KLUCZ, to jest tzw. parkinogwy kluczyk, ale jak otwierales bagaznik to znaczy ze masz raczej dobry.
Wtedy oczywisciena postojowkach mozna wyjac kluczyk! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2005, 20:48
|
|
|
A ja mam taki problem. Włączam silnik i wyciagam kluczyk ze stacyjki. Dlaczego kluczyk da się wyjać ze stacyjki jak silnik chodzi Kluczyki mam oryginalne |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2005, 08:30
|
|
|
Raku napisał/a: | Prawdopodobnie używasz krótszego kluczyka, który generalnie powinien być do otwierania klapy bagażnika
Jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi |
No właśnie nie. Mam 2 kluczyki oryginalne (jeden bardzo zużyty). Używam tego mniej „nadszarpniętego”. Próbowałem wczoraj wcisnąć ten przycisk nad stacyjką i przekręcić w dół kluczyk – nie da rady. Może mam uszkodzoną stacyjkę, a może ktoś kiedyś próbował odpalić innym narzędziem niż kluczyk i coś rozwalił. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 09:50
|
|
|
My przy zakupie Tempry dostalismy chyba z 4 czy 5 kluczykow.
4 wygladaly tak samo, choc 2 byly te wlasciwe, 3ci byl parkingowy choc praktycznie nie roznil sie niczym (z wygladu) a 4ty kluczyk mial okragly "lepek". Wiec mozliwe ze jest jakas szansa ze zlego uzywasz. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-01-2005, 12:40
|
|
|
Miszko- co rozumiesz przez kluczyk parkingowy? OPisz zasadę działania.Ja znam tylko klucz-matkę (matrycę) i normalne klucze. Plus ew klucz do alarmu i klucze dorabiane.
Ja mam centralny zamek ale nie mogę otworzyć klapy bagażnika.
Wszystkie drzwi i stacyjka ok, ale klapy nie ruszę.
Nie wiem czy moge wyciągnąć kluczyk jak silnik pracuje-sprawdzę to. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 12:45
|
|
|
Sa kluczyki normalne, czyli takie ktorym otworzysz i zamkniesz wszystko.
Tymi drugimi kluczykami nie otworzysz bagaznika, schowka, nie wlaczysz postojowek, podczas wlaczonego silnika mozesz go wyjac ze stacyjki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-01-2005, 13:05
|
|
|
U mnie tylko z klapą jest problem, bo tylko otwarcie centralnego z drzwi pomaga. O ile pamiętam to w Oplu z oryginalnym zamkiem centralnym tez tak jest.
Reszta wszystko obsługuje.
Jeśli możesz to wytłumacz mi jeszcze tylko zasadność robienia takiego kluczyka parkingowego przez Fiata. Czy służy on czemuś? |
|
|
|
|
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2005, 13:11
|
|
|
Pewnie ze służy, wychodzisz rano włączasz samochód, wyjmujesz klucz i zamykasz drzwi ... idziesz do domu na sniadanko i jak wychodzisz to masz cieplutki samochodzic |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2005, 13:21
|
|
|
Jagi napisał/a: | Pewnie ze służy, wychodzisz rano włączasz samochód, wyjmujesz klucz i zamykasz drzwi ... idziesz do domu na sniadanko i jak wychodzisz to masz cieplutki samochodzic |
właśnie tak - odpalam, wyjeżdzam za bramę parkingu, wyciągam kluczyk, zamykam drzwi i ide zamknąć bramę parkingu - a Tempra się grzeje
A teraz serio - co to może być z tym wyjmowaniem kluczyka, sprawdźcie jeśli mozecie czy uda wam się wyjąć kluczyk przy włączonym silniku. Może mam coś "zwalone" w stacyjce. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-01-2005, 13:50
|
|
|
miszko napisał/a: | nie wlaczysz postojowek, |
Da rade wlaczyc postojowki kluczykiem parkingowym (przynajmniej u mnie)! |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 15:27
|
|
|
"Wlasciwym" kluczyk nie powinien dac sie wyjac "parkingowy" tak. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2005, 17:15
|
|
|
miszko napisał/a: | "Wlasciwym" kluczyk nie powinien dac sie wyjac "parkingowy" tak. |
W instrukcji napisali, że parkingowy (mniejszy, okrągły uchwyt) kluczyk służy tylko do zapłonu, nie można nim otworzyć zamków. Zwykły kluczyk (większy uchwyt) służy do otwierania, zamykania i zapłonu
Moimi kluczykami (większy uchwyt) wszystko się otwiera i odpala więc teoria, że sprzedano mi samochód tylko z kluczykami parkingowymi odpada. Musi być jakaś inna przyczyna, może stacyjka jest uszkodzona |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 17:18
|
|
|
Wiec chyba tak jest! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2005, 09:48
|
|
|
Ja korzystam z "owalnego" kluczyka.
Moge go wyjac podczas pracy silnika i wcale mi to nie przeszkadza.
Moze sie po prostu juz wyrobil...
Swiatla pozycyjne wlaczaja sie bez problemu - wciskam przycisk przy stacyjce, klucz przekrecam dalej w lewo i go wyciagam.
Kiedys przesmarowalem stacyjke i teraz chodzi bez problemu.
Co do kluczyka serwisowego - po prostu go nie mam.
Mam tylko dwa kluczyki z owalna glowka. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2005, 10:10
|
|
|
U mnie tez dziala pozycja z wyjetym kluczem...
Wczoraj testowalem, co prawda musialem uzyc obydwu rąk, ale sie udalo ... IMO kwestia wprawy
Ja tez moge wyjac kluczyk w czasie pracy silnika ...
Hemi zrób test, włóż w stacyjke płaski (-) śrubokręt i jak odpalisz to masz zwaloną stacyjkę ... hihi |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2005, 23:48 kluczyki
|
|
|
hmm tak sie zstanawiam nad waszymi wypowiedziami ja dostalem 2 kluczyki z tym wiekszym bardziej prostokatnym uchwytem i jeden z okraglym malym uchwytem no i +kluczyk do blokady skrzyni biegow.Jutro sprawdze ten maly czy uda mi sie go wyjac pry odpalonym silniku ;] aha jeszcze pytanko o korek wlewu paliwa albo mam zepsuty zamek w nim alboniepotrafie go obslugiwac caly czas tylko go zakrecam bo nie udaje mi sie zamknc go na kluczyk ;/ |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2005, 17:33
|
|
|
Otwarcie wlewu paliwa - wkładasz kluczyk, przekrecasz do oporu w lewo i odkrecasz korek (również w lewo)
Zamykanie - wkrecasz korek do oporu w prawo (zaczyna głośno "trykać"), przekręcasz kluczyk w prawo - korek się lekko "odsuwa" od wlewu i wyjmujesz kluczyk. Jak jest dobrze zamknięty to korek powinien się obracać bez problemu w obydwie strony. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2005, 18:06 kluczyki
|
|
|
Dzisiaj SPrawdzilem kluczyki i tak te weksze bez problemu moge wyjac podczas pracy silnika a ten mniejszy okragla glowka wogle jakby niepasowal :/ |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2005, 18:32
|
|
|
Ja na początku też miałem problemy z kluczykiem (dostałem tylko jeden). Nie mogłem nim otworzyć bagażnika (na szczęście mam centralny zamek) oraz włączyć pozycyjnych (i wyjąć kluczyk).
Najpierw przy pomocy WD40 udało mi się rozruszać zamek w bagażniku (a już szukałem sprawnego). Na początku raz działał raz nie działał (zacinał się) ale teraz chodzi raczej bez problemu.
Ze stacyjką było gorzej ale też ją rozruszałem przy pomocy WD40. Trochę to trało i sporo WD40 poszło ale teraz działa bez problemu. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-01-2005, 19:17
|
|
|
Przeczytaj moje auto tam o tym nadmieniłem 1,4 golag
Typowa przypadłość zacięta do tyłu.
Latwo można ją rozebrać nie odkręcając obudowy .
Jak rozbierzeż to trzeba lekko zaokrąglić taki rant w wkładce on się zacina .Przez działanie zwykle w jednym kierunku.
Włanczajcie co jakiś czas postojówki jub jak na kogoś czekasz po kilka razy. |
|
|
|
|
|