Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stacyjka!!!!!!!
Autor Wiadomość
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-01-2005, 23:20   Stacyjka!!!!!!!

Witam.WMinionaSobote Miałem spotkanie 3 stopnia z "Milicją" hehe.Rutynowa Kontrola!Byla Noc Druga NaWies ciemno,Zatrzymala Mnie Policja mowi zebym wlaczyl postojowe no to pyk i sa ;].PozniejMowi prosze okazac wyposazenie czyli trójkat i takie tam no to pyk wyjolem kluczy wysiadam chche otworzyc bagaznik a on do mnie ale prosilem zeby wlaczyc pozycyjne.HeheheWsiadam wkladam kluczyk i sa;] przywalili sie do mnie ze pozycja ma swieci bez kluczyka!Czytalem ze w temprach zeby pozycja swiecila bez kluczyka trzeba wcisnac taki "pypek" i przekrecic kluczyk w druga strone i go wyjac;] niestety u mnie sie kurcze tak nieda mam tempre 1.6 S-1995 jak to jest z tymi pozycyjnymi bo u mnie nawet sie nieda przekrecic kluczyka w druga stone!!!
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-01-2005, 08:28   Re: Stacyjka!!!!!!!

no to może masz nieorginalną stacyjkę...?
przy stacyjce faktycznie powinien się znajdować taki podłużny przycisk i po jego wciśnięciu da się przekręcić kluczyk w lewo - włącza to postojowe i tyle... mozna wyciągać kluczyk.
pozdrawiam
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2005, 17:52   

Dokładnie tak jest jak pisze kolega Czecho :) Ja tez o tym nie wiedziałem ,dopiero od pół roku jestem uswiadomiony w temacie ,dzięki forum. :) :) :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-01-2005, 18:10   

Jak wlozysz kluczyk to na pozycji O , nad kluczykiem masz taki "przycisk". Wciskasz go i przekrecasz kluczyck do tylu.

Jesli masz problemy to:

- pokrec troche kierownica
- dobrze wcisnij przycisk i kluczyk
- rob to zdecydowanie, ale bez duzej sily
- jesli i tak sie nie da to masz "wytarty kluczyk", choc to jest najmniej prawdopodobne
- jesli podczas dzialajacego silnika mozesz wyjac kluczyk ze stacyjki to masz ZLY KLUCZ, to jest tzw. parkinogwy kluczyk, ale jak otwierales bagaznik to znaczy ze masz raczej dobry.

Wtedy oczywisciena postojowkach mozna wyjac kluczyk!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2005, 20:24   

Przerobiłem już ten temat :!:
Żadne patenty nie pomogły. Na zepsyty "pypek" nie ma bata - konieczna była wymiana stacyjki. Załatwiłem to kompleksowo:
wraz ze stacyjką wymieniłem wszystkie bębenki i znowu mam jeden klucz do wszystkiego :!:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2005, 20:48   

A ja mam taki problem. Włączam silnik i wyciagam kluczyk ze stacyjki. Dlaczego kluczyk da się wyjać ze stacyjki jak silnik chodzi :?: Kluczyki mam oryginalne
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-01-2005, 15:54   

Prawdopodobnie używasz krótszego kluczyka, który generalnie powinien być do otwierania klapy bagażnika :roll:
Jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi :idea:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-01-2005, 08:30   

Raku napisał/a:
Prawdopodobnie używasz krótszego kluczyka, który generalnie powinien być do otwierania klapy bagażnika :roll:
Jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi :idea:


No właśnie nie. Mam 2 kluczyki oryginalne (jeden bardzo zużyty). Używam tego mniej „nadszarpniętego”. Próbowałem wczoraj wcisnąć ten przycisk nad stacyjką i przekręcić w dół kluczyk – nie da rady. Może mam uszkodzoną stacyjkę, a może ktoś kiedyś próbował odpalić innym narzędziem niż kluczyk i coś rozwalił.
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-01-2005, 09:50   

My przy zakupie Tempry dostalismy chyba z 4 czy 5 kluczykow.

4 wygladaly tak samo, choc 2 byly te wlasciwe, 3ci byl parkingowy choc praktycznie nie roznil sie niczym (z wygladu) a 4ty kluczyk mial okragly "lepek". Wiec mozliwe ze jest jakas szansa ze zlego uzywasz.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 20-01-2005, 12:40   

Miszko- co rozumiesz przez kluczyk parkingowy? OPisz zasadę działania.Ja znam tylko klucz-matkę (matrycę) i normalne klucze. Plus ew klucz do alarmu i klucze dorabiane.
Ja mam centralny zamek ale nie mogę otworzyć klapy bagażnika.
Wszystkie drzwi i stacyjka ok, ale klapy nie ruszę.
Nie wiem czy moge wyciągnąć kluczyk jak silnik pracuje-sprawdzę to.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-01-2005, 12:45   

Sa kluczyki normalne, czyli takie ktorym otworzysz i zamkniesz wszystko.
Tymi drugimi kluczykami nie otworzysz bagaznika, schowka, nie wlaczysz postojowek, podczas wlaczonego silnika mozesz go wyjac ze stacyjki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 20-01-2005, 13:05   

U mnie tylko z klapą jest problem, bo tylko otwarcie centralnego z drzwi pomaga. O ile pamiętam to w Oplu z oryginalnym zamkiem centralnym tez tak jest.
Reszta wszystko obsługuje.
Jeśli możesz to wytłumacz mi jeszcze tylko zasadność robienia takiego kluczyka parkingowego przez Fiata. Czy służy on czemuś?
     assistance   Moneta
 
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-01-2005, 13:11   

Pewnie ze służy, wychodzisz rano włączasz samochód, wyjmujesz klucz i zamykasz drzwi ... idziesz do domu na sniadanko i jak wychodzisz to masz cieplutki samochodzic :twisted:
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-01-2005, 13:21   

Jagi napisał/a:
Pewnie ze służy, wychodzisz rano włączasz samochód, wyjmujesz klucz i zamykasz drzwi ... idziesz do domu na sniadanko i jak wychodzisz to masz cieplutki samochodzic :twisted:


właśnie tak - odpalam, wyjeżdzam za bramę parkingu, wyciągam kluczyk, zamykam drzwi i ide zamknąć bramę parkingu - a Tempra się grzeje :D
A teraz serio - co to może być z tym wyjmowaniem kluczyka, sprawdźcie jeśli mozecie czy uda wam się wyjąć kluczyk przy włączonym silniku. Może mam coś "zwalone" w stacyjce.
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-01-2005, 13:50   

miszko napisał/a:
nie wlaczysz postojowek,

Da rade wlaczyc postojowki kluczykiem parkingowym (przynajmniej u mnie)!
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-01-2005, 15:27   

"Wlasciwym" kluczyk nie powinien dac sie wyjac "parkingowy" tak.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-01-2005, 17:15   

miszko napisał/a:
"Wlasciwym" kluczyk nie powinien dac sie wyjac "parkingowy" tak.


W instrukcji napisali, że parkingowy (mniejszy, okrągły uchwyt) kluczyk służy tylko do zapłonu, nie można nim otworzyć zamków. Zwykły kluczyk (większy uchwyt) służy do otwierania, zamykania i zapłonu
Moimi kluczykami (większy uchwyt) wszystko się otwiera i odpala więc teoria, że sprzedano mi samochód tylko z kluczykami parkingowymi odpada. Musi być jakaś inna przyczyna, może stacyjka jest uszkodzona
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-01-2005, 17:18   

Wiec chyba tak jest!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2005, 09:48   

Ja korzystam z "owalnego" kluczyka.
Moge go wyjac podczas pracy silnika i wcale mi to nie przeszkadza.
Moze sie po prostu juz wyrobil...

Swiatla pozycyjne wlaczaja sie bez problemu - wciskam przycisk przy stacyjce, klucz przekrecam dalej w lewo i go wyciagam.
Kiedys przesmarowalem stacyjke i teraz chodzi bez problemu.

Co do kluczyka serwisowego - po prostu go nie mam.
Mam tylko dwa kluczyki z owalna glowka.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2005, 10:10   

U mnie tez dziala pozycja z wyjetym kluczem...
Wczoraj testowalem, co prawda musialem uzyc obydwu rąk, ale sie udalo ... IMO kwestia wprawy :)

Ja tez moge wyjac kluczyk w czasie pracy silnika ...
Hemi zrób test, włóż w stacyjke płaski (-) śrubokręt i jak odpalisz to masz zwaloną stacyjkę ... hihi ;)
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2005, 23:48   kluczyki

hmm tak sie zstanawiam nad waszymi wypowiedziami ja dostalem 2 kluczyki z tym wiekszym bardziej prostokatnym uchwytem i jeden z okraglym malym uchwytem no i +kluczyk do blokady skrzyni biegow.Jutro sprawdze ten maly czy uda mi sie go wyjac pry odpalonym silniku ;] aha jeszcze pytanko o korek wlewu paliwa albo mam zepsuty zamek w nim alboniepotrafie go obslugiwac caly czas tylko go zakrecam bo nie udaje mi sie zamknc go na kluczyk ;/
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2005, 17:33   

Otwarcie wlewu paliwa - wkładasz kluczyk, przekrecasz do oporu w lewo i odkrecasz korek (również w lewo)
Zamykanie - wkrecasz korek do oporu w prawo (zaczyna głośno "trykać"), przekręcasz kluczyk w prawo - korek się lekko "odsuwa" od wlewu i wyjmujesz kluczyk. Jak jest dobrze zamknięty to korek powinien się obracać bez problemu w obydwie strony.
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2005, 18:06   kluczyki

Dzisiaj SPrawdzilem kluczyki i tak te weksze bez problemu moge wyjac podczas pracy silnika a ten mniejszy okragla glowka wogle jakby niepasowal :/
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2005, 18:32   

Ja na początku też miałem problemy z kluczykiem (dostałem tylko jeden). Nie mogłem nim otworzyć bagażnika (na szczęście mam centralny zamek) oraz włączyć pozycyjnych (i wyjąć kluczyk).
Najpierw przy pomocy WD40 udało mi się rozruszać zamek w bagażniku (a już szukałem sprawnego). Na początku raz działał raz nie działał (zacinał się) ale teraz chodzi raczej bez problemu.
Ze stacyjką było gorzej ale też ją rozruszałem przy pomocy WD40. Trochę to trało i sporo WD40 poszło ale teraz działa bez problemu.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-01-2005, 19:17   

Przeczytaj moje auto tam o tym nadmieniłem 1,4 golag
Typowa przypadłość zacięta do tyłu.
Latwo można ją rozebrać nie odkręcając obudowy .
Jak rozbierzeż to trzeba lekko zaokrąglić taki rant w wkładce on się zacina .Przez działanie zwykle w jednym kierunku.
Włanczajcie co jakiś czas postojówki jub jak na kogoś czekasz po kilka razy.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load