|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Odwilż, a wilgoć w elektryce .... |
Autor |
Wiadomość |
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-02-2006, 09:56 Odwilż, a wilgoć w elektryce ....
|
|
|
Witam.
Zauważyłem, że odrazu przy odwilży moje autko zaczęło dziwnie się zachowywać przez parę pierwszych minut po odpaleniu porannym (odpalam na gazie - dopóki nie wyreguluję PB). Mianowicie lubi sobie zgasnąć, poprzerywać, poszarpać zanim się ustatkuje. Po rozgrzaniu problem znika. Wczoraj po wjechaniu w głęboką kałużę to nawet mi próbował zgasnąć.
Powiedzcie mi, czy powodem takich lub podobnych objawów może być istotnie wilgoć i o czym to świadczy ? Czy może powinienem coś wymienić ? Jeśli chodzi o pryskanie tym płytem anty-wilgociowym, to proszę o dokładniejsze instrukcje co ewentualnie prysnąć w 1.6 ie ?
Pozdro |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-02-2006, 10:32
|
|
|
A filtr powietrza? Jak gaz zakłądali nie grzebali z jakims przytykaniem go czy cos?
W jakim stanie jest reduktor? Ile masz juz przejechane na nim? W jakim stanie są świecie/kable WN. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-02-2006, 11:45
|
|
|
miszko napisał/a: | A filtr powietrza? Jak gaz zakłądali nie grzebali z jakims przytykaniem go czy cos?
W jakim stanie jest reduktor? Ile masz juz przejechane na nim? W jakim stanie są świecie/kable WN. |
Filtra nie sprawdzałem. Co do gazu do właśnie mam problem ze znalezieniem fachowca do mejej inst. Nie mają takiego interfejsu. Kable na pierwszy rzut oka ok, iskry nie skaczą. Przebieg 200.000, pół roku temu uszczelniany silnik. Na gazie przejechane około 15.000, instalacja 1,5 roczna lovato. |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-02-2006, 11:56
|
|
|
Wilgoci baaaaaardzo nie lubi kopułka. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-02-2006, 22:29
|
|
|
Tempers
Mam dla Ciebie zadanie polegające na pomiarze oporności świec przy pomocy omomierza z zakresem pomiarowym 100 kΩ. Pomiar należy wykonać na świecach wkręconych w silniku. Zdejmujesz przewód z świecy i z omomierza jeden przewód na świecę a drugi na masę silnika
Napisz jakie masz wyniki!
W moim samochodzie gdy nie chciał uruchomić się silnik i pracował jakby na jeden cylinder pomiary były następujące:
1 cylinder: nieskończoność!
2 cylinder: 50 kΩ.
3 cylinder: 30 kΩ.
4 cylinder: 50 kΩ.
Świece oczyściłem i silnik po dwóch tygodniach poszukiwań ożył.
Jest jeszcze jeden element elektryczny wbudowany w świecę. Jest to opornik, który w świecy NGK ma wartość 5kΩ. Wbudowany jest w tę elektrodę , która jest zamknięta "porcelaną". Zakładając nową świecę zmierz oporność tej elektrody przykładając przewody omomierza do główki i stopki tej elektrody.
Sprawdź także oporność między elektrodami powinna być większa niż 1 MΩ (nieskończonkość dla zakresu 100kΩ omomierza).
To jest test dla Twego samochodu , jeżeli świece są dobre pod względem elektrycznym j.w. to możesz rozpocząć poszukiwania w pozostałej instalacji!
Czekam na rzetelne pomiary! |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-02-2006, 09:19
|
|
|
Nistety nie mam sprzętu aniu warunków aby pomierzyć. Wczoraj poprostu poczyściłem szystko. Dziś palił jak marzenie i chodził jak pszczółka. Obawiam się, że to jednak za przyczyną tego, że w końcu przestało padać i wilgoć jest mniejsza. Bo tak naprawdę nie było czego czyścić, wszystko idealne. Skończy się na psiknięciu tym płynem,tylkonapiszcie co i jak popryskać. Dzięi.
Pozdro |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|