|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie odpala na benzynie :( na gazie OK... HELP :( |
Autor |
Wiadomość |
Whitehead
witamy nowego
Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 3 Skąd: Skarżysko City ;)
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-10-2006, 17:56 Nie odpala na benzynie :( na gazie OK... HELP :(
|
|
|
Witam, jestem tu nowy, ale mam nadzieje, że ktoś mi pomoże w rozwiązaniu mojego problemu.. mianowicie silniczek nie chce odpalić ani pracować na benzynie na gazie odpala, ale wiadomo że nie powinno się tego robić.. Coś się zaczęło z nim dziać jakiś miesiąc temu, wtedy jeszcze odpalał na benzynce, ale kiedy złapał troszkę temperatury, gasł.. teraz nie odpala wcale a na gazie mi go szkoda męczyć czy to może być spowodowane wadą czujnika na kolektorze ssącym?? Wtrysk,pompa paliwa są OK. Samochód to oczywiście Tempra 1.6 na wtrysko monojetronic BOSCH'a. POMÓŻCIE |
|
|
|
|
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-10-2006, 18:41
|
|
|
A skąd masz pewność że pompa daje odpowiednie ciśnienie? |
|
|
|
|
Whitehead
witamy nowego
Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 3 Skąd: Skarżysko City ;)
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-10-2006, 22:13
|
|
|
w sumie nie mam pewności.. a jakie powinno być odpowiednie ciśnienie? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-10-2006, 23:37
|
|
|
szukaj..... były już kwestie podobne; 'domowy' test pompy gdzieś opisany, ile ok. powinna napełnić butelkę w ciągu ilu minut, że warto sprawdzić przewody i filtr, nawet w miarę nowy, jakie czujniki/przepustnice/silniczki na wtrysku szwankują, sondy, komputerki... przeszukaj, a możliwe, że szybciej sam znajdziesz odpowiedź, problemy podobne już były; ew. dopisz jak możesz najwięcej szczegółów co i jak sprawdzałeś, jak się zachowuje itp itd...
** Dodano: 17-10-2006, 00:53 **
może jakiś czujnik od temperatury (i na skład mieszanki, może zalewa silnik? to czuć;), co to na instalację gazową nie ma wpływu...
->>> a! nie zakładaj kilku identycznych postów w różnych działach... w razie czego się przeniesie jeden temat do innego działu czy podzieli..... poczekaj choćby kilka dni, jeśli sam nie znajdziesz w 'szukaj', to ktoś powinien pomóc; <<<- |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
magol
witamy nowego
Dołączył: 08 Lis 2006 Posty: 9 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-11-2006, 13:13
|
|
|
W sumie mam ten sam problem |
|
|
|
|
drosik
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 25 Wrz 2005 Posty: 92 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-11-2006, 08:51
|
|
|
ja miałem ten sam problem i wymieniałem pompe paliwa, bo rozumiem, że problem jest nie tylko na zimnym, ale również czasami na ciepłym silniku, tak |
_________________ Bez problemów byłoby nudno |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-12-2006, 09:11
|
|
|
Witam. Dorzuce sie do tego tematu ze swoim pytaniem zeby nie zasmiecac.
Autko nie chodzi na benzynie. Wymienilem filtr sprawdzilem przewody doprowadzajace paliwo i wyjelem pompe paliwa. I tu sie okazalo ze podlaczona bezposrednio do zasilania dziala natomiast podlaczona w tym miejscu w ktorym powinna nie chodzi.
Prosty wniosek-nie dochodzi do niej zasilanie.
I teraz moje pytanie. Od jakiego miejsca zaczac sprawdzanie przewodow elektrycznych? Czy jakies przekazniki itp wchodza w sklad obwodu? Mam instalacje LPG wiec mysle ze cos tam bedzie takiego.
Prosze o jakies info ewentualnie jakich schemacik... |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-12-2006, 21:06
|
|
|
Nie chcę skłamać, ale jest do tego przekaźnik w komorze silnika. Poszukaj tematów o pompie paliwa. Było też powiedziane gdzie ten przekaźnik się znajduje.
Zacznij od niego, sprawdz czy dochodzi do niego napięcie i czy on sam daje napięcie. Jak daje, to gdzieś przerwane kable masz. Co do instalacji LPG to masz wtrysk, więć komputer od gazu odłącza pompę paliwa. Więc ten kto zakładał instalację od gazu ciął kable od pompy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-12-2006, 11:19
|
|
|
Dzieki za info. O przekazniku już znalazlem (chociaz przekaznika jeszcze nie;)
Czyli jak zrozumialem jest to zrobione w prosty lopatologiczny sposob. Centralka odcina badz zalacza pompe no i jeszcze przekaznik w obwodzie. I to wszystko...
Poszukam po swietach;) |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-12-2006, 12:52
|
|
|
Witam.
Bezpiecznik i przekaźnik jest pod plastikową zaślepką (przykręcona dwoma wkrętami)mniej wiecej nad gażnikiem/wtryskiem na samej górze ściany grodziowej. Prawdopodobnie gdzieś w instalacji ele. gazu masz dołożony przekażnik odłączajacy pompe paliwa, znajdz go ,może gazownicy zarobili kable na wsuwki i któraś spadła z przekażnika (dość typowy problem) lub co gorsza podłączyli instalkę na skrętkę i połaczenie saśniedziało, też widziałem takie cudo. Sprawdż najpierw bezpiecznik, potem przekaźniki i powinno się wyjaśnić.
Pozdrawiam i Wesołych Świąt |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-12-2006, 20:41
|
|
|
czy napewno wtrysk jest wpelni sprawny? mi tez sie tak zdawalo bo niby podawal paliwo tylko ze nie rozpylal a lal poprostu. dobrze by bylo chociaz na chwile zalozyc pewny wtrysk.
gdyby byl to CPW lub DIGIPLEX to objawy byly by podobne i na benzynie i na gazie. wiec juz cos ci odpada. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
marcin 87
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2006 Posty: 47 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2006, 21:24 Re: Nie odpala na benzynie :( na gazie OK... HELP :(
|
|
|
Whitehead napisał/a: | Witam, jestem tu nowy, ale mam nadzieje, że ktoś mi pomoże w rozwiązaniu mojego problemu.. mianowicie silniczek nie chce odpalić ani pracować na benzynie na gazie odpala, ale wiadomo że nie powinno się tego robić.. Coś się zaczęło z nim dziać jakiś miesiąc temu, wtedy jeszcze odpalał na benzynce, ale kiedy złapał troszkę temperatury, gasł.. teraz nie odpala wcale a na gazie mi go szkoda męczyć czy to może być spowodowane wadą czujnika na kolektorze ssącym?? Wtrysk,pompa paliwa są OK. Samochód to oczywiście Tempra 1.6 na wtrysko monojetronic BOSCH'a. POMÓŻCIE | hmmmm..... LUBIE takie tematy.po 1 to cisnienie paliwa to 1 atmosfer powinien miec uklad.potem bezpiecznik i przekaznik jak to jest ok to napiecie na pompe pierw spr.(12V)jaj nie ma to koniec diagnozyn....przekaznik lub bezpiecznik,jak jest to czujnik w kol. ssacym.jak ok to czujnik ntc (temperatury silnika) jak to wszystkoi jest ok to zostaje spr napiecie na srerownik.a jakie ma jeszcze objawy |
_________________ marcin 87 |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-12-2006, 19:55 prowizorka
|
|
|
Mam pytanko. Sprawdzilem bezpieczniki, przekaznikow nie bo miernika nie mialem i niebardzo wiem jak je przetestowac.
Poza tym nie mam garazu a na dworze sie bawic....cholernie zimno.
Czy mozna zrobic taka prowizorke:
pociagnalbym kabelek (1 parowy odpowiedniej grubosci) z pompy do kabiny zachaczajac gdzies po drodze 12V z akumulatora i w kabince zalozylbym zwykly wlacznik.
Gdy chce na benzynce to wciskam przelacznik ,pompka chodzi i jade.
Mozna to tymczasowo tak zalatwic? (plus jakis bezpieczniczek w obwod oczywiscie) |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-12-2006, 21:30
|
|
|
Witam. Jeżeli tymczasowo to tak, a znając życie prowizorki są najtrwalsze
Zadbaj o dobrą izolacje, i koniecznie bezpiecznik jak najbliżej aku., bo sobie jeszcze auto sfajczysz. A najlepiej jedź do jakiegoś elektryka, opisz problem i jeżeli to przekażniki, zrobi Ci od ręki za 20-30zł myśle. (przynajmniej u mnie są takie ceny)
Pozdrawiam. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-12-2006, 21:58 pompa
|
|
|
Zrobi sie cieplej to i prowizorke wymienie;) (mam dobre telekomunikacyjne kabelki ktorymi najczesciej kilkanascie amper idzie..dadza rade)
Nie lubie placic za cos co moge sam zrobic.. no i jaka satysfakcja;)
Ale ostatnio na otwartym kanale tlumik wymienialem (walkera uzywke za 80 pln udalo mi sie kupic) i mam dosc pracy na dworze.
Wlasnie mi przyszlo do glowy. Czy przy takiej prowizorce nie bedzie mi swiec zalewalo?
Czy to juz uklad wtryskowy kontroluje? |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2006, 16:25
|
|
|
pawelgdynia napisał/a: | Wlasnie mi przyszlo do glowy. Czy przy takiej prowizorce nie bedzie mi swiec zalewalo?
Czy to juz uklad wtryskowy kontroluje? |
Nic nie będzie zalewało, pompa daje stałe ciśnienie a we wtrysku masz regulator ciśnienia paliwa, śmiało możesz ją na krótko podłączyć zachowując oczywiście zasady BHP |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2006, 22:06 pompa
|
|
|
Rzucilem kabelek ladnie pod listwami,nic nie widac ,bezpiecznik 10A zaraz przy aku,wlacznik obwodu obok przelacznika LPG no i....hula i buczy. Wszystko dziala. Jak sie zrobi cieplej bede szukal przyczyn(jak sprzwdzic przekazniki?). |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-12-2006, 00:08
|
|
|
przekaźnik to po prostu elemencik z jednej strony z cewką (czy ma ona przejście, opór rzędu kilku-kilkuset ohm? czy może się przerwała) z drugiej ta cewk powoduje zwieranie przełącznika; po prostu przełącznik i cewka nim sterująca, razem w jednej odubowie; czy cewka nie jest przerwana, a czy działa - nie przyciągnie ci nic jak elektrozaworek bo pole magnet wytwarza malutkie , by tylko przełącznik (blaszki) w przekźniku przesunąć, ale słychać, że te blaszki przyciągane cykają; więc pozostaje wyjście/druga stronaprzekźnika-przełącznik - czy przed i po podaniu zasilania na cewkę, jaak cyknie, czy przelącza między stykami obw wyjściowego - też np omomierzem; http://upload.wikimedia.o...180px-Relay.jpg |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|