Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala na benzynie :( na gazie OK... HELP :(
Autor Wiadomość
Whitehead 
witamy nowego


Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 3
Skąd: Skarżysko City ;)
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-10-2006, 17:56   Nie odpala na benzynie :( na gazie OK... HELP :(

Witam, jestem tu nowy, ale mam nadzieje, że ktoś mi pomoże w rozwiązaniu mojego problemu.. mianowicie silniczek nie chce odpalić ani pracować na benzynie :( na gazie odpala, ale wiadomo że nie powinno się tego robić.. Coś się zaczęło z nim dziać jakiś miesiąc temu, wtedy jeszcze odpalał na benzynce, ale kiedy złapał troszkę temperatury, gasł.. teraz nie odpala wcale :( a na gazie mi go szkoda męczyć :( czy to może być spowodowane wadą czujnika na kolektorze ssącym?? Wtrysk,pompa paliwa są OK. Samochód to oczywiście Tempra 1.6 na wtrysko monojetronic BOSCH'a. POMÓŻCIE
  
 
Krzysztof A. 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 100
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-10-2006, 18:41   

A skąd masz pewność że pompa daje odpowiednie ciśnienie?
     Moneta
 
Whitehead 
witamy nowego


Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 3
Skąd: Skarżysko City ;)
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-10-2006, 22:13   

w sumie nie mam pewności.. a jakie powinno być odpowiednie ciśnienie?
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-10-2006, 23:37   

szukaj..... były już kwestie podobne; 'domowy' test pompy gdzieś opisany, ile ok. powinna napełnić butelkę w ciągu ilu minut, że warto sprawdzić przewody i filtr, nawet w miarę nowy, jakie czujniki/przepustnice/silniczki na wtrysku szwankują, sondy, komputerki... przeszukaj, a możliwe, że szybciej sam znajdziesz odpowiedź, problemy podobne już były; ew. dopisz jak możesz najwięcej szczegółów co i jak sprawdzałeś, jak się zachowuje itp itd...

** Dodano: 17-10-2006, 00:53 **
może jakiś czujnik od temperatury (i na skład mieszanki, może zalewa silnik? to czuć;), co to na instalację gazową nie ma wpływu...

->>> a! nie zakładaj kilku identycznych postów w różnych działach... w razie czego się przeniesie jeden temat do innego działu czy podzieli..... poczekaj choćby kilka dni, jeśli sam nie znajdziesz w 'szukaj', to ktoś powinien pomóc; <<<-
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
magol 
witamy nowego


Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 9
Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-11-2006, 13:13   

W sumie mam ten sam problem
  
 
drosik 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 92
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-11-2006, 08:51   

ja miałem ten sam problem i wymieniałem pompe paliwa, bo rozumiem, że problem jest nie tylko na zimnym, ale również czasami na ciepłym silniku, tak :?:
_________________
Bez problemów byłoby nudno
  
 
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-12-2006, 09:11   

Witam. Dorzuce sie do tego tematu ze swoim pytaniem zeby nie zasmiecac.
Autko nie chodzi na benzynie. Wymienilem filtr sprawdzilem przewody doprowadzajace paliwo i wyjelem pompe paliwa. I tu sie okazalo ze podlaczona bezposrednio do zasilania dziala natomiast podlaczona w tym miejscu w ktorym powinna nie chodzi.
Prosty wniosek-nie dochodzi do niej zasilanie.
I teraz moje pytanie. Od jakiego miejsca zaczac sprawdzanie przewodow elektrycznych? Czy jakies przekazniki itp wchodza w sklad obwodu? Mam instalacje LPG wiec mysle ze cos tam bedzie takiego.
Prosze o jakies info ewentualnie jakich schemacik...
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-12-2006, 21:06   

Nie chcę skłamać, ale jest do tego przekaźnik w komorze silnika. Poszukaj tematów o pompie paliwa. Było też powiedziane gdzie ten przekaźnik się znajduje.

Zacznij od niego, sprawdz czy dochodzi do niego napięcie i czy on sam daje napięcie. Jak daje, to gdzieś przerwane kable masz. Co do instalacji LPG to masz wtrysk, więć komputer od gazu odłącza pompę paliwa. Więc ten kto zakładał instalację od gazu ciął kable od pompy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-12-2006, 11:19   

Dzieki za info. O przekazniku już znalazlem (chociaz przekaznika jeszcze nie;)
Czyli jak zrozumialem jest to zrobione w prosty lopatologiczny sposob. Centralka odcina badz zalacza pompe no i jeszcze przekaznik w obwodzie. I to wszystko...
Poszukam po swietach;)
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-12-2006, 12:52   

Witam.
Bezpiecznik i przekaźnik jest pod plastikową zaślepką (przykręcona dwoma wkrętami)mniej wiecej nad gażnikiem/wtryskiem na samej górze ściany grodziowej. Prawdopodobnie gdzieś w instalacji ele. gazu masz dołożony przekażnik odłączajacy pompe paliwa, znajdz go ,może gazownicy zarobili kable na wsuwki i któraś spadła z przekażnika (dość typowy problem) lub co gorsza podłączyli instalkę na skrętkę i połaczenie saśniedziało, też widziałem takie cudo. Sprawdż najpierw bezpiecznik, potem przekaźniki i powinno się wyjaśnić.
Pozdrawiam i Wesołych Świąt
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-12-2006, 20:41   

czy napewno wtrysk jest wpelni sprawny? mi tez sie tak zdawalo bo niby podawal paliwo tylko ze nie rozpylal a lal poprostu. dobrze by bylo chociaz na chwile zalozyc pewny wtrysk.
gdyby byl to CPW lub DIGIPLEX to objawy byly by podobne i na benzynie i na gazie. wiec juz cos ci odpada.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
marcin 87 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 47
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2006, 21:24   Re: Nie odpala na benzynie :( na gazie OK... HELP :(

Whitehead napisał/a:
Witam, jestem tu nowy, ale mam nadzieje, że ktoś mi pomoże w rozwiązaniu mojego problemu.. mianowicie silniczek nie chce odpalić ani pracować na benzynie :( na gazie odpala, ale wiadomo że nie powinno się tego robić.. Coś się zaczęło z nim dziać jakiś miesiąc temu, wtedy jeszcze odpalał na benzynce, ale kiedy złapał troszkę temperatury, gasł.. teraz nie odpala wcale :( a na gazie mi go szkoda męczyć :( czy to może być spowodowane wadą czujnika na kolektorze ssącym?? Wtrysk,pompa paliwa są OK. Samochód to oczywiście Tempra 1.6 na wtrysko monojetronic BOSCH'a. POMÓŻCIE
hmmmm..... LUBIE takie tematy.po 1 to cisnienie paliwa to 1 atmosfer powinien miec uklad.potem bezpiecznik i przekaznik jak to jest ok to napiecie na pompe pierw spr.(12V)jaj nie ma to koniec diagnozyn....przekaznik lub bezpiecznik,jak jest to czujnik w kol. ssacym.jak ok to czujnik ntc (temperatury silnika) jak to wszystkoi jest ok to zostaje spr napiecie na srerownik.a jakie ma jeszcze objawy
_________________
marcin 87
     assistance   Moneta
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-12-2006, 19:55   prowizorka

Mam pytanko. Sprawdzilem bezpieczniki, przekaznikow nie bo miernika nie mialem i niebardzo wiem jak je przetestowac.
Poza tym nie mam garazu a na dworze sie bawic....cholernie zimno.
Czy mozna zrobic taka prowizorke:
pociagnalbym kabelek (1 parowy odpowiedniej grubosci) z pompy do kabiny zachaczajac gdzies po drodze 12V z akumulatora i w kabince zalozylbym zwykly wlacznik.
Gdy chce na benzynce to wciskam przelacznik ,pompka chodzi i jade.
Mozna to tymczasowo tak zalatwic? (plus jakis bezpieczniczek w obwod oczywiscie)
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-12-2006, 21:30   

Witam. Jeżeli tymczasowo to tak, a znając życie prowizorki są najtrwalsze :lol:
Zadbaj o dobrą izolacje, i koniecznie bezpiecznik jak najbliżej aku., bo sobie jeszcze auto sfajczysz. A najlepiej jedź do jakiegoś elektryka, opisz problem i jeżeli to przekażniki, zrobi Ci od ręki za 20-30zł myśle. (przynajmniej u mnie są takie ceny)
Pozdrawiam.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-12-2006, 21:58   pompa

Zrobi sie cieplej to i prowizorke wymienie;) (mam dobre telekomunikacyjne kabelki ktorymi najczesciej kilkanascie amper idzie..dadza rade)
Nie lubie placic za cos co moge sam zrobic.. no i jaka satysfakcja;)
Ale ostatnio na otwartym kanale tlumik wymienialem (walkera uzywke za 80 pln udalo mi sie kupic) i mam dosc pracy na dworze.

Wlasnie mi przyszlo do glowy. Czy przy takiej prowizorce nie bedzie mi swiec zalewalo?
Czy to juz uklad wtryskowy kontroluje?
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-12-2006, 16:25   

pawelgdynia napisał/a:
Wlasnie mi przyszlo do glowy. Czy przy takiej prowizorce nie bedzie mi swiec zalewalo?
Czy to juz uklad wtryskowy kontroluje?

Nic nie będzie zalewało, pompa daje stałe ciśnienie a we wtrysku masz regulator ciśnienia paliwa, śmiało możesz ją na krótko podłączyć zachowując oczywiście zasady BHP :D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-12-2006, 22:06   pompa

Rzucilem kabelek ladnie pod listwami,nic nie widac ,bezpiecznik 10A zaraz przy aku,wlacznik obwodu obok przelacznika LPG no i....hula i buczy. Wszystko dziala. Jak sie zrobi cieplej bede szukal przyczyn(jak sprzwdzic przekazniki?).
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-12-2006, 00:08   

przekaźnik to po prostu elemencik z jednej strony z cewką (czy ma ona przejście, opór rzędu kilku-kilkuset ohm? czy może się przerwała) z drugiej ta cewk powoduje zwieranie przełącznika; po prostu przełącznik i cewka nim sterująca, razem w jednej odubowie; czy cewka nie jest przerwana, a czy działa - nie przyciągnie ci nic jak elektrozaworek bo pole magnet wytwarza malutkie , by tylko przełącznik (blaszki) w przekźniku przesunąć, ale słychać, że te blaszki przyciągane cykają; więc pozostaje wyjście/druga stronaprzekźnika-przełącznik - czy przed i po podaniu zasilania na cewkę, jaak cyknie, czy przelącza między stykami obw wyjściowego - też np omomierzem; http://upload.wikimedia.o...180px-Relay.jpg
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load