Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariująca chłodnica
Autor Wiadomość
gaabik 


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 83
Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-07-2005, 12:39   Wariująca chłodnica

Poradzcie coś moi drodzy.Od kiedy kupiłem Tempre borykam się z problemem wycieku płynu z chłodnicy.Problem polega na tym że kiedy widze że w zbiorniczku wyrównawczym brakuje płynu dolewam go do odpowiednego poziomu (ok 0,6 litra).Po dolaniu gdy silnik złapie temp.85-90 stopni wywala cały ten płyn albo przez korek w zbiorniczku wyrównawczym (nigdy nie dokręcam na max korka,zostaje luzny) albo pod obejmą gumowej rury idącą od zbiorniczka do chłodnicy.O co tu chodzi boję się że jak będzie za mało płynu silnik się przegrzeje.
     assistance   Moneta
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-07-2005, 12:43   

1 sprawa masz dobrze odpowietrzony układ? odpowietrzniki są dwa na chłodnicy koreczek,i na wezu do nagrzewnicy sruba plastikowa.Kolejna sprawa to ile lejesz płynu? musi byc połowa zbiornika wyrownawczego na zimnym silniku!! rano.Ciecz sie rozszerza jak dasz za duzo to potem wybija nadmiary.8)


Acha moze byc ze masz korek wadliwy #-o nowy około 30zł
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-07-2005, 13:02   

A koreczek trza dokręcić koniecznie. Po to w końcu jest.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
gaabik 


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 83
Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-07-2005, 13:46   

GRAFIT napisał/a:
1 sprawa masz dobrze odpowietrzony układ?

Nie wiem czy mam odpowietrzony, jak to sprawdzic?Albo inaczej jak mam odpowietrzyć
_________________
Była Tempra 1,6 SX ie cat 91r
Jest Audi A4 1,6
     assistance   Moneta
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-07-2005, 13:54   

Zobacz czy cała chłodnica jest rownomiernie gorąca w szegolnosci do gory!!,jak działa ogrzewanie?.

Jesli masz zapowietrzony układ chłodzenia to chłodnica jest u gory bedzie zimna tzn ze tam u gory znajduje sie powietrze.Kolejna sprawa jak jest zapowietrzone chłodzenie nie działa efektownie ogrzewanie kabiny.Odpowietrzyc układ nie jest trudno na gorącym silniku uchyl lekko!!
te dwa korki znajdują sie;1 na chłodnicy motylek,2 na wezu srubka plastik.
Z tych otworow wyleci mała ilosc płynu wraz z powietrzem .Jesli masz zapowietrzone to taką czynosc warto zrobic kilka razy np dzis i jutro po jeździe temp 90 st czekaj na wentylator!! po tej operacji .Płyn na zimnym kontroluj, ma byc połowa zbiornika

I jak kolega Jabłko wspominał dokrec dobrze korek!!!! z czuciem aby gwintu nie zerwac!! :finga:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
gaabik 


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 83
Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-07-2005, 14:23   

GRAFIT napisał/a:
Zobacz czy cała chłodnica jest rownomiernie gorąca w szegolnosci do gory!!,jak działa ogrzewanie?.

Ogrzewanie działa bardzo dobrze. A chłodnica jest u góry goršca bo się o niš spażyłem.Grafit o jakich korkach mówisz u mnie na chłodnicy niema motylka.
A odnośnie korka na zbiorniczku jak go mocno dokrece to wywala płyn pod metalowa obejmą .
Kurde chyba macie racje jest zapowietrzony.
     assistance   Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2005, 15:48   Re: Wariująca chłodnica

Mozesz miec wydmuchana uszczelke pod glowica i stad gwaltowne skoki poziomu plynu chlodniczego - w ukladzie moze powstawac cisnienie i ono wywala plyn po rozgrzaniu.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-07-2005, 15:50   

Myślę, że to może też być uszczelka pod głowicą i kompresja z cylindrów dostaje się do układu chłodzenia. Wzrasta ciśnienie w ukł. chłodzenia i płyn wybija. :yay: :yay: :yay: :yay: :yay:




Rowno posta pisalismy Marcinie 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-07-2005, 20:07   

Koledzy mają rację. Węszę uszczelke pod głowicą bo normalnie nie wywala żadnych węży itp.
Nawet jak zapowietrzony to nie wywali węża (w końcu powietrza jest aż za dużo a ono przy wzroście ciśnienia po nagrzaniu płynu po prostu sie spręży i tyle. Ściśliwość powietrza jest większa niż płynu więc nawet przy zapowietrzonym ciśnienie w układzie po nagrzaniu silnika byłoby mniejsze niż w układzie niezapowietrzonym)

Uszczelka około 75 zł z tym że jak rozbierasz to warto szlifnąć gniazda i zawory (chyba ze są super), ustawić luzy na zaworach, wymienić uszczelniacze zaworów (chyba że oleju nie bierze wogóle) Nawet ze wszystkim koszt koło 150zł
No chyba ze dasz do mechanika to zedrą z 400zł he he

pozdrawiam
jabko
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
gaabik 


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 83
Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-07-2005, 10:17   

To teraz mnie zabiliscie.Opieram sie na waszej wiedzy i skoro slysze kilka podobnych glosow ze to uszczelka to musi byc to.Powiedzcie mi jeszcze czy moge z wydmuchana uszczelka jezdzc czy musze ja bezwzglednie wymienic (chodzi o to zeby mechanik mi nie wcisnal zadnego kitu).Dzieki za pomoc jak pojade w piatek do mechanika zobaczymy czy potwierdza sie wasze przypuszczenia i napisze co i jak.
     assistance   Moneta
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-07-2005, 11:04   

Chłodnica sama się nie odpowietrzy!

Korek odpowietrzający na chłodnicy jest w górnej części po przeciwnej stronie niż rura zasilająca z gorącym płynem. Jest po tej samej stronie chłodnicy co wentylator. Jest tak umieszczony aby był do niego wygodny dostęp.

Korek jest wykonany z tworzywa - z zewnątrz wygląda jak większy "guzik" z nacięciem na wkrętak. Gwint ma prawostronny. Nie wystaje z powierzchni chłodnicy. Odkręcaj na zimnym silniku lub odczekaj trochę po jeździe aż wyrówna się ciś. w układzie chłodzenia z otoczeniem.

Korka nie wykręcaj całego tylko na tyle aby słychać było syk powietrza i potem wylewajacy się płyn.

Powtórz tę operację przez kilka kolejnych dni!

Wtedy upewnisz się w Swoich przekonaniach i być może wydasz pieniądze na kino.

Jeżeli ciś. rośnie dopiero po nagrzaniu to wystarczy zrobić jak wyżej gdyż jest za mało płynu w układzie chłodzenia i układ przez to jest niedrożny. Możesz przez to przegrzać silnik.

Jeżeli jednak zaraz po uruchomieniu silnika ciś. rośnie to raczej jest to dodatkowy dopływ gazu z poza układu chłodzenia i sugeruje to nieszczelniość uszczelki pod głowicą. Jeżeli podczas postoju płyn nie wlewa się do cylindra i następnie do miski olejowej to nie jest to groźne dla silnika.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-07-2005, 12:27   

Jadodada dobrze mówi
Przede wszystkim się nie śpiesz i nie rób nic na jutro.
OD tego auto nie wybuchnie wiec najpierw bądź pewny.

Przy walniętej uszczelce jak zapalisz auto i patrzysz dłużej na przewody gumowe to ponoć widać jak puchną

A jak będziesz odpowietrzał to daj pokrętło nagrzewnicy na pełne ciepło w aucie i dobrze jest stanąć pod górkę i pogazować.

Odpowietrzniki jak już pisali koledzy są na wężu zaraz za termostatem (między termostatem a wejściem węża do kabiny
Drugi na chłodnicy po przeciwnej stronie korka (malutki czarny motylek wielkości 1cm więc może nie zauważyłeś. u mnie wykręca się ciężko.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
gaabik 


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 83
Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-07-2005, 13:12   

Jestem pod wrazeniem waszej wiedzy. Wlasnie sprawdzilem te kurki sa tam gdzie pisaliscie,poluzowalem jeden i drugi i wyplywa z nich woda ale bez powietrza.
     assistance   Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-07-2005, 16:18   

No to jesteś coraz bliżej głowicy a w szczególności jej uszczelki.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-07-2005, 17:58   

Podjedz do jakiegos warsztatu majacego odpowiedni sprzet Uszczelke pod glowica latwo jest zdiagnozowac bo wtedy CO2 jest w plynie, wpuszczaja miernik i od razu wiesz na czym stoisz...

Sam mozesz to sprawdzic szukajac tlustych plam w plynie chlodniczym, po jezdzie odkrec korek oleju i zobacz czy nie zbiera sie na nim zbytnia ilosc mazi bodaj kolor bialy sie robi.
Inn metoda to na zalaczonym silniku jeszcze nie nagrzanym !! odkrec korek chlodnicy i zobacz czy uciekaja do niego babelki powietrza, tych kilka czynnosci powinno pomoc ustalic przyczyne problemu

Jesli to faktycznie glowica to nie uzywaj autka bo koszty moga wzrosnac i to dosc znacznie i nabawisz sie tylko dodatkowych niepotrzebnych porblemow.

Tak mi przyszlo namysl ze moze jest sporo syfu w ukladzie chlodzenia i pozatykalo kanaliki choc watpie zeby zatkanych pare kanlikow bylo zdolnych wytworzyc takie cisnienie

Daj znac co z twoja wloszka

pzdr MupiK
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
bykool 



Wiek: 39
Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 17
Skąd: Poręba
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-10-2005, 12:47   

Czesc wszystkim mam pytanko.Dzisiaj wymienialem płyn w chłodnicy i weszło mi niecałe 5l a wg książki powinno wejść 6,5l to mnie troche niepokoi mógłby mi to ktoś wytłumaczyć,z góry dzięki.
_________________
Tempra 1.6+gaz
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-10-2005, 12:52   

Weszlo Ci 5 litrow :oops: :oops: :oops:
Ja wymienialem i weszlo mi 3,5 litra a mamy te same silniki. :roll:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-10-2005, 12:57   

Hmm emf moze nie do konca spusciles wszystko z ukladu ?:>
i podobnie bykol nie da sie do konca spuscic calej wody :-) zawsze gdzies cos zostanie
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-10-2005, 12:58   

Mupik NIEMOZLIWE bo rozpinalem nawet weyki od nagrzewnicy.
Czyscilem caly uklad.
Skad info ze ma tam wejsc 6,5 litra????
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
bykool 



Wiek: 39
Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 17
Skąd: Poręba
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-10-2005, 13:23   

mam książkę ''Fiat tipo i tempra'' i tak tam pisze,że ilość cieczy chłodzącej ma być 6,5l.Wydaje mi się że spuściłem raczej wszystko chociaż nie mam pewności.Odłączyłem dolny przewód elastyczny od chłodnicy i czekałem aż zleci płyn.Pózniej wlałem nowy odpowietrzyłem i coś tam w książce pisało że trzeba włączyć ogrzewanie na max i uruchomić silnik i nagrzewać go aż przestanie chodzić wentylator ale u mnie nie włączył sie wentylator.Nie wiem o co chodzi.
_________________
Tempra 1.6+gaz
  
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-10-2005, 17:25   

Nie wlaczyl ci sie wentylator bo silnik nie uzyskal odpowiedniej temperatury.
Hmmm nie pamietam ile do mojego silnika weslzo plynu :/
Wierze ci ale przewody nie wszysktie ida pionowo i gdzie niegdzie moglo troche zostac ale wydaje mi sie ze 6,5 l to troche sporo :-) ale sprawdze jeszcze jak ja mam w instrukcji

pzdr
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-10-2005, 00:55   

6,5 litra to ciut duzo ;)
Ja spuscielm z calego ukladu lacznie z nagrzewncia i wyszlo mi 3,5 litra.
Szukalem info na stronie ale nigdzie nie znalazlem, ze wchodzi 6,5 litra :oops:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-10-2005, 14:16   

bykool napisał/a:
Czesc wszystkim mam pytanko.Dzisiaj wymienialem płyn w chłodnicy i weszło mi niecałe 5l a wg książki powinno wejść 6,5l to mnie troche niepokoi mógłby mi to ktoś wytłumaczyć,z góry dzięki.


Cześć,

Z tego co pamiętam to u mnie też na wymianę poszło koló 6,5 litra (na pewno nie wystarczają 3 1-litrowe butelki koncentratu który rozciecza się wodą 1:1; Trzeba było kupić 4 co dało 8 litrów i sporo zostało).
Czy spuściłeś CAŁY płyn z bloku silnika ? (trzeba wykręcić małą śrubkę na przeniej ścianie bloku silnika - z tego co pamięteam to poniżej czujnika ciśnienia oleju ale powyżej filtra - w najniższym punkcie gdzie znajduje się płyn).

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
bykool 



Wiek: 39
Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 17
Skąd: Poręba
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-10-2005, 15:55   

Cze Zbyniu tej małej śrubki nie wykręcałem bo w książce pisało że trzeba ją po spuszczeniu wyposażyć w nową uszczelkę której nie miałem wiec jej nie odkręciłem.Zmieniałem płyn bo gość od którego kupiłem tempre wlał wodę do zbiornika z płynem chłodzącym zamiast do spryskiwaczy.Jak myślicie czy teraz po wymianie nic mu nie będzie w zimę,chodzi o to czy nie zamarznie.pozdro
_________________
Tempra 1.6+gaz
  
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-10-2005, 18:53   

Heheh niezly agent :D

Hmmm wiesz dla czystego sumienia sprawdz temperature krzepniecia tej mieszanki co masz w chlodnicy :-)
BO moze sie okazac ze mimo ze sporo dolales to bedzie ona niziutka :/

A ponoc ta zima ma byc przednia :/ jest tkai uklad mas narazie jak kiedys tam i chlod da popalic z tego co ogladalem w tv
ale coz to tylko tv .... ;-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load