Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariująca chłodnica
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-10-2005, 19:51   

No i sie wyjasnilo bo ja tez nie wykrecilem tej srubki ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-10-2005, 20:23   

bykool napisał/a:
weszło mi niecałe 5l a wg książki powinno wejść 6,5l

wg mojej ksiązki ("Fiat Tipo i Tempra" wydawnictwo WKŁ):
ilość cieczy chłodzącej - 4,5 dm3,
częstotliwość wymiany - co 60000 km lub co 2 lata.


bykool napisał/a:
u mnie nie włączył sie wentylator

Termowyłącznik wentylatora:
temperatura włączenia (zwarcia styków) : 90 do 94 stopni C,
temperatura wyłaczenia (rozwarcia styków) : 85 do 89 stopni C.


bykool napisał/a:
i coś tam w książce pisało że trzeba włączyć ogrzewanie na max

owszem ... ale ogrzewanie przekręcić na max przed spuszczeniem płynu i pozostawić należy na max aż do całkowitego odpowietrzenia.
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bykool 



Wiek: 39
Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 17
Skąd: Poręba
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-10-2005, 22:27   

Cześć Gibson mam tą samą książkę i piszę że dla silnika 1.6 jest 6,5dm3 chyba że źle patrze.To że przed spuszczenie trzeba było podkręcić na max to wiem ale pisze tam jeszcze o nagrzewaniu silnika aż sie wyłączy silnik wentylatora chłodnicy pisze to na 80 stronie,więc nie bardzo wiem po co to trzeba było zrobić z tym nagrzewaniem silnika.
_________________
Tempra 1.6+gaz
  
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-10-2005, 06:31   

Mam 1,6 mono + gaz, przy wymianie wlałem dokładnie 6,5 litra, a z bloku spuściłem, ale żadnej uszczelki nie wymieniałem (nic nie cieknie).
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-10-2005, 07:15   

bykool napisał/a:
Cześć Gibson mam tą samą książkę i piszę że dla silnika 1.6 jest 6,5dm3 chyba że źle patrze

ok ... sprawdzę jeszcze raz ...
Basteq napisał/a:
Mam 1,6 mono + gaz, przy wymianie wlałem dokładnie 6,5 litra

bo może źle spojrzałem ;)


No i sprawdziłem ... #-o
sorry ale palnąlem ....
oczywiście że 6,5 dm3
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-10-2005, 12:28   

bykool napisał/a:
Cze Zbyniu tej małej śrubki nie wykręcałem bo w książce pisało że trzeba ją po spuszczeniu wyposażyć w nową uszczelkę której nie miałem wiec jej nie odkręciłem.Zmieniałem płyn bo gość od którego kupiłem tempre wlał wodę do zbiornika z płynem chłodzącym zamiast do spryskiwaczy.Jak myślicie czy teraz po wymianie nic mu nie będzie w zimę,chodzi o to czy nie zamarznie.pozdro


Śrubka nie ma żadnej uszczelki - jest z miękkiego materiału (mosiądz ?) i uszczelnia się na tzw. stożek. Za pierwszym razem sam ją próbowałem wykręcić żeby zmienić płyn ale od góry jest kiepski dostęp, nie miałem dobrego klucza, śrubka się zapiekla i tylko łeb zniszczyłem. W efekcie i tak musiałem pojechać do mechanika żeby ją wykręcił. Ale wcześniej kupiłem nową w ASO - kilka zł. Nie miała żadnej uszczelki.

Bez jej wykręcenia spuścisz płyn tylko do poziomu pompy wody - to co jest w bloku silnika poniżej pompy zostanie. A więc nadal masz trochę płynu do spryskiwacza w obiegu :-(

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
bykool 



Wiek: 39
Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 17
Skąd: Poręba
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-10-2005, 20:54   

Mam nadzieję że te trochę nie narobi mi kłopotów,jak myślisz :?: pozdro
_________________
Tempra 1.6+gaz
  
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-10-2005, 22:11   

Cześć,

Ciężko powiedzieć - nie wiem czym dokładnie się rózni skład chemiczny płynu do spryskiwacza od płynu chłodzącego. Płyn chłodzący na pewno ma składniki antykorozyjne.
Najbardziej bym się obawiał interakcji tych płynów - tak naprawdę to nie powinno się mieszać płynów chłodzących różnych typów a co dopiero płynu chłodzącego z płynem do spryskiwacza ;-) Może się coś wytrącać. Nie wiem, nie mam pojęcia...

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-10-2005, 22:13   

Bykool nie przesadzaj ludzie kiedys wode lali do chlodnicy.
Nie mamy fur za kilkadziesiat tysiecy ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load