|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wariująca chłodnica |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-10-2005, 19:51
|
|
|
No i sie wyjasnilo bo ja tez nie wykrecilem tej srubki |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-10-2005, 20:23
|
|
|
bykool napisał/a: | weszło mi niecałe 5l a wg książki powinno wejść 6,5l |
wg mojej ksiązki ("Fiat Tipo i Tempra" wydawnictwo WKŁ):
ilość cieczy chłodzącej - 4,5 dm3,
częstotliwość wymiany - co 60000 km lub co 2 lata.
bykool napisał/a: | u mnie nie włączył sie wentylator |
Termowyłącznik wentylatora:
temperatura włączenia (zwarcia styków) : 90 do 94 stopni C,
temperatura wyłaczenia (rozwarcia styków) : 85 do 89 stopni C.
bykool napisał/a: | i coś tam w książce pisało że trzeba włączyć ogrzewanie na max |
owszem ... ale ogrzewanie przekręcić na max przed spuszczeniem płynu i pozostawić należy na max aż do całkowitego odpowietrzenia. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
bykool
Wiek: 39 Dołączył: 16 Wrz 2005 Posty: 17 Skąd: Poręba
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-10-2005, 22:27
|
|
|
Cześć Gibson mam tą samą książkę i piszę że dla silnika 1.6 jest 6,5dm3 chyba że źle patrze.To że przed spuszczenie trzeba było podkręcić na max to wiem ale pisze tam jeszcze o nagrzewaniu silnika aż sie wyłączy silnik wentylatora chłodnicy pisze to na 80 stronie,więc nie bardzo wiem po co to trzeba było zrobić z tym nagrzewaniem silnika. |
_________________ Tempra 1.6+gaz |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-10-2005, 06:31
|
|
|
Mam 1,6 mono + gaz, przy wymianie wlałem dokładnie 6,5 litra, a z bloku spuściłem, ale żadnej uszczelki nie wymieniałem (nic nie cieknie). |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-10-2005, 07:15
|
|
|
bykool napisał/a: | Cześć Gibson mam tą samą książkę i piszę że dla silnika 1.6 jest 6,5dm3 chyba że źle patrze |
ok ... sprawdzę jeszcze raz ...
Basteq napisał/a: | Mam 1,6 mono + gaz, przy wymianie wlałem dokładnie 6,5 litra |
bo może źle spojrzałem
No i sprawdziłem ...
sorry ale palnąlem ....
oczywiście że 6,5 dm3 |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-10-2005, 12:28
|
|
|
bykool napisał/a: | Cze Zbyniu tej małej śrubki nie wykręcałem bo w książce pisało że trzeba ją po spuszczeniu wyposażyć w nową uszczelkę której nie miałem wiec jej nie odkręciłem.Zmieniałem płyn bo gość od którego kupiłem tempre wlał wodę do zbiornika z płynem chłodzącym zamiast do spryskiwaczy.Jak myślicie czy teraz po wymianie nic mu nie będzie w zimę,chodzi o to czy nie zamarznie.pozdro |
Śrubka nie ma żadnej uszczelki - jest z miękkiego materiału (mosiądz ?) i uszczelnia się na tzw. stożek. Za pierwszym razem sam ją próbowałem wykręcić żeby zmienić płyn ale od góry jest kiepski dostęp, nie miałem dobrego klucza, śrubka się zapiekla i tylko łeb zniszczyłem. W efekcie i tak musiałem pojechać do mechanika żeby ją wykręcił. Ale wcześniej kupiłem nową w ASO - kilka zł. Nie miała żadnej uszczelki.
Bez jej wykręcenia spuścisz płyn tylko do poziomu pompy wody - to co jest w bloku silnika poniżej pompy zostanie. A więc nadal masz trochę płynu do spryskiwacza w obiegu :-(
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
bykool
Wiek: 39 Dołączył: 16 Wrz 2005 Posty: 17 Skąd: Poręba
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-10-2005, 20:54
|
|
|
Mam nadzieję że te trochę nie narobi mi kłopotów,jak myślisz pozdro |
_________________ Tempra 1.6+gaz |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-10-2005, 22:11
|
|
|
Cześć,
Ciężko powiedzieć - nie wiem czym dokładnie się rózni skład chemiczny płynu do spryskiwacza od płynu chłodzącego. Płyn chłodzący na pewno ma składniki antykorozyjne.
Najbardziej bym się obawiał interakcji tych płynów - tak naprawdę to nie powinno się mieszać płynów chłodzących różnych typów a co dopiero płynu chłodzącego z płynem do spryskiwacza ;-) Może się coś wytrącać. Nie wiem, nie mam pojęcia...
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-10-2005, 22:13
|
|
|
Bykool nie przesadzaj ludzie kiedys wode lali do chlodnicy.
Nie mamy fur za kilkadziesiat tysiecy |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|