|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
CIĘŻKO ODPALA ZAWSZE, NA BENZYNIE GRA NA 3 GARY JAK ZIMNY |
Autor |
Wiadomość |
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-07-2008, 13:29 CIĘŻKO ODPALA ZAWSZE, NA BENZYNIE GRA NA 3 GARY JAK ZIMNY
|
|
|
Witam, mam taki problem:
mam Tipo 1.4 na monowtrysku i tak: jak jest zimno to ciężko mu odpalić na benzynie, jak już załapie to na 3 gary, jak mu wcisnę gaz w podłoge to się zamula i pochodzi chwilkę i gaśnie, przy ponownym odpaleniu śmierdzi jakby się zalewał. Na gazie zapala ładnie prawie od razu i chodzi też ładnie równo, na 4 gary, jak wcisnę gaz do podłogi to sie lekko zamula ale nie gaśnie tak jak na benzynie i wkręca się na obroty, ale potem jak podpuszczę gaz to wtedy gaśnie tak jakby zasysał lewe powietrze i potem jak juz uda mi sie go odpalić i wyjechać i dojeżdżam do skrzyżowania to gaśnie kiedy wrzucę na luz, i tak do momentu aż silnik sie nie rozgrzeje w pełni. ale czasem bywa też tak że jak mu depnę na trasie to potem jak podjeżdżam na skrzyżowanie, wrzucam na luz to znów gaśnie, mimo że jest rozgrzany
aha nawet jak jest juz rozgrzany to skaczą mu obroty strasznie
jak go kupiłem to poprzedni właściciel zapewniał że świece są nowe i rzeczywiście są nowiutkie (przynajmniej tak wyglądają)
proszę o pomoc i proszę podpowiedzcie gdzie najczęściej pojawia się usterka związana z zasysaniem lewego powietrza (w poprzednim aucie, maluchu, przeważnie wina była luzów na przepustnicy)
dzięki za pomoc |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 07-07-2008, 15:27
|
|
|
Świstak, silniczek krokowy sprawdź ,jak odpalisz i nierówno ci chodzi ,to dotknij tego dzyndzla palcem co o gaz sie zapiera ,jak wskoczy na obroty to on po dupie dostaje ,a to ze kolo ci powiedział że świece nówki itp ,to bym właśnie wymienił świeczki i kable |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2008, 15:52
|
|
|
obejrzyj lub odmień też kopułkę
przyczyną zalewania może być słynny czujnik z niebieską wtyczką - to on odpowiada za mieszankę na zimnym silniku
poszukaj też na forum informacji o czujniku położenia przepustnicy (CPP) - może ktoś próbował go nieumiejętnie regulować |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-07-2008, 19:59
|
|
|
no cóż zacząłbym od silnika krokowego, a dokładniej jego przeczyszczenia (to o czym pisał Grabarz), ale trzeba by sprawdzić również czujnik temp. cieczy chłodzącej czyli takie cos co wystaje z tyłu kolektora dolotowego.... jak dobrze pamietam to na zimnym silniku powinno byc coś ponad 2komy |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-07-2008, 22:40
|
|
|
witam
Dawno mnie nie było a jak już się pojawiłem to na chwilkę, cóż problemu nie rozwiązałem głównie z przyczyn finansowych :/ ale w tym tygodniu już się wezmę za porządek pod maską i od razu mam pytanie: czy jeśli chcę wykręcić krokówkę to muszę coś rozpinać ? czy muszę o czymś pamiętać zdejmując go ?? czy zwyczajnie go wykręcam i już ? i czy jak chce przeczyścić ten silniczek to co tam muszę zrobić jak go wyczyścić ?
JESTEM KOMPLETNYM LAIKIEM po pierwsze dla tego że nigdy nie grzebałem przy autach bo miałem malucha a po drugie maluch ma 2 cylindry i jest na gaźniku... i był w takim stanie że tylko lałem wahę i zmieniałem olej.
mam jeszcze jedno pytanie ponieważ przy kolektorze wydechowym bodajże wystaje mi jakaś rura o szerokości około cala, z tego co się dowiedziałem to powinna być ona połączona z obudową filtra powietrza za pomocą jakiegoś węża, że niby tak jest w polonezie i tak powinno być i u mnie. Czy to prawda ?
pozdrawiam |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-07-2008, 07:50
|
|
|
Świstak napisał/a: | czy muszę o czymś pamiętać zdejmując go |
wypiąć kable z niego.
Świstak napisał/a: | chce przeczyścić ten silniczek |
już kiedyś pisałem że warto rozbierać go jak jest nagrzany np po dłuższej trasie. plastik jest dość twardy i możesz połamać kilka zaczepów. jab ędzie ciepły to idzie to bez problemów. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-07-2008, 12:53
|
|
|
to ja dołożę od siebie, że nawet jak połamiesz zaczepy, to po przykręceniu go na miejsce śruby i tak go ścisną i będzie chodził jak trzeba (u mnie chyba żaden zaczep się nie ostał)
Świstak napisał/a: | powinna być ona połączona z obudową filtra powietrza |
jest to podłączenie dolotu ciepłego powietrza z nad kolektora, aby silnik szybciej się nagrzewał, większość osób wywal tą rurkę, bądź wywala tylko na lato, bo ciepłe powietrze podwyższa spalanie, szczególnie na lpg (ja osobiście jej nie mam) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-07-2008, 20:05
|
|
|
Cytat: | ...przy kolektorze wydechowym bodajże wystaje mi jakaś rura o szerokości około cala.... ....powinna być ona połączona z obudową filtra powietrza za pomocą jakiegoś węża, że niby tak jest w polonezie... |
zgadza się, wąż taki perforowany, zazwyczaj papierowy pokryty taką niepalną taśmą... taki patent był w polonezie. Takiego węża (może bardziej rurę) kupisz w każdym motoryzacyjnym, koszt ok. 10-15 zł |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|