Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
CIĘŻKO ODPALA ZAWSZE, NA BENZYNIE GRA NA 3 GARY JAK ZIMNY
Autor Wiadomość
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-07-2008, 13:29   CIĘŻKO ODPALA ZAWSZE, NA BENZYNIE GRA NA 3 GARY JAK ZIMNY

Witam, mam taki problem:

mam Tipo 1.4 na monowtrysku i tak: jak jest zimno to ciężko mu odpalić na benzynie, jak już załapie to na 3 gary, jak mu wcisnę gaz w podłoge to się zamula i pochodzi chwilkę i gaśnie, przy ponownym odpaleniu śmierdzi jakby się zalewał. Na gazie zapala ładnie prawie od razu i chodzi też ładnie równo, na 4 gary, jak wcisnę gaz do podłogi to sie lekko zamula ale nie gaśnie tak jak na benzynie i wkręca się na obroty, ale potem jak podpuszczę gaz to wtedy gaśnie tak jakby zasysał lewe powietrze i potem jak juz uda mi sie go odpalić i wyjechać i dojeżdżam do skrzyżowania to gaśnie kiedy wrzucę na luz, i tak do momentu aż silnik sie nie rozgrzeje w pełni. ale czasem bywa też tak że jak mu depnę na trasie to potem jak podjeżdżam na skrzyżowanie, wrzucam na luz to znów gaśnie, mimo że jest rozgrzany

aha nawet jak jest juz rozgrzany to skaczą mu obroty strasznie


jak go kupiłem to poprzedni właściciel zapewniał że świece są nowe i rzeczywiście są nowiutkie (przynajmniej tak wyglądają)


proszę o pomoc i proszę podpowiedzcie gdzie najczęściej pojawia się usterka związana z zasysaniem lewego powietrza (w poprzednim aucie, maluchu, przeważnie wina była luzów na przepustnicy)

dzięki za pomoc
     assistance   Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 07-07-2008, 15:27   

Świstak, silniczek krokowy sprawdź ,jak odpalisz i nierówno ci chodzi ,to dotknij tego dzyndzla palcem co o gaz sie zapiera ,jak wskoczy na obroty to on po dupie dostaje ,a to ze kolo ci powiedział że świece nówki itp ,to bym właśnie wymienił świeczki i kable :nietoperz:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2008, 15:52   

obejrzyj lub odmień też kopułkę

przyczyną zalewania może być słynny czujnik z niebieską wtyczką - to on odpowiada za mieszankę na zimnym silniku

poszukaj też na forum informacji o czujniku położenia przepustnicy (CPP) - może ktoś próbował go nieumiejętnie regulować
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-07-2008, 19:59   

no cóż zacząłbym od silnika krokowego, a dokładniej jego przeczyszczenia (to o czym pisał Grabarz), ale trzeba by sprawdzić również czujnik temp. cieczy chłodzącej czyli takie cos co wystaje z tyłu kolektora dolotowego.... jak dobrze pamietam to na zimnym silniku powinno byc coś ponad 2komy
  
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-07-2008, 22:40   

witam

Dawno mnie nie było a jak już się pojawiłem to na chwilkę, cóż problemu nie rozwiązałem głównie z przyczyn finansowych :/ ale w tym tygodniu już się wezmę za porządek pod maską :) i od razu mam pytanie: czy jeśli chcę wykręcić krokówkę to muszę coś rozpinać ? czy muszę o czymś pamiętać zdejmując go ?? czy zwyczajnie go wykręcam i już ? i czy jak chce przeczyścić ten silniczek to co tam muszę zrobić jak go wyczyścić ?

JESTEM KOMPLETNYM LAIKIEM po pierwsze dla tego że nigdy nie grzebałem przy autach bo miałem malucha a po drugie maluch ma 2 cylindry i jest na gaźniku... i był w takim stanie że tylko lałem wahę i zmieniałem olej.

mam jeszcze jedno pytanie ponieważ przy kolektorze wydechowym bodajże wystaje mi jakaś rura o szerokości około cala, z tego co się dowiedziałem to powinna być ona połączona z obudową filtra powietrza za pomocą jakiegoś węża, że niby tak jest w polonezie i tak powinno być i u mnie. Czy to prawda ?


pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-07-2008, 07:50   

Świstak napisał/a:
czy muszę o czymś pamiętać zdejmując go


wypiąć kable z niego.

Świstak napisał/a:
chce przeczyścić ten silniczek


już kiedyś pisałem że warto rozbierać go jak jest nagrzany np po dłuższej trasie. plastik jest dość twardy i możesz połamać kilka zaczepów. jab ędzie ciepły to idzie to bez problemów.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-07-2008, 12:53   

to ja dołożę od siebie, że nawet jak połamiesz zaczepy, to po przykręceniu go na miejsce śruby i tak go ścisną i będzie chodził jak trzeba (u mnie chyba żaden zaczep się nie ostał)

Świstak napisał/a:
powinna być ona połączona z obudową filtra powietrza

jest to podłączenie dolotu ciepłego powietrza z nad kolektora, aby silnik szybciej się nagrzewał, większość osób wywal tą rurkę, bądź wywala tylko na lato, bo ciepłe powietrze podwyższa spalanie, szczególnie na lpg (ja osobiście jej nie mam)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-07-2008, 20:05   

Cytat:
...przy kolektorze wydechowym bodajże wystaje mi jakaś rura o szerokości około cala.... ....powinna być ona połączona z obudową filtra powietrza za pomocą jakiegoś węża, że niby tak jest w polonezie...




zgadza się, wąż taki perforowany, zazwyczaj papierowy pokryty taką niepalną taśmą... taki patent był w polonezie. Takiego węża (może bardziej rurę) kupisz w każdym motoryzacyjnym, koszt ok. 10-15 zł
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load