Czy takie opony wejdą do Tipo |
Autor |
Wiadomość |
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-09-2011, 13:55 Czy takie opony wejdą do Tipo
|
|
|
Mam pytanie dotyczące rozmiaru opon.
Czy opony o rozmiarze 205/55 R16 będą ocierały o nadkola?
Teraz mam 205/45 , kiedyś miałem 215/40 i nie ocierały ale nigdy nie miałem wyższego profilu dlatego pytam.
Chodzi o opony zimowe. Może lepiej poszukać np 195/55.
Proszę o odpowiedź osoby które miały taki rozmiar bo nie chodzi mi o teorię że chyba nie będą ocierały. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-09-2011, 14:28
|
|
|
Młody, Widziałem taką oponę na 15stce i już tarła przy skręcaniu kołem, a co dopiero 16" Sam miałem przymierzone 195/55 R15 i to było na styk Bezpieczna całkowita średnica to mniej niż ~590mm Wiele też zależny od samej felgi głównie chodzi o ET w którą stronę przesunie koło w stosunku do piasty. R16 205/55 to ponad 631mm średnicy całkowitej więc gdzieś te 3-4 cm naddatku przywali. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 25-09-2011, 14:31
|
|
|
czyli to co mi ktoś mówił to będzie prawdą, że przy takich alu można dac tylko np 205/45 ciekawe czy do takich kół podeszły by np 195/45 i jak by to się sprawowało, może źle piszę jak tak to poprawcie mnie |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-09-2011, 15:07
|
|
|
16" na 55 nie wejda nawet na piastę, bo beda tarły o amortyzator. na 15" 55 zostaje jakiś 1cm. |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-09-2011, 15:13
|
|
|
KrzychuB, przy 16' możesz wrzucić 205/45, 205/40 i 215/40. Przy tych rozmiarach masz zachowaną średnicę koła czyli prędkość licznikową masz +/- taką jak przy książkowych rozmiarach. 195/45 założysz ale musisz szukać węższych felg bo z tego co pamiętam na 16 cali standardowe opony są pomiędzy 205 a 225.
Młody, ja miałem na tylnej osi z tego co pamiętam 195/55/15 (jeszcze sprawdzę) i powiem Ci że we wnęce na styk opona była. Od zderzaka dzieliło ją ok. 3 mm. Przy 16 calach jak dla mnie musi trzeć. Poza tym ocieranie będziesz miał przy felgach z ET mniejszym lub równym 30. ET 35 i oponach 205 spokojnie na standardowym zawieszeniu jeździło. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-09-2011, 15:21
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc. Punkciki dodane. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-09-2011, 20:36
|
|
|
Młody napisał/a: | Czy opony o rozmiarze 205/55 R16 będą ocierały o nadkola? |
Oczywiście że tak, ja mam Ronal'e 16' 7,5J ET35
Oponki na nich są na profilu 45 i szerokości 195 a odległość od amorka jest taka że mogę wsadzić najwyżej palec
Mogę dodać zdjęcie jak to wygląda jutro
KrzychuB napisał/a: | ciekawe czy do takich kół podeszły by np 195/45 i jak by to się sprawowało, |
Jeżeli felga ma szerokość 7,5J to oczywiście że tak
Powiem Ci że już na 195 czuć że auto ciężej się buja a co dopiero na szerszych no ale ja mam 1.4
Jak dla mnie taka szerokość to już max Auto ma też dobrze jeździć A nie tylko wyglądać |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-09-2011, 22:30
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Powiem Ci że już na 195 czuć że auto ciężej się buja a co dopiero na szerszych no ale ja mam 1.4 |
Jeżeli chodzi o "zamulenie" samochodu to raczej na wpływ na średnica koła niż szerokość
Tak na marginesie - jechałem ostatnio nową corsą 1.4 - coś koło 90 koni chyba. Na felgach 17 jechała GORZEJ niż moje zagazowane tipo 1.4 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 25-09-2011, 22:32
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Powiem Ci że już na 195 czuć że auto ciężej się buja a co dopiero na szerszych no ale ja mam 1.4 |
i bez wspomagania |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-09-2011, 19:51
|
|
|
Koledzy fizyka się kłania. Szerokość opony również ma duży wpływ na osiągi. Szersza opona= wieksza powierzchnia styku= wieksze tarcie. Już nie chodzi o to wspomaganie. Tipo nawet nie wygląda za fajnie z gumami szerokimi jak w ciągniku. Oczywiście mowa o standardowym tipo, bo takie po tuningu czasem ładnie się prezenuje z szerokim kołem |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-09-2011, 20:16
|
|
|
Wiesz 195 a 205 to nie jest strasznie wielka różnica. Myślałem raczej o 215:) A te 205 wystają w końcu delikatnie poza obrys czy nie? Jakoś nie mogę się nigdy dowiedzieć:) |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-09-2011, 20:47
|
|
|
D@wIdS, u mnie siedzą na samochodzie Borbet A 16' ET30 na oponach 205/45, dystanse 5mm na stronę z tego co pamiętam bo o zaciski haczyły i przód jakby się ktoś przyczepił to może stwierdzić że delikatnie wystaje ale to tylko ktoś baaardzo uparty. Jak masz felgę ET35 to spokojnie możesz władować oponę 205 a i pewnie z 215 nie powinno być problemów. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-09-2011, 22:47
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Szerokość opony również ma duży wpływ na osiągi. Szersza opona= wieksza powierzchnia styku= wieksze tarcie. Już nie chodzi o to wspomaganie. |
mówiłem o przyspieszeniu ... Owszem szerokość będzie miała wpływ ale w porównaniu ze średnicą koła to pikuś :d |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-09-2011, 23:23
|
|
|
Dawid, może i bym mógł wrzucić tą 205 czy 215 ale po co tak kombinować? Nie mam mocnego silnika żeby pozwolić sobie na takie buty. A pytałem czy wystają poza obrys, bo nigdy nie podobały mi się takie samochody Luczu, gorzej jak jest duża felga i ten pikuś w postaci szerokiej opony Zabójcze połączenie dla takiego 1.4 jak mój |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 08:15
|
|
|
Ta nie ma to jak zrobić sobie z auta walec 1.4 75KM i kapcie 205 albo 215 powodzenia można sobie do spalania śmiało 0,5l dodać i szykować sporawy budżet na zawieszenie, nie mówiąc o wątpliwej przyjemności z prowadzenia czegoś takiego. Przypominam że fabryczna opona w 1.4 to 165/65 R14 lub odpowiednik na 13stce. 185/55 to fabryczna opona dla Sedici które ma ponad 140KM. Zrozumiem jeszcze 195 choć mnie się źle jeździło z taka mając 1.4 dlatego przesiadłem się szybko na 185/55 i to moim zdaniem jest optimum między przyczepnością a osiągami auta i prowadzeniem.
P.S: Amerykanie też nie znają słowa "umiar", "rozsądnie" wymyślają sobie 30, 40 a nawet 50 calowe felgi
Proponuje takie cudo zainstalować z przodu jest marne jedynie 26 cali
a jak już ktoś dojrzeje do 50tki to zapraszam tu http://www.youtube.com/wa...layer_embedded#! |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 10:35
|
|
|
JAM_BELFEGOR, według książki Sedicivalvole są dwie zalecane opony. Zwykła 185/55/15 i tuning 195/50/15. Ja mam zimówki 195/50/15 i jest to kompromis pomiędzy pewnością prowadzenia a komfortem. Na 205 jak wpadniesz w koleinę to możesz kierownicę puścić bo auto samo jedzie ale na trasie z w miarę dobrym asfaltem prowadzenie to bajka. Na 195 efektu koleiny nie miałem ale to też zawsze 1 cal mniej na obwodzie. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 12:26
|
|
|
Dawid, Ty masz kolego trochę inny walczyk niż koledzy wyżej dla ciebie 205 nie straszna 2.0 16V dysponuje jak by inna mocą no i trochę innym zawieszeniem Sam do Delty zastanawiam się między 195 a 205. Co do kolejni to strasznie mnie denerwowało to że mocno mi wyszarpywało kierownice przy szerokiej oponie (przez chwilę jak jeździłem na 195), nic w tym komfortowego nie widziałem Na pewno układ ze wspomaganiem jest trochę bardziej odporny na to. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 12:49
|
|
|
JAM_BELFEGOR, zgadzam się w 100% z Tobą. Ja nie mam wspomagania i przy oponie 195 jak wjeżdżam na jakiś mały krawężnik czy zatoczke autobusową to mało mi rąk nie połamie. Podobnie jak stoje gdzieś ze skręconymi kołami i chce szybko wystartować. Muszę mocno trzymać kierownice bo inaczej zamiast skręcić to pojadę prosto. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 13:52
|
|
|
D@wIdS, stwierdził, że między 195 a 205 jest niewielka różnica a jest i to duża (na tych rozmiarach jakie ja mam i mogę porównać). Druga sprawa pytał czy wystają koła: przy ET 35 nie będzie wystawało nawet 215. Moim zdaniem ET35 jest bardzo fajną opcją bo komponuje się z linią nadwozia. Nie są schowane w nadkole ani nie prowokują mandatu. Do ET30 uparta osoba może się przyczepić a z oponką 215 będzie tarła o błotnik.
JAM_BELFEGOR, powiem Ci, że jestem zdziwiony bo ja wyszarpywania nie mam na 195. Na 205 pojawia się samoistne skręcanie kierownicy kiedy wpada się w koleinę i z niej wyjeżdża ale wyszarpywaniem bym tego nie nazwał.
Podsumowując:
195/50/15 Continental ContiWinterContact ts790 (Sedicivalvole 15' 6J ET37) - jest bardziej neutralna. Nie ma efektu jazdy na balonach, czuć że opona zbiera część nierówności i nie przenosi na zawieszenie. Nie jest ani za sztywna ani za miękka.
205/45/16 GoodYear Eagle F1 GSD2 (Borbet A 16' 7,5J ET 30) jest twardsza, przenosi więcej nierówności na budę, czuć (słychać) jak się najeżdża nawet na łatę. Pewniejsza w prowadzeniu i wyczuwaniu drogi, klei auto do asfaltu.
Auto 2.0 16v, rozpórka OMP. To są moje subiektywne odczucia z jazdy. Koleiny są i na każdym aucie dają o sobie znać więc patrzę na nie z przymrużeniem oka bo dziurę da się ominąć a koleiną trzeba jechać. Wiem o tym że silnik większy to pociągnie takie opony, że wspomaganie jest, większa felga i inny profil.
OT. Jak będziesz chciał to możemy się umówić przed zimą na test porównawczy 195 a 205 jak będę koła zmieniać. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 17:20
|
|
|
Ja od lat jeżdżę na 195,205 a nawet 215 i nigdy mi rąk nie połamało. Jak ktoś jeździ o kropelce to niech założy 155 to spali mu może ten litr mniej ale jak auto wygląda i jak trzyma się drogi to szkoda gadać. Jeżeli chodzi o osiągi to jak ktoś kupuje 1,4 to nie nastawia się na sportową jazdę i czy samochód przyspieszy do setki w 17s czy 15 to raczej nie ma większego znaczenia a wygląd jest bez porównania.
Myślę że temat lepiej zamknąć bo zadałem proste pytanie i prosiłem o wypowiedzenie się osób które mają wiedzę na w/w temat a jak zwykle zaczęły się wywody nic nie wnoszące do tematu który zacząłem. |
|
|
|
|
|