Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy takie opony wejdą do Tipo
Autor Wiadomość
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-09-2011, 13:55   Czy takie opony wejdą do Tipo

Mam pytanie dotyczące rozmiaru opon.
Czy opony o rozmiarze 205/55 R16 będą ocierały o nadkola?
Teraz mam 205/45 , kiedyś miałem 215/40 i nie ocierały ale nigdy nie miałem wyższego profilu dlatego pytam.
Chodzi o opony zimowe. Może lepiej poszukać np 195/55.
Proszę o odpowiedź osoby które miały taki rozmiar bo nie chodzi mi o teorię że chyba nie będą ocierały.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-09-2011, 14:28   

Młody, Widziałem taką oponę na 15stce i już tarła przy skręcaniu kołem, a co dopiero 16" Sam miałem przymierzone 195/55 R15 i to było na styk Bezpieczna całkowita średnica to mniej niż ~590mm Wiele też zależny od samej felgi głównie chodzi o ET w którą stronę przesunie koło w stosunku do piasty. R16 205/55 to ponad 631mm średnicy całkowitej więc gdzieś te 3-4 cm naddatku przywali.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-09-2011, 14:31   

czyli to co mi ktoś mówił to będzie prawdą, że przy takich alu można dac tylko np 205/45 :?: ciekawe czy do takich kół podeszły by np 195/45 i jak by to się sprawowało, może źle piszę jak tak to poprawcie mnie :P
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
miro91 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 200
Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-09-2011, 15:07   

16" na 55 nie wejda nawet na piastę, bo beda tarły o amortyzator. na 15" 55 zostaje jakiś 1cm.
_________________
TIPO 1.4 - zostało sprzedane ;(

TIPO SEDICIVALVOLE
  
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-09-2011, 15:13   

KrzychuB, przy 16' możesz wrzucić 205/45, 205/40 i 215/40. Przy tych rozmiarach masz zachowaną średnicę koła czyli prędkość licznikową masz +/- taką jak przy książkowych rozmiarach. 195/45 założysz ale musisz szukać węższych felg bo z tego co pamiętam na 16 cali standardowe opony są pomiędzy 205 a 225.

Młody, ja miałem na tylnej osi z tego co pamiętam 195/55/15 (jeszcze sprawdzę) i powiem Ci że we wnęce na styk opona była. Od zderzaka dzieliło ją ok. 3 mm. Przy 16 calach jak dla mnie musi trzeć. Poza tym ocieranie będziesz miał przy felgach z ET mniejszym lub równym 30. ET 35 i oponach 205 spokojnie na standardowym zawieszeniu jeździło.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-09-2011, 15:21   

Dzięki wszystkim za pomoc. Punkciki dodane.
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-09-2011, 20:36   

Młody napisał/a:
Czy opony o rozmiarze 205/55 R16 będą ocierały o nadkola?

Oczywiście że tak, ja mam Ronal'e 16' 7,5J ET35
Oponki na nich są na profilu 45 i szerokości 195 a odległość od amorka jest taka że mogę wsadzić najwyżej palec :)
Mogę dodać zdjęcie jak to wygląda jutro :)
KrzychuB napisał/a:
ciekawe czy do takich kół podeszły by np 195/45 i jak by to się sprawowało,

Jeżeli felga ma szerokość 7,5J to oczywiście że tak :)
Powiem Ci że już na 195 czuć że auto ciężej się buja a co dopiero na szerszych no ale ja mam 1.4 ;D
Jak dla mnie taka szerokość to już max :) Auto ma też dobrze jeździć A nie tylko wyglądać :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-09-2011, 22:30   

D@wIdS napisał/a:
Powiem Ci że już na 195 czuć że auto ciężej się buja a co dopiero na szerszych no ale ja mam 1.4 ;D


Jeżeli chodzi o "zamulenie" samochodu to raczej na wpływ na średnica koła niż szerokość :)
Tak na marginesie - jechałem ostatnio nową corsą 1.4 - coś koło 90 koni chyba. Na felgach 17 jechała GORZEJ niż moje zagazowane tipo 1.4
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-09-2011, 22:32   

D@wIdS napisał/a:
Powiem Ci że już na 195 czuć że auto ciężej się buja a co dopiero na szerszych no ale ja mam 1.4

i bez wspomagania :P
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-09-2011, 19:51   

Koledzy fizyka się kłania. Szerokość opony również ma duży wpływ na osiągi. Szersza opona= wieksza powierzchnia styku= wieksze tarcie. Już nie chodzi o to wspomaganie. Tipo nawet nie wygląda za fajnie z gumami szerokimi jak w ciągniku. Oczywiście mowa o standardowym tipo, bo takie po tuningu czasem ładnie się prezenuje z szerokim kołem :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 26-09-2011, 19:55   

D@wIdS, 205/45 Młodego w temprze basz ładnie wygląda :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-09-2011, 20:16   

Wiesz 195 a 205 to nie jest strasznie wielka różnica. Myślałem raczej o 215:) A te 205 wystają w końcu delikatnie poza obrys czy nie? Jakoś nie mogę się nigdy dowiedzieć:)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 26-09-2011, 20:17   

D@wIdS, luknij na foto Młodego Tempry w dziale sprzedam ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2011, 20:47   

D@wIdS, u mnie siedzą na samochodzie Borbet A 16' ET30 na oponach 205/45, dystanse 5mm na stronę z tego co pamiętam bo o zaciski haczyły i przód jakby się ktoś przyczepił to może stwierdzić że delikatnie wystaje ale to tylko ktoś baaardzo uparty. Jak masz felgę ET35 to spokojnie możesz władować oponę 205 a i pewnie z 215 nie powinno być problemów.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-09-2011, 22:47   

D@wIdS napisał/a:
Szerokość opony również ma duży wpływ na osiągi. Szersza opona= wieksza powierzchnia styku= wieksze tarcie. Już nie chodzi o to wspomaganie.


mówiłem o przyspieszeniu ... Owszem szerokość będzie miała wpływ ale w porównaniu ze średnicą koła to pikuś :d
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-09-2011, 23:23   

Dawid, może i bym mógł wrzucić tą 205 czy 215 ale po co tak kombinować? Nie mam mocnego silnika żeby pozwolić sobie na takie buty. A pytałem czy wystają poza obrys, bo nigdy nie podobały mi się takie samochody :) Luczu, gorzej jak jest duża felga i ten pikuś w postaci szerokiej opony :) Zabójcze połączenie dla takiego 1.4 jak mój :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2011, 08:15   

Ta nie ma to jak zrobić sobie z auta walec :lalala: 1.4 75KM i kapcie 205 albo 215 powodzenia ;D można sobie do spalania śmiało 0,5l dodać i szykować sporawy budżet na zawieszenie, nie mówiąc o wątpliwej przyjemności z prowadzenia czegoś takiego. Przypominam że fabryczna opona w 1.4 to 165/65 R14 lub odpowiednik na 13stce. 185/55 to fabryczna opona dla Sedici które ma ponad 140KM. Zrozumiem jeszcze 195 choć mnie się źle jeździło z taka mając 1.4 dlatego przesiadłem się szybko na 185/55 i to moim zdaniem jest optimum między przyczepnością a osiągami auta i prowadzeniem.

P.S: Amerykanie też nie znają słowa "umiar", "rozsądnie" :D wymyślają sobie 30, 40 a nawet 50 calowe felgi :lol:
Proponuje takie cudo zainstalować z przodu jest marne jedynie 26 cali :D

a jak już ktoś dojrzeje do 50tki to zapraszam tu http://www.youtube.com/wa...layer_embedded#!
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2011, 10:35   

JAM_BELFEGOR, według książki Sedicivalvole są dwie zalecane opony. Zwykła 185/55/15 i tuning 195/50/15. Ja mam zimówki 195/50/15 i jest to kompromis pomiędzy pewnością prowadzenia a komfortem. Na 205 jak wpadniesz w koleinę to możesz kierownicę puścić bo auto samo jedzie ale na trasie z w miarę dobrym asfaltem prowadzenie to bajka. Na 195 efektu koleiny nie miałem ale to też zawsze 1 cal mniej na obwodzie.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2011, 12:26   

Dawid, Ty masz kolego trochę inny walczyk niż koledzy wyżej :lalala: dla ciebie 205 nie straszna :lalala: 2.0 16V dysponuje jak by inna mocą no i trochę innym zawieszeniem :D Sam do Delty zastanawiam się między 195 a 205. Co do kolejni to strasznie mnie denerwowało to że mocno mi wyszarpywało kierownice przy szerokiej oponie (przez chwilę jak jeździłem na 195), nic w tym komfortowego nie widziałem :doubt: Na pewno układ ze wspomaganiem jest trochę bardziej odporny na to.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-09-2011, 12:49   

JAM_BELFEGOR, zgadzam się w 100% z Tobą. Ja nie mam wspomagania i przy oponie 195 jak wjeżdżam na jakiś mały krawężnik czy zatoczke autobusową to mało mi rąk nie połamie. Podobnie jak stoje gdzieś ze skręconymi kołami i chce szybko wystartować. Muszę mocno trzymać kierownice bo inaczej zamiast skręcić to pojadę prosto.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2011, 13:52   

D@wIdS, stwierdził, że między 195 a 205 jest niewielka różnica a jest i to duża (na tych rozmiarach jakie ja mam i mogę porównać). Druga sprawa pytał czy wystają koła: przy ET 35 nie będzie wystawało nawet 215. Moim zdaniem ET35 jest bardzo fajną opcją bo komponuje się z linią nadwozia. Nie są schowane w nadkole ani nie prowokują mandatu. Do ET30 uparta osoba może się przyczepić a z oponką 215 będzie tarła o błotnik.

JAM_BELFEGOR, powiem Ci, że jestem zdziwiony bo ja wyszarpywania nie mam na 195. Na 205 pojawia się samoistne skręcanie kierownicy kiedy wpada się w koleinę i z niej wyjeżdża ale wyszarpywaniem bym tego nie nazwał.

Podsumowując:
195/50/15 Continental ContiWinterContact ts790 (Sedicivalvole 15' 6J ET37) - jest bardziej neutralna. Nie ma efektu jazdy na balonach, czuć że opona zbiera część nierówności i nie przenosi na zawieszenie. Nie jest ani za sztywna ani za miękka.
205/45/16 GoodYear Eagle F1 GSD2 (Borbet A 16' 7,5J ET 30) jest twardsza, przenosi więcej nierówności na budę, czuć (słychać) jak się najeżdża nawet na łatę. Pewniejsza w prowadzeniu i wyczuwaniu drogi, klei auto do asfaltu.
Auto 2.0 16v, rozpórka OMP. To są moje subiektywne odczucia z jazdy. Koleiny są i na każdym aucie dają o sobie znać więc patrzę na nie z przymrużeniem oka bo dziurę da się ominąć a koleiną trzeba jechać. Wiem o tym że silnik większy to pociągnie takie opony, że wspomaganie jest, większa felga i inny profil.

OT. Jak będziesz chciał to możemy się umówić przed zimą na test porównawczy 195 a 205 jak będę koła zmieniać.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-09-2011, 17:20   

Ja od lat jeżdżę na 195,205 a nawet 215 i nigdy mi rąk nie połamało. Jak ktoś jeździ o kropelce to niech założy 155 to spali mu może ten litr mniej ale jak auto wygląda i jak trzyma się drogi to szkoda gadać. Jeżeli chodzi o osiągi to jak ktoś kupuje 1,4 to nie nastawia się na sportową jazdę i czy samochód przyspieszy do setki w 17s czy 15 to raczej nie ma większego znaczenia a wygląd jest bez porównania.
Myślę że temat lepiej zamknąć bo zadałem proste pytanie i prosiłem o wypowiedzenie się osób które mają wiedzę na w/w temat a jak zwykle zaczęły się wywody nic nie wnoszące do tematu który zacząłem.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load