Jaki gumowy przewód hamulcowy?? zamiennik?? |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lis 2006 Posty: 38 Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-07-2007, 08:55 Jaki gumowy przewód hamulcowy?? zamiennik??
|
|
|
Witam
Panowie, problem jest, chodzi o to, że przy odpowietrzaniu hamulców pękł mi z przodu przewód gumowy (nie wiem czy to normalny/spotykany objaw). Potrzebuję go teraz szybko wymienić, ale nie wiem czy dostane od ręki gdzieś taki przewód. Nie ch ce przepłacac w serwisie, raczej bede szukał po sklepach z częściami, może w NoreAuto, ale kompletnie nie wiem, od jakich aut ewentualnie przewody będą pasowały? Czy średnica to 9mm? i wogole jak taki przeówd wygląda, czy on jest razem z tymi metalowymi końcówkami od razu?
z góry dziękuję za odpowiedz, potrzebne mi strasznie na jutro auto, a tu taki numer |
_________________ "...o rany! przecież to "nieustraszony"!!!":) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 09:12
|
|
|
Lepiej że ci pękł przy odpowietrzaniu niż miałby to zrobić w czasie jazdy. Przzewód powinieś dostać od ręki w każdym sklepie z częsciami do fiatów. Nie masz podpasowywać od czegoś innego bo są w sprzedazy takie przewody oryginalnie dopasowane do T/T i jeszcze paru aut z koncernu fiata. Taki przewód ma te metalowe końcówki, ma taka gumke na której osadzasz przedwód na amorku i ma takie plastykowe kółko żeby nie obiecierał Ci o nadkole. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lis 2006 Posty: 38 Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-07-2007, 09:19
|
|
|
Dokładnie jak mówisz, lepiej że przy odpowietrzaniu...ale wogóle coś z hamulcami jest nie tak, tylne prawe koło czasem jak sie zapiecze to nagrzewa sie felga że jajka można smażyć ale wystarczy ostro autem skręcić kilka razy i odpuszcza, no ale to już zabawa na luźniejszy dzień.
A co do tych przewódów, to czy do Tempry i Tipka są takie same? i czy jak odkręce ten przewód to czy nie spierniczy mi płyn cały i układ się nie zapowietrzy? w sumie to chyba moge odkręcić przy kole najpierw, spuścić do jakiegoś słoiczka czy cos:)
Aha i jeszcze jedno czy normalnym zachowaniem jest że podczas odpowietrzania płyn wcale jakoś energicznie nie tryskał? płynął sobie spokojnie jak wisła latem, ale żeby jakieś fajerwerki to nie bardzo |
_________________ "...o rany! przecież to "nieustraszony"!!!":) |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 09:26
|
|
|
A taki przewodzik wyglada tak:
masz odrazu na fotce numer katalogowy, jesli dobrze pamietam taki przewodzik bedzie kosztowal z 25zl, a jest taki sam podajrze do wszystkich tipkow |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 09:41
|
|
|
Wojtek napisał/a: | Dokładnie jak mówisz, lepiej że przy odpowietrzaniu...ale wogóle coś z hamulcami jest nie tak, tylne prawe koło czasem jak sie zapiecze to nagrzewa sie felga że jajka można smażyć ale wystarczy ostro autem skręcić kilka razy i odpuszcza, no ale to już zabawa na luźniejszy dzień.
A co do tych przewódów, to czy do Tempry i Tipka są takie same? i czy jak odkręce ten przewód to czy nie spierniczy mi płyn cały i układ się nie zapowietrzy? w sumie to chyba moge odkręcić przy kole najpierw, spuścić do jakiegoś słoiczka czy cos:)
Aha i jeszcze jedno czy normalnym zachowaniem jest że podczas odpowietrzania płyn wcale jakoś energicznie nie tryskał? płynął sobie spokojnie jak wisła latem, ale żeby jakieś fajerwerki to nie bardzo |
Skoro Ci z tyłu hamulce blokują to trzeba rozebrać i sprawdzić co jest bo nie widze jakoś takiej jazdy. Wszystko jeszcze zalezy czy masz tarcze czy bębny.
Tipo i Tempra maja takie same przewody. Płyn cały Ci nie ucieknie no chyba ze będziesz zmieniał ten węzyk cały dzień. Jeden odkrcasz, zakręcasz drugi i cała filozofia. Troche tam wykapie ale nie wiele a odpowietrzyć i tak musisz później.
To że płyn energicznie Ci nie tryskał może zależeć od tego z jaką siłą ktoś naciska Ci na pedał przy odpowietrzeniu no i jak bardzo odkręcasz odpowietrznik, bo jeśli tylko deko go lulzujesz to będzie tak sobie slimaczyło właśnie powoli. Natomiast jak odkręcisz mocniej to napewno Ci siknie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lis 2006 Posty: 38 Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-07-2007, 09:52
|
|
|
No to biore numer przewodu ze zdjęcia i zasuwam do sklepu, może gdzieś wyczaję taki przewodzik.
Z tyłu mam też tarcze, ale taki numer dzieje się raz na 500 km, w sumie to sie juz przyzwyczaiłem, a teraz ciezko z czasem na jakies roboty
Mam nadzieje że jakoś uda mi się ten przewód odkręcić, dostał płynem hamulcowym po śrubach więc może tam przeżarło trochę |
_________________ "...o rany! przecież to "nieustraszony"!!!":) |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 09:54
|
|
|
Ja ostatnio wymienialem w prawej strony przewodzik bo juz popekany byl, bez palnika sie nie obeszlo bo od nowosci nie ruszany byl |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 11:29
|
|
|
Wojtek napisał/a: |
Z tyłu mam też tarcze, ale taki numer dzieje się raz na 500 km, w sumie to sie juz przyzwyczaiłem, a teraz ciezko z czasem na jakies roboty
|
W takim razie może Ci cylinderek nie odbijać i stąd moze grzać koło, ewentualnie uszkodzony przewód elestyczny .... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lis 2006 Posty: 38 Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-07-2007, 11:43
|
|
|
mam nadzieje ze bez palnika sie obejdzie...bo w przeciwnym razie...eh, nie zapeszam
A co do tego tylnego koła to hmm, to może być cylinderek, bo takie akcje dzieją sie przewaznie zaraz po ostrym hamowaniu A jak sie taki cylinderek czyści? |
_________________ "...o rany! przecież to "nieustraszony"!!!":) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 12:27
|
|
|
Sciagasz zacisk, ciśnieniem powietrza z pompki np wyciskasz tłoczek. On tam ma takie dwie gumki, jedna uszczelnia tłoczek do zacisku a druga chroni zewnętrzną strone tłoczka przed brudem. Mozliwe ze tam ci sie nagromadziło syfu i stąd takie akcje z hamulcem. Nie wiem tylko jak tam masz zrealizowany reczny bo nigdy nie mialem do czynienia z tym w Tipo a mogą jeszcze być jakieś elementy pośrednie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-07-2007, 14:44
|
|
|
Ja wymieniałem jeden cylinderek. Gumka się zużyła i leciało z niego. Koszt cylinderków jest nieduży. Gorzej z odkręceniem przewodów hamulcowych. Ja musiałem w miejscu gdzie jest łączenie z tym elastycznym grzać, bo nie chciało puścić. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lis 2006 Posty: 38 Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-07-2007, 14:52
|
|
|
oka, kupiłem przewód, co prawda nie o takim symbolu jak ze zdjęcia, ale też 25 zeta więc powiedzmy ze bedzie pasował,tylko tak jakby dłuższy się wydaje , no ale nic, zobaczymy...wieczorem walka z odkręceniem przewodu |
_________________ "...o rany! przecież to "nieustraszony"!!!":) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 14:53
|
|
|
Jak zapusciłeś wczesniej płynem to teraz tylko szczotka drucianka, oczyscić miejsce dobrze i użyć dobrych kluczy i powinno pójść. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-07-2007, 14:54
|
|
|
To gites, u mnie też cena była mniej wieciej taka.
Bo jakis czas temu zmieniałem je na przodzie.
Jeżeli jest dłuższy to zobacz czy przy skręconych kołach nie będzie Ci ocierał o oponę. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lis 2006 Posty: 38 Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-07-2007, 15:01
|
|
|
no właściwie to samo się zapuściło płynem jak wczoraj się fontanna zrobiła przy odpowietrzaniu...na szczęscie karoserii nie ruszyło w żaden sposób
A co do przewodu, to gostek kazał właśnie tak obczaić czy nie bedzie za długi, ewentualnie moge wymienić, ale dał mi jeszcze takie "odboje" żeby w razie czego pozakładać na przewód i odsunąć go od wszelkich elementów naokoło |
_________________ "...o rany! przecież to "nieustraszony"!!!":) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-07-2007, 15:07
|
|
|
Ja miałem te odboje które były oryginalnie założone. Jednak przewody mam też trochę dłuższe i musiałęm pewien trick zrobić. Przymocowałem je ciut inaczej.
A czy w tym odboju który jest pod koniec przewody, w środku w gumie masz wycięcie? U mnie nie było i był problem z włożeniem go do tej blachy mocującej na dole amortyzatora. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lis 2006 Posty: 38 Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-07-2007, 15:13
|
|
|
Ja na przewodzie oryginalnie zamocowany mam tylko jeden taki gumowy odbój, właśnie z wycięciem do tej blachy od amorka, a te co sprzedawca mi dał są plastikowe, takie wciskane na przewód, odsuwające go od reszty, ale z tego co pamietam to chyba nie powinno być problemu nawet z troche dłuższym przewodem żeby go umocować, tam jest chyba sporo miejsca |
_________________ "...o rany! przecież to "nieustraszony"!!!":) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 15:16
|
|
|
Te plastykowe są od kompletu własnie, łaski Ci nie robił że je dał, no chyba że już zaczeli całkowicie wszystko rozdrabniać i nawet za to kase brać. Przypuszczam ze na starym tez masz taki plastykowy odbój, mozesz ze starego przełożyć i mieć dwa jesli by gdzieś się przewód układał w niebezpeiczny sposób. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lis 2006 Posty: 38 Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-07-2007, 15:43
|
|
|
w sumie to może masz i racje, ja się nie znam, nie wiedziałem co wchodzi w skład kompletu..ale wazne że dał :yawinkle:
Na starym przewodzie też coś chyba widzialem, więc w razie czego to sie założy. |
_________________ "...o rany! przecież to "nieustraszony"!!!":) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-07-2007, 17:30
|
|
|
gumowe przewody elastyczne robią często jaja i mogą/są przyczyną nawet rozwalenia autka; jeśłi masz stare, że aż pęknął jeden (na szczęście nie podczas jazdy) to wymień obydwa najlepiej ! a nie tylko ten jeden; poza tym jak stare masz z tyłu? mmm? tam też są gumowe; minimum to parę L i P na przodzie zmień; przy wymianie energicznie tak nie poleci; odkręć najpierw przy zacisku i zatkaj zaraz palcem czy czymś to ci dużo nie poleci, no i staraj się nie wylać z zacisku płynu który tam już jest (nie ruszaj/przechylaj zaciskiem, niech ktoś przytrzyma/połóż na czymś) to będzie mniej odpowietrzania; potem odkręć przy przewodzie metalowym już i załóż nowy gumowy;
za obydwa lewy i prawy 1,5 roku temu coś 35 zeta dałem w sumie;
nie było obydu 'niby do Tempry' toteż jeden wziąłem jako od seicento chyba czy cieniasa; w sumie taki sam, jedynie mocowanie na amorek - ta gumka na przewodzie w ciut innym miejscu ale to bez znaczenia było;
końcówki i rozmiary mają te same tempra, tipo, cienki, seitek chyba też, kto wie czy nie dobla, pandy etc ale tych nie wiem; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lis 2006 Posty: 38 Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-07-2007, 19:15
|
|
|
Ehh, no kurde nie pomyślalem i kupiłem tylko jeden przewód...jak bedzie wiecej czasu to zmienie i drugi, ale na razie mam inny problem
nie chce nic uszkodzić, a całkiem niezle zapieczona chyba jest sruba przy tej metalowej rurce. Tu od zacisku poszło gładko, a tam niebardzo chce iśc. Obczyscilem dokladnie, zalalem płynem hamulcowym ze 3 razy, zostawiułem i czekam, ale może macie jakis patent na to?? Bo jak wogole jest zbudowany ten przewód na górze? ruchome powinno byc tylko ta częśc przy przewodzie gumowym tak? ta od metalowego nie powinna ani drgnąc z tego co wiem przy odkrecaniu? Zaparłem ta od metalowego końcówkę o nadkole, a ta druga ciagnąłem w strone tyłu auta..moze tam lewy gwint jest czy co?
podpowiedzcie zebym czegos nie spierniczył |
_________________ "...o rany! przecież to "nieustraszony"!!!":) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 19:43
|
|
|
Gwint tam jest normalny tylko że po paru latach ma tendencje do korodowania bo ciagle łapie syfy z drogi. N metalowym przewodzie masz zakutą taka samą końcówkę jak na eleastycznym, tą którą wkręcasz do zacisku i ona po poluzowaniu powinna się kręcić na rurce.
Z tego co rozumiem to chyba próbowałeś dokręcać to a nie odkręcać tak biorąc na logike skoro zaparłes ten kawałek elastyczny jako nieruchowmy a ciagłeś? w stronę auta czy odpychałeś ?
W kżdym razie to nie istotne, ważne że gwint jest tam normalny, prawo skrętny. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lis 2006 Posty: 38 Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-07-2007, 19:57
|
|
|
zaraz zaraz, to w koncu która powinna się ruszać?? bo ja blokowałem tą na metalowej rurce nie chcąć jej urwać, a próbowałem kręcić tą z gumowym przewodem...to odwrotnie mam robić?? |
_________________ "...o rany! przecież to "nieustraszony"!!!":) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-07-2007, 20:00
|
|
|
W sumie to na jedno by wyszło
Taka końcówka jest na rurce stalowej do której przykręcany jest elastyczny fragment. Jak się przyjżysz to zobaczysz że te końcówki się kręcą na tej rurce.
** Dodano: 16-07-2007, 21:03 **
Nie zauważyłem nigdzie która to strona Ci poszła.
Jeśli lewa to: blokujesz rurkę a a końcówkę na wężyku elastycznym kręcisz w lewo czyli ponieważ wężyk jest z przodu amorka to kluczem ciśniesz w strone silnika.
Dla strony prawej sytuacja wygląda podobnie tylko że teraz kluczem ciagniesz od silnika do siebie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lis 2006 Posty: 38 Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-07-2007, 20:10
|
|
|
poszła mi prawa strona(siedząć w aucie), od pasażera
Wiec końcówke na stalowej rurce blokuje, a kręcę tą z gumowym wężykiem? kluczem cisne w str silnika
nie zaraz..z moich obserwacji wychodzi ze w str amorka |
_________________ "...o rany! przecież to "nieustraszony"!!!":) |
|
|
|
|
|