| Rozgrzany i nie zapala... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | VEndriuV   
  
  
 Pomógł: 9 razy
 Wiek: 34
 Dołączył: 18 Cze 2006
 Posty: 737
 Skąd: Katowice
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-07-2008, 09:19   Rozgrzany i nie zapala... | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, a więć ostatnio często jak przejade się ok. 20 min i potem postawie auto na max 30 min (na słońcu) to juz są problemy z zapaleniem... wtedy tylko na popych i zapala. Co się tak nagrzewa, że nie chce odpalić ? myślałem, żeby zrobić jakieś wiatraczki od spodu na klapie, że jak jest nagrzany załączam je i troche schłodzą... |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vinike   
  
  
 Dołączył: 20 Wrz 2008
 Posty: 14
 Skąd: Bytom
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-11-2008, 22:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | Najprawdopodobniej masz zajechany rozrusznik w jak jest rozgzany to pobiera tyle prądu ze nie starcza juz na elektro zaworek w pompie wtryskowej |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ciechu   
  
  
 Pomógł: 65 razy
 Wiek: 46
 Dołączył: 29 Lis 2007
 Posty: 4008
 Skąd: Leszno
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-11-2008, 17:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | Endriu64, hehe mialem taki problem z polonezem, ze jak byl zimny odpalal cacy, jednak kiedy gasilem auto wiedzac ze za 5 minut znow musze je odpalic zalaczalem na krotko wentylator chlodnicy zeby ostudzic... rozrusznik. Bo w moim przypadku on byl winowajca. Tzn w ogole nie krecil. Ale wg tego co piszesz to chyba nie chodzi o rozrusznik, bo domniemam ze kreci ci ladnie tylko odpalic nie chce? |  
				| _________________ Było:
 Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
 Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
 Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
 Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
 Jest:
 156 SW 1.9JTD 145KM
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rafalc   
  
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 23
 Skąd: Opolskie
 Województwo: Opolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-07-2009, 22:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | No i znowu, napisał a potem to juz zadnego wpisu i nie wiem, czy problem rozwiazany. 
 Moj przypadek byl dokladnie taki sam - rozgrzany silnik nie zapalal, rozrusznik ledwo krecil, jakby aku byl padniety.
 
 Wymiana szczotek i tulejek oraz ogolne czyszczenie rozrusznika pomoglo - a juz mialem aku wymieniac...
 Mechanik wyjasnial, ze to wlasnie spieprzony rozrusznik mi pożerał tyle prądu, ze aku nie byl wydolny. Gdy silnik byl zimny, to jeszcze dawalo sie odpalic, ale gdy byl cieply, to juz bez szans...
 |  
				| _________________ Tipo 1.4ie, '95 r. 225 000km
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czarek45   
  
  
 Pomógł: 1 raz
 Wiek: 44
 Dołączył: 09 Mar 2009
 Posty: 108
 Skąd: Kielce
 Województwo: Świętokrzyskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-07-2009, 00:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja również miałem taki problem!!! Po zakupie autka przejechałem parę km i zgaszony już nie chciał odpalić. Nawet miałem już wieniec rozbierać i oglądać czy nie jest walnięty i nie blokuje. U mnie pomogło dodanie dodatkowej masy na rozrusznik. Czyszczenie starych nie pomogło. Po tym zabiegu jak ręką odjął. Kabel puszczony od rozrusznika i podpięty pod masę główną z prawej strony podszybia foto niżej 
 http://www.fotosik.pl/pok...f609d8ff7b.html
 
 może pomoże?
 |  
				| _________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
 
 Jest Renault Thalia  2001/2002 1.4 ;-)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Karol   
  
  
 Pomógł: 1 raz
 Wiek: 38
 Dołączył: 10 Lis 2006
 Posty: 104
 Skąd: Toruń
 Województwo: Kujawsko-Pomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-07-2009, 17:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kolego na 90 % winą jest elektromagnes w rozruszniku jeśli dostaniesz go to będziesz w stanie sam go wymieni Pozdrawiam
 |  | 
	
		|     |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | unknown   
  
  
 Pomógł: 66 razy
 Wiek: 42
 Dołączył: 17 Mar 2005
 Posty: 3978
 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
 Województwo: Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-07-2009, 21:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | niekoniecznie; kolega nie pisał, że zgaszony rozgrzany nie chce rozrusznikiem kręcić; może być tak, że kręci kręci aż zdechnie i potem tylko na pych...
 takie przypadki są gdy pada CPW, było ich wieeele...
 więc jeśli kręci rozrusznik przynajmniej z początku, to CPW bym brał pod uwagę; jeśli to kwestia rozrusznika - no to jak pisaliście wyżej;
 |  
				| _________________ 
   
 
 
 była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy
  http://www.nizu.pl |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arek.   
  
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Wrz 2011
 Posty: 13
 Skąd: Kobyłka
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-09-2011, 08:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam podobny problem tylko że u mnie jak się rozgrzeje silnik to w czasie jazdy gaśnie i nie chce zapalić aż nie ostygnie. Problem występuje na benzynie jak i na gazie.
 Objawy wyglądały na uszkodzony czujnik położenia wału, ale po wymianie problem nie zniknął:(
 Może ktoś miał podobny problem?
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KrzychuB   
  
  
 Pomógł: 45 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 11 Cze 2009
 Posty: 3983
 Skąd: Nowy Sącz
 Województwo: Małopolskie
 Zaproszone osoby: 1
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-09-2011, 10:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Arek., spróbuj jeszcze jak jest rozgrzany i zgaśnie (wystąpi problem) wypiac kabel od czujnika temperatury który jest w kolektorze ssącym. Jeśli po wpięciu problem zniknie to już wiesz o co chodzi   |  
				| _________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
 
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arek.   
  
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Wrz 2011
 Posty: 13
 Skąd: Kobyłka
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-09-2011, 11:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki Krzych. Jak wrócę do domu to sprawdzę, mam nadzieję że to pomoże bo już zaczynam tracić wiarę że będę jeździł Temprą. |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KrzychuB   
  
  
 Pomógł: 45 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 11 Cze 2009
 Posty: 3983
 Skąd: Nowy Sącz
 Województwo: Małopolskie
 Zaproszone osoby: 1
 
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arek.   
  
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Wrz 2011
 Posty: 13
 Skąd: Kobyłka
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2011, 23:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | Problem na chwilę ustąpił jak wróciłem do domu odpaliłem rozgrzałem i zrobiłem 100 km bez żadnego gaśnięcia. Myślałem że problem ustąpił a tu nagle wracam do domu z bananem na twarzy i zgasł  Wypięcie i wpięcie kabelka z czujnika temp nic nie pomogło, musiałem czekać aż ostygnie. Chyba że to nie ten kabelek odpiąłem. w którym miejscu dokładnie jest ten czujnik? Teraz to jest naprawdę jakaś zagadka i boję się gdzieś dalej jechać.
 Co do cierpliwości to wiem że włoskie samochody mają dusze i są nieobliczalne i jakoś znoszę ich fochy
  bo mam jeszcze Fiata Coupe |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KrzychuB   
  
  
 Pomógł: 45 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 11 Cze 2009
 Posty: 3983
 Skąd: Nowy Sącz
 Województwo: Małopolskie
 Zaproszone osoby: 1
 
 |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arek.   
  
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Wrz 2011
 Posty: 13
 Skąd: Kobyłka
 Województwo: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2011, 00:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | To w takim razie to nie ten co myślałem  Jutro następne testy. Dzięki wielkie
 
 ** Dodano: 27-09-2011, 13:22 **
 Krzychu jakoś nie mogę tego czujnika znaleść u siebie. Może to jest inny silnik
  U mnie chyba ten czujnik jest z brązową wtyczką i znajduje się prawie na środku kolektora, wieczorem zrobię zdjęcie. Wczoraj jakoś odpaliłem Temprę i jak stała odpalona wszystko było ok ale jak ruszyłem to zaczęła strzelać i wreszcie zgasła. Jedna z przyczyn wcześniejszego nieodpalania był palec w kopułce, kręcił się na tym bolcu (brak zabezpieczenia, a był wklejony na jakiś silikon
  ) Problem ze strzelaniem to pewnie wina aparatu zapłonowego. Zaczyna mi powoli brakować pomysłów już co tam jeszcze można sprawdzić
   
 ** Dodano: 03-10-2011, 16:05 **
 Problem rozwiązany
   Przyczyną był uszkodzony przewód gumowy łączący kolektor z mapsensorem czy coś takiego
   |  | 
	
		|       |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Nie możesz ściągać załączników na tym forum
 
 | Wersja do druku
 
 
 |