|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Mroźny problem.... |
Autor |
Wiadomość |
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 08:18 Mroźny problem....
|
|
|
Panowie, może ktoś ma jakąś "rozkładówkę" całego układu wentylacji w Tipo? Całość-wentylator, kanały, nagrzewnica i te przepustnice. Bardzo byłbym wdzięczny. Być może pomogłaby mi rozpracować problem dlaczego marznę w samochodzie mimo 90stC w układzie ogrzewania. Temat opisywałem w innym wątku:
Panowie, zgłupiałem do reszty. Czy to możliwe że ogrzewanie w Tipo jest tak samo rozwiązane jak w Uno??
Ale do rzeczy. Po uporaniu się z gaźnikiem, zabrałem się za ogrzewanie przed zimą. Słabo grzało i tyle. Ot letnie powietrze leciało z kratek mimo 90st na zegarze. Wymieniłem termostat oraz wstawiłem swego rodzaju kryzę o średnicy 4mm na obwodzie podgrzewania parownika LPG wpiętego równolegle z nagrzewnicą. Podejrzewałem że większość płynu po prostu płynie przez w/w parownik zamiast przez nagrzewnicę. Teraz silnik b.szybko nabiera temperatury. I co? Nic. Nadal słabo grzeje mimo teperatury na zewnątrz tylko 5 stC. Rzuciłem się więc do nóg kierowcy i zacząłem sprawdzać linki sterujące wentylacją. Wyregulowałem linkę sterowania nawiewu (teraz jak nastawię na nogi to wieje na nogi a nie na szybę), sprawdziłem linkę zaworu i jego pracę. Chodzi bez zarzutu w pełnym zakresie. Nadal słabo grzeje przez kratki. Pomału zacząłem sprawdzać wszystkie otwory nawiewne.
I tu pewna niespodzianka. Samochód stoi, temperatura 90st, włączone ogrzewanie, dmuchawa na 2 lub 3 biegu. Nastawiam nawiew na nogi - wieje gorące powietrze. Nastawiam na szybę - i tu wieje gorące. Więc jest ok. Nastawiam zatem na kratki - wieje ledwo letnie powietrze. Co jest u licha? Nastawiam ponownie nawiew na nogi. Na nogi gorące leci a z otwartych kratek .....zimne powietrze zasuwa. Tak samo jest gdy nastawię na szybę.
Reasumując. W każdym ustawieniu innym niż na kratki (szyba, nogi, nogi+kratki), wieje z nich zimne powietrze. Gdy ustawię pokrętło "na kratki" to leci z nich letnie, jakby zmieszane powietrze. Tak jakby pomiędzy wentylatorem a nagrzewnicą by jakiś bypass którym zimne powietrze jest tłoczone do kratek. Słyszałem że w Uno był jakiś pokręcony układ wentylacji i z kratek leciało tylko zimen powietrze, ale w Tipo?? Albo coś ze mną niedobrze jest.... |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 08:52
|
|
|
Ten układ jest chyba z klimatyzacja,ale nie powinno byc duzej różnicy....
Powiedz jakie jeszcze foty potrzebujesz to Ci wrzuce... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 10:09
|
|
|
U mnie jest najzwyklejszy układ wentylacji, bez klimy. Najlepsze by były rozkładówki z serwisówki itp. Może to by mi podsunęło jakąś koncepcję co do działania nim rozbiorę pół deski rozdzielczej.
Bo jak przyjdą mrozy po -15 to będzie krucho....
A propos, Ego co się stało z twoim HGT?
O już widzę że są poglądówki, dzięki. Zapewne nie dysponujesz jakimś przekrojem tego układu? |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 10:12
|
|
|
Rudiger napisał/a: | A propos, Ego co się stało z twoim HGT? | zmieniło właściciela...
Rudiger, a w dziale download patrzyłeś? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 15-12-2008, 10:15
|
|
|
Swego czasu, z innego wątku ściągnąłem skany tylko odn. sterowania wentylacją.
W dziale download nie znalazłem nic podchodzącego.
Najbardziej mnie Ego interesuje szczegół przy nagrzewnicy. Czy CAŁE powietrze do ukladu wentylacji leci przez nagrzewnicę (i tylko zaworem płynu reguluję czy grzeje czy nie) czy jest też jakieś obejście owej nagrzewnicy, którym zimna powietrze może się dostawać do układu. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2008, 08:49
|
|
|
To może takie cos? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-12-2008, 00:39
|
|
|
Rudiger, jak wyciągałem nagrzewnice (mam klime) to jak zdjąłem silniczek który zamyka zawór to okazało się że steruje on jeszcze klapą,więc w manualnej wersji też tak pewnie będzie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-12-2008, 09:59
|
|
|
Zielony, czy mówisz o klapie ktora odcina wogóle dopływ powietrza z zewnątrz (u mnie ową klapą steruje pokrętło wentylatora) czy o tej dźwigni pośredniej zaworu ogrzewania jak na rysunku poniżej? Może owa dźwignia A ma na swej osi klapę zamykającą/otwierającą obejście B??? To by tłumaczyło pewne sprawy zę np na nogi wieje gorącę a na szybę i przez kratki letnie, jakby zmieszane....
Ego, masz może w swoich materiałach rozrysowany ten szczegół?
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-12-2008, 13:15
|
|
|
Prawdopobonie masz źle wyregulowane sterowanie zaworem od nagrzewnicy.
Są tak jak by 3 miejsca regulacji. Z czego dwa miejsca to służą raczej do mocowania linki, ale można też trochę coś tam podregulować.
Sama regulacja znajduje się przy samej nagrzewnicy. Kończy się tam linka. Linka przykręcona jest do takiego trójkątnego przegubu, a ten niby przegub porusza dalej takim plastikowym ramieniem z regulacją które przymocowane jest do zaworu.
Najlepiej odpiąć to ramię. Zamknąć zawór (powinieneś wyczuć kiedy jest otwarty, a kiedy zamknięty).
Przestawić pokrętło na zimne powietrze. Wyreguluj naciąg linki. Skręć to ramię (ono ma taką tam śrubę po środku).
Powinno pomóc. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-12-2008, 13:45
|
|
|
Rudiger napisał/a: | Ego, masz może w swoich materiałach rozrysowany ten szczegół? | niestety w ePerze nic wiecej nie ma,tzn ja nie znalazłem... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-12-2008, 14:57
|
|
|
Wczoraj właśnie regulowałem owo połącznie, ale regulowałem w ten sposób by zawór OTWIERAŁ się do końca. Tzn pokrętło przekręciłem w prawo na grzanie, poluzowałem te zębate połączenie, otworzyłem do końca zawór, skręciłem połączenie.
Czy w tej chwili zawór zamyka się w 100% tego nie wiem, ale ze względu na aurę interesuje mnie głównie otwieranie się zaworu w 100%. Czy pomogło - raczej niewiele, może jest trochę cieplej, ale może to być także wynikiem lekkeigo ocieplenia na zewnątrz. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|