|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji a wentylator. |
Autor |
Wiadomość |
czobik
Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 13 Skąd: Brzesko/Vallentuna
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2011, 18:27 Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji a wentylator.
|
|
|
Witam. Pogrzebałem trochę na forum i nic nie znalazłem. Problem polega na tym, że nie może mi wystartować klimatyzacja, zawór elektromagnetyczny załącza i rozłącza klimę tak mniej więcej co 5 sekund. Zastanawiające jest to, że wetylator chłodnicy nie startuje po włączeniu klimy, a chyba powinien się kręcić na pierwszym biegu. Z kolei zastanawiające jest to, że do silnika wentylatora dochodzą tylko dwa kable co wskazuje, że jest jednobiegowy, a drugiego wentylatora od klimy nie widzę, więc co jest grane. Jeśli ktoś ma jakieś spostrzeżenia proszę o pomoc. |
_________________ Tempra SW 1.8ie |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2011, 20:27
|
|
|
Wentylator ma mieć dwa kable prędkość jest regulowana, są 2 biegi, a odbywa się to poprzez opornik, który pewnie znajdziesz gdzieś na chłodnicy. Sprzęgło, nie ma nic do wiatraka, nie włącza się on, bo pewnie nie ma takiej potrzeby. To, że klima włącza się wyłącza zazwyczaj jest winą jednego czujnika tzn. presostatu, zakładając, że ciśnienie nie jest za niskie, za wysokie to pewnie on jest uszkodzony. Powinieneś go znaleźć w okolicy wejścia do chłodnicy na którymś wężu. |
|
|
|
|
czobik
Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 13 Skąd: Brzesko/Vallentuna
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2011, 20:52
|
|
|
Jak rozumiem na wejściu do chłodnicy klimatyzacji? |
_________________ Tempra SW 1.8ie |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2011, 20:41
|
|
|
Tak, presostaty są dwa jeden wyłącza przy zbyt niskim ciśnieniu, drugi przy zbyt wysokim. Sposób na sprawdzenie jest łatwy tzn. odpięcie wtyczki z zwarcie jej. |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-06-2011, 11:33
|
|
|
Jak popatrzysz w układ klimatyzacji w Tipo to presostat jest jeden. |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-06-2011, 14:49
|
|
|
robertRK, presostat fizycznie jest jeden,ale w nim jest dwa lub nawet trzy styki,w zależności od klimatyzacji. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
czobik
Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 13 Skąd: Brzesko/Vallentuna
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-08-2011, 22:32
|
|
|
Że pociągnę sprawę...klima zrobiona (było za mało gazu), tylko pojawił się nowy problem, po włączeniu klimatyzacji nawet gdy nie jest szczególnie gorąco wiatrak startuje na pełnych obrotach, a powinien chyba startować na mniejszych obrotach? Mechanik stwierdził, że bez schematu nie bardzo dojdzie ładu z tym problemem. Może ktoś ma jakiś pomysł? Z góry dzięki za podpowiedzi. |
_________________ Tempra SW 1.8ie |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-08-2011, 23:35
|
|
|
czobik,moim zdaniem wiatrak na chłodnicy ma jeden "bieg" czujnik ciśnieniowy klimy załącza wentylator jak tylko pojawi sie ciśnienie czyli jak tylko włączysz klimę. gdyby wentylator miał dwa biegi to czujnik miałby 3 piny czyli tak jak na fotce
jesli czujnik ma 2 piny to wentylator ma 1 bieg ... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-09-2011, 19:20
|
|
|
Przy klimie wentylator chodzi na 2 biegu, tak było w mojej Delcie jak miała klime i jest w Dedrze taty. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-09-2011, 07:30
|
|
|
mac1us napisał/a: | Przy klimie wentylator chodzi na 2 biegu, tak było w mojej Delcie jak miała klime i jest w Dedrze taty. |
A nieprawda ! Wentylator chodził od razu na drugim biegu - bo był skorodowany styk opornika . Opornik "się wymienił " i przy klimie wiatrak startuje z 1 biegu , ale po krótkim czasie i tak się przełącza na 2 . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|