Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji a wentylator.
Autor Wiadomość
czobik 


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Brzesko/Vallentuna
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2011, 18:27   Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji a wentylator.

Witam. Pogrzebałem trochę na forum i nic nie znalazłem. Problem polega na tym, że nie może mi wystartować klimatyzacja, zawór elektromagnetyczny załącza i rozłącza klimę tak mniej więcej co 5 sekund. Zastanawiające jest to, że wetylator chłodnicy nie startuje po włączeniu klimy, a chyba powinien się kręcić na pierwszym biegu. Z kolei zastanawiające jest to, że do silnika wentylatora dochodzą tylko dwa kable co wskazuje, że jest jednobiegowy, a drugiego wentylatora od klimy nie widzę, więc co jest grane. Jeśli ktoś ma jakieś spostrzeżenia proszę o pomoc.
_________________
Tempra SW 1.8ie
     Moneta
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2011, 20:27   

Wentylator ma mieć dwa kable prędkość jest regulowana, są 2 biegi, a odbywa się to poprzez opornik, który pewnie znajdziesz gdzieś na chłodnicy. Sprzęgło, nie ma nic do wiatraka, nie włącza się on, bo pewnie nie ma takiej potrzeby. To, że klima włącza się wyłącza zazwyczaj jest winą jednego czujnika tzn. presostatu, zakładając, że ciśnienie nie jest za niskie, za wysokie to pewnie on jest uszkodzony. Powinieneś go znaleźć w okolicy wejścia do chłodnicy na którymś wężu.
  
 
 
czobik 


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Brzesko/Vallentuna
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2011, 20:52   

Jak rozumiem na wejściu do chłodnicy klimatyzacji?
_________________
Tempra SW 1.8ie
     Moneta
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2011, 20:41   

Tak, presostaty są dwa jeden wyłącza przy zbyt niskim ciśnieniu, drugi przy zbyt wysokim. Sposób na sprawdzenie jest łatwy tzn. odpięcie wtyczki z zwarcie jej.
  
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-06-2011, 11:33   

Jak popatrzysz w układ klimatyzacji w Tipo to presostat jest jeden.
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-06-2011, 14:49   

robertRK, presostat fizycznie jest jeden,ale w nim jest dwa lub nawet trzy styki,w zależności od klimatyzacji.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
czobik 


Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Brzesko/Vallentuna
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-08-2011, 22:32   

Że pociągnę sprawę...klima zrobiona (było za mało gazu), tylko pojawił się nowy problem, po włączeniu klimatyzacji nawet gdy nie jest szczególnie gorąco wiatrak startuje na pełnych obrotach, a powinien chyba startować na mniejszych obrotach? Mechanik stwierdził, że bez schematu nie bardzo dojdzie ładu z tym problemem. Może ktoś ma jakiś pomysł? Z góry dzięki za podpowiedzi.
_________________
Tempra SW 1.8ie
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-08-2011, 23:35   

czobik,moim zdaniem wiatrak na chłodnicy ma jeden "bieg" czujnik ciśnieniowy klimy załącza wentylator jak tylko pojawi sie ciśnienie czyli jak tylko włączysz klimę. gdyby wentylator miał dwa biegi to czujnik miałby 3 piny czyli tak jak na fotce

jesli czujnik ma 2 piny to wentylator ma 1 bieg ...
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-09-2011, 19:20   

Przy klimie wentylator chodzi na 2 biegu, tak było w mojej Delcie jak miała klime i jest w Dedrze taty.
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-09-2011, 07:30   

mac1us napisał/a:
Przy klimie wentylator chodzi na 2 biegu, tak było w mojej Delcie jak miała klime i jest w Dedrze taty.

A nieprawda ! Wentylator chodził od razu na drugim biegu - bo był skorodowany styk opornika . Opornik "się wymienił " i przy klimie wiatrak startuje z 1 biegu , ale po krótkim czasie i tak się przełącza na 2 .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load