Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak przyspieszyć wyłączenie automatycznego ssania???
Autor Wiadomość
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 01-06-2005, 12:08   Jak przyspieszyć wyłączenie automatycznego ssania???

Witam
Zastanawiam sie w jaki sposob mozna przyspieszyc lub wpłynac na wyłaczenie automatycznego ssania? jezdzac wiekszosc tylko po miescie i zatrzymujac sie co chwile silnik jesienia i zima nie nagrzewa sie szybko nawet teraz potrzebuje 1,5 km zeby siagnal 90'C. Fiatoskie silniki nie naleza do oszczednych i dodatkowo jezdzenie na ssaniu do temeratury 70'C to chyba za dlugo.Mysle ze od 50'C ssanie mogloby sie juz wyłaczac. Co wy o tym myślicie,czy macie jakies pomysły? pozdrawiam Bicart
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-06-2005, 15:40   

Bicart poszukaj na forum bo bylo o tym jak je wylaczyc!!
Tez sie nad tym zastanawialem ale jakos sie nie odwazylem.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-06-2005, 18:08   

EMF do mono chyba nie było!!??
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-06-2005, 19:00   

Trzeba oszukać cujnik temperatury(ten w kolektorze ssącym) np: wpinając równolegle potencjometr, albo znaleźć czujnik o innej charakterystyce.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 02-06-2005, 14:57   

Ale ponoc samo ingerowanie w czujnik temperatury to za mało, bo ponoc jak silnik ma temp. np.50'C a my oszukamy kompa na czujniku temp.i podamy mu wartosc przy 90'C to ma to wpływ na sonde lambda (moze sie uszkodzic albo zle mierzyc) tak mowil mi moj mechanik chociaz moze sie przeciez mylic;) teoretycznie juz wyliczylem ze przy temp.50'C czujnik ma opornosc 760Ohm a przy 90'C 240Ohm zatem podlaczajac rownolegle opornik 300Ohm do czujnika przy opornosci wlasnej jego 760Ohm uzyskalem 230Ohm zatem zblizona dla temp.90'C ale wiadomo temp.silnika rosnie a wraz z nia maleje opornosc czujnika i zbliza sie do 240Ohm a wowczas podlaczony opornik 300Ohm obniza wartosc opornosci czujnika i wedlug pomiarow przy 90'C silnika opornosc wynosi od 198-170Ohm i zastanawiam sie czy to nie za malo. Chociaz przy temperaturze100'C jest zapewne taka wartosc na czujniku i dla kompa wszystko jest ok:) musze zaeksperymentorac z wpieciem równolegle tego opornika do czujnika i zaobserwowac jakie beda obroty na silniku przy temp.50'C mysle ze jak w sobote nie bedzie padalo to sprawdze jak to dziala;)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2005, 16:05   

Bicart, dobrze kombinujesz, musisz poeksperymentować z wartościami rezystorów. Niestetety trzeba je dobierać doświadczalnie, tak łatwo tego nie wyliczysz, no chyba, że masz dokładną charakterystykę czujnika.
Żeby co chwilę nie zmieniać rezystorów, lepiej wepnij równolegle potencjometr np: 1kOhm i co dziennie bedziesz mógł zmieniać wartość i sprawdzać jak się zachowuje silnik, i jak już będzie ok to będziesz wiedział jaki kupić opornik.
Przerabiałem to kiedyś w Uno 1,4 miałem wpięty potencjometr zamiast czujnika i mogłem sobie regulować płynnie wolne obroty, nigdy tego na stałe nie wdrożylem tylko tak dla próby.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 02-06-2005, 16:09   

Dlaczego nie wdrozyles tego na stale?:) jaka byla reakcja silnika jak kreciles potencjometrem? ciekawe jaki mialo to wplyw na spalanie?:)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2005, 16:30   

Bo zrobiłem to tylko z czystej ciekawości, gdzieś wyczytałem, że można tak obniżyć spalanie i chciałem sprawdzić czy wpięcie rezystora ma jakkikolwiek wpływ na pracę silnika.
Po odpaleniu silnika mogłem sobie dowolnie regulować wolne obroty w grannicach 0-2000-2500(już nie pamiętam) i na zimnym silniku jak mu skręciłem potencjometr do zera do poprostu gasł. Na ciepłym regulacja była jeszcze większa obroty dochodziły do ok 3000 ale teraz nie pamiętam , czy jak przykręciłem go do 0 czy gasł(chyba tak), a przy najmniej obroty schodziły bardzo nisko.
Podpinałem też potencjometr równolegle z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza, ale w tym przypadku nie było żadnej reakcji silnika.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 02-06-2005, 17:11   

No wlasnie zapomnialem o czujniku zasysanego powietrza;) nie wiem jak u ciebie uchyla sie klapka w obudowie filtra powietrza, przy rozgrzanym silniku u mnie termostat uchyla sie gdzies na 0,5cm i nie wiem czy to nie za malo? mialem przez zime zamknieta calkiem klapke bo spadlo ciegno od termostatu i zreszta zima nie otwieralby zapewne termostat jej i tak ale teraz zalozylem ciegno i nie wiem czy dobrze skrecilem na ile ma sie ta klapka uchylac? a co do potencjometra to tak jak piszesz zastosuje potencjometr 1.0kOhm i bede obserwowal prace silnika
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2005, 17:32   

Co do klapki w obudowie filtra powietrza, nie mam pojęcia na ile ma się uchylać, ja mam gaźnik i obudowe filtra z 1,9TD bez termostatu :)
A mówiąc o czujniku maiłem na myśli ten czujnik który znajduje się przy wtryskiwaczu.
Jakbyś miał za mały zakres regulacji obrotów to zastosuj jakiś większy potencjometr, napisałem 1kohm, bo z obliczeń wyszło Ci 300 ohm i najbliżej tego z zapasem w górę i dól jest 1kohm.
Powodzenia
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 02-06-2005, 17:41   

dobry bedzie ten potencjometr bo czujnik ma poczatkowa opornosc przy 20'C 1.25kOhm i wiem ze mowisz o czujniku ktory jest przy wtryskiwaczu. on wlasnie mierzy temperature zasysanego powietrza a termstat uchyla klapke dla jakiejs stalej ustalonej temperatury tylko jakiej? nigdzie nie znalazlem informacji jaka ustala temperature zasysanego powietrza:( wsune termometr w szparke przy klapce i zmierze tylko co mi to da jak nie mam zadnego odniesienia:(
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-06-2005, 23:29   

A ktos bawil sie kiedys z tym przy gazniku. Tak z ciekawosci.

Acha ja bede opracowywal w wakacje problem na gasniecie autka (nie trzymanie obrotow) na zimnym silniku przez gazniki. Problem glownie tyczy sie sprawy zlego "dawkowania" podcisnienia na zimnym silniku. Na benzynie trzyma obroty, ale na LPG przez 1-3min trzema "przytrzymywac" noge od gazu.
Mozna to szybko zauwazyc odpinajac przewod od podciesniea biegnacy do modulu zaplonoewgo. "Oszukanie" modulu powoduje utrzymywanie stabilnych obrotow.

Acha moze ktos zna takie urzadzonko ktore bada temp. i np. przy 50C odcina obwod?
Ze np. silnik rozgrzewa sie do temp. 50C i nastepuje odciecie jakiegos wczesniej ustalonego obwodu (odciecie pradu).

Chodzilo by mi wlasnie o zamontowanie elektro-zaworu dodatkowego na podcisenienie. Przy 50C zawor ten by sie zamykal i nastepowala by normalna praca ukladu zapolonowego. Do 50C zawor by dawal "lewe" powietrze przez co modul by byl "oszukiwany" i trzymane by byly stale obroty.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load