Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawianie zapłonu w Temprze 1,6 na gaźniku
Autor Wiadomość
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2008, 22:09   Ustawianie zapłonu w Temprze 1,6 na gaźniku

Witam, prosze Was Koledzy o dokładne(krok po kroku jak dla laika) instrukcje, jak ustawia sie zapłon w mojej Temprze. Jest to silnik 1,6 na gaźniku z Digiplexem. Od cewki kabel na kopulke i pozniej z kopulki na swiece. Pamietam ze w maluszku nalezalo sie wpiac lampka kontrolna w aparat zaplonowy, a jak w temprze? jakos podobnie czy zupelnie inaczej? czy to trzeba serwisu czy da sie to zrobic domowymi sposobami? Prosze o instrukcje krok po kroku. Pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 13-03-2008, 22:21   

maniutek,

http://forum.tempra.org/t...hlight=zap%B3on
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2008, 23:01   

Tam gdzie występuje moduł zapłonowy Digiplex 2 nie ustawia się zapłonu, wszystkim tzn wyprzedzeniem zajmuje się w/w moduł.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-03-2008, 00:04   

maciekt8 napisał/a:
Tam gdzie występuje moduł zapłonowy Digiplex 2 nie ustawia się zapłonu, wszystkim tzn wyprzedzeniem zajmuje się w/w moduł.


no tak, tyle ze u mnie jak jest kopulka, to zamocowana jest na takim blaszanym elemencie, a ten element z kolei trzyma sie glowicy na 3 srubach, po odkreceniu tych 3 srub mozna krecic tym ustrojstwem okolo centymetr w prawo i centymetr w lewo. Do czego to sluzy?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2008, 09:05   

ostatnio przerabiałem z kimś ten temat
w digiplexie nie ustawia się zapłonu,a możliwość obrotu kopułki jest tylko po to aby dobrze ustawić palec na wprost styku w kopułce
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-03-2008, 23:04   

Dokładnie tak jest jak pisze Kolega Yoyo. Resztę robi digiplex i kąta wyprzedzenia zapłonu się nie reguluje ręcznie.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:24   

A pod podanym linkiem jest napisane zupełnie co innego - że zapłon się reguluje. Więc? :)
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:41   

Bo były wersje bez digiplexa, a dokładnie TYLKO wersje 1.4 gaźnik posiadały one bezstykowy aparat zapłonowy.
1.6 wszystie mają już digiplexy, czyli zapłonu się nie ustawia bo tym zarządza digiplex.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:46   

Pytam bo każdy mówi co innego, przejrzałem już wszystkie wątki na ten temat bo od miesiąca mam unieruchomione auto. W tym wątku: http://forum.tempra.org/t...6-ie-vt2986.htm jest nawet napisane, że jednak rusza się aparatem w celu zmiany ustawień kąta wyprzedzenia zapłonu, a na końcu jest opisany mój problem.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:46   

Były to silniki:
1.4 gaźnik 159A2.000 lata 90-93 (były w Tipo i Temprze)
1.4 gaźnik 160A1.000 lata 88-90 (tylko w Tipo)

Oczywiśćie był też 1.4 które miały Digiplex, ale to już silniki od 93 roku.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 16-03-2008, 20:51   

miszko napisał/a:
Oczywiśćie był też 1.4 które miały Digiplex, ale to już silniki od 93 roku.


Ja mam 1,4 z digiplexem,z roku 89,więc nie do końca tak jak piszesz :lalala:
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:55   

yagi2 napisał/a:
a mam 1,4 z digiplexem,z roku 89,więc nie do końca tak jak piszesz

1,4 gaźnik nie miał digiplexa, natomiast wtryskowe(bosch mono-jetronic) 1,4 mają i w obu przypadkach rocznik nie ma znaczenia.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:55   

yagi2, no tak wyleciał mi jeszcze z głowy silnik wspólny z Temprą ;)
160A1.046 - montowany w Tipo i Temprze, przez cały okres produkcji T/T.

** Dodano: 16-03-2008, 20:57 **
romano, to znaczy są wersje z Digiplexem i bez ...

Fiat tych 1.4 to naćkał jak arab dzieci ;D
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2008, 21:26   

miszko napisał/a:
romano, to znaczy są wersje z Digiplexem i bez ...

Fiat tych 1.4 to naćkał jak arab dzieci ;D

Ja tam nawet się już nie patrzę na typy silnika, wystarczy podział na gaźnik i wtrysk, bo tam zmiany są największe
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load