|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wspomaganie - pare pytań |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 24-08-2012, 18:37 Wspomaganie - pare pytań
|
|
|
Mam parę pytań bo mnie cuś niepokoi
Po raz korek od zbiorniczka do płynu trzeba było odkręcac żabką bo go zassało i za nic nie dało rady ręcznie odkręcic. Co to może oznaczac
Dwa po otwarciu okazało się że mój płyn to jakaś masakra ani zielony ani czerwony tylko czarny jak smoła czy stary olej WTF
Kolejna sprawa, jak poznac czy pompa wspomagania do wymiany oraz jak zdiagonozowac np wyciek maglownicy (nie wiem co to i się nie śmiac )
A na koniec jaki płyn kupic i jak go wymienic |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-08-2012, 18:44
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | Co to może oznaczac |
Że był dawno nie odkręcany, w porywach przez blisko 20 lat, nic strasznego.
KrzychuB napisał/a: | czarny jak smoła czy stary olej WTF |
Stary i długo nie wymieniany. To wyjaśnia dlaczego nie dałeś rady odkręcić.
KrzychuB napisał/a: | jak poznac czy pompa wspomagania do wymiany |
Huczy, wyje, ciężko kręcić kierownicą. KrzychuB napisał/a: | jaki płyn kupic i jak go wymienic | Ponoć da radę płyn hamulcowy DOT3, ale tu poczekaj na inne info. Wymiana jest prosta, odpinasz wężyk powrotny i na włączonym silniku kręcisz kierownicą do oporu od prawej do lewej uzupełniając ubytek w zbiorniku pilnując, żeby się nie zapowietrzył. W T/T układ sam się nie odpowietrza. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-08-2012, 19:23
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | Ponoć da radę płyn hamulcowy DOT3 |
tak a do układu hamulcowego wlej olej hydrauliczny...
http://forum.tempra.org/t...nia-vt18408.htm |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-08-2012, 19:25
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | Ponoć da radę płyn hamulcowy DOT3, ale tu poczekaj na inne info. |
No , niekoniecznie ... Płyn hamulcowy nie posiada w swoim składzie żadnych środków smarnych , w związku z czym jest to sposób na szybkie zatarcie pompy wspomagania !
Należy szukać oleju do przekładni automatycznych i wspomagania . Nieźle sprawdza się Hipol ATF II D . Są i inne , ale po co przepłacać ? |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-08-2012, 06:08
|
|
|
schab, konikks, dziękuję za uzupełnienie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2012, 08:03
|
|
|
Instrukcja wymiany oleju w układzie wspomagania KLIK |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-08-2012, 09:00
|
|
|
Ja wymienialem spszczajac najpierw wszystko przy maglownicy,potem krecilem w prawo-lewo az wyplynie wszystko i z odpowietrzeniem nie bylo zadnego problemu.Odpowietrzylo sie samo w ciagu pierwszej minuty po odpaleniu.Wymienialem 3 razy i dopiero po tym wrocil wlasciwy kolor oleju czyli czerwony polprzezroczysy.Wczesniej byl czarno-szary i gesty.Za kazdym razem potrzeba bylo 1litr oleju ATF.Wiec mi poszlo az 3 litry nowego mobilka.Wiem ze nielogicznie ale jak cos robic to z rozmachem i porzadnie |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 25-08-2012, 17:19
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | jak zdiagonozowac np wyciek maglownicy (nie wiem co to i się nie śmiac )
|
A ta sprawa |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-08-2012, 19:24
|
|
|
Maglownica to ten element ktory zamienia Ci ruch obrotowy kierownicy na ruch posuwisto-zwrotny listwy maglownicy a w efekcie skret kol.To ten mechanizm do ktorego dochodza weze od pompy wspomagania i zbiorniczka plynu wspomagania.Jak wchodzisz pod auto zerknij na maglownice szczegolnie w okolicach gdzie wychodza drazki boczne(sa tam charakterystyczne plastykowe harmonijki)Jesli wycieka to zazwyczaj w tych okolicach(czesciej po stronie kierowcy)Jak masz sucho lub tylko nieznacznie zapocone to jest ok |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-08-2012, 11:47
|
|
|
Jeśli samochód nie zostawia plam to jest w porządku. Tak jak shagger78, napisał - szukaj wycieków w okolicach harmonijek przy drążkach. Co do oleju to ATF II |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|