Pytanie Czujnik dolotowy powietrza |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 23-11-2009, 22:48 Pytanie Czujnik dolotowy powietrza
|
|
|
Witam mam takie pytanie. czy ktoś może mi powiedzieć gdzie się znajduje czujnik od układu ssącego dolotowego?? Czyli ten od powietrza. Bo chodzi o to że mam lekko za duże spalanie i mówili aby sprawdzić czujnik, właśnie dolotowy powietrza, czujnik temp, wody, sonda itp. Ale właśnie nie mogę znaleźć tego dolotowego. Niech toś powie gdzie on jest i jak on wogule wygląda. Jeśli można to proszę o zdj
Pozdrawiam |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2009, 23:25
|
|
|
Jeżeli jest to monowtrysk to jest on w czarnej czapeczce wtryskiwacza. Jak się uda jutro zrobię foto i wkleję. |
_________________
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-11-2009, 16:13
|
|
|
Dobermannn, było by bardzo fajnie jak byś zrobił zdjęcie
** Dodano: 24-11-2009, 19:34 **
A jest jakaś możliwośc sprawdzenia tego czujnika czy on jest dobry czy nie?? Miernikiem czy czym i jak np?? |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-11-2009, 20:11
|
|
|
Po zdjęciu obudowy filtra powietrza widać we wtrysku czarny plastik z cyckiem i to jest właśnie czujnik temperatury zasysanego powietrza.W okolicach 20°C powinien mieć jakieś 2,5kΩ.
Zaznaczyłem go na czerwono
Wyjście jest we wtyce której na fotce akurat brakuje.Dwa przewody są od wtryskiwacza a dwa od czujnika. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 24-11-2009, 20:18
|
|
|
Tu masz zdjecie kabli i kostki
|
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-11-2009, 23:03
|
|
|
A może tak być, że jak czujnik jest walnięty to daje zbyt bogatą mieszankę?? |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-11-2009, 00:02
|
|
|
kamyk0077, u mnie to całkiem padło i po wymianie tego dekielka wraz z czujnikiem nie odczułem różnicy.Ale skoro tam jest to pasiło by aby było sprawne. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-11-2009, 17:25
|
|
|
ZielonyTBG, Sprawdziłem ten czujnik i w temp. ok 20 °C ma 2,5 kOhm.
Tutaj jest tabela z temp oraz jaka powinna być oporność w kOhm
Po moim pomiarze wygląda to tak:
10 st - 3kOhm
20 st - 2,5kOhm
30 st - 1,4kOhm
60 st - 0,5kOhm
Czy to jest walnięty czujnik czy jednak szukać gdzie indziej przyczyny nadmiernego spalania |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2009, 18:24
|
|
|
Trudno mi powiedzieć bo ja mam taką rozpiskę
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-11-2009, 23:10
|
|
|
No to ja już nie wiem o co chodzi (
Chyba że sonda jest walnięta |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-11-2009, 11:37
|
|
|
kamyk0077, to sprawdź sonde i tyle.Podepnij miernik i zobacz w jakim zakresie zmienia się napięcie.Najlepiej na ciepłym silniku.Moje stanęła ma 0.4V i tyle.Auto było bardzo zamulone i odwróciła się sytuacja,bo na gazie był mocniejszy niż na benie.
Zmierz i zapodaj wyniki,no i możesz też ją odpiąć i zobaczyć czy spalanie się utrzyma. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-11-2009, 11:56
|
|
|
ZielonyTBG, A powiedz mi mam całkiem ja odpiąć od tych przewodów i wtedy sprawdzić miernikiem?? Bo mam 3 przewody 2 wchodzą w kostkę a jeden to chyba masa z tego co wiem |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-11-2009, 17:41
|
|
|
kamyk0077, mierzyć musisz gdy sonda jest podpięta i na odpalonym silniku Ten "masa" to jest właśnie przewód sygnałowy,którym wysyłany jest odczyt i właśnie jego musisz zmierzyć.Dwa pozostałe przewody idą do grzałki. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-11-2009, 09:35
|
|
|
ZielonyTBG, Ok dzięki wielkie. Tylko, że ostatnio jak postawiłem go przed domem to już na 2 dzień nie mogłem go odpalić :( Myślałem że to akumulator ale po naładowaniu dalej to samo. Kupiłem nadet dychę benzyny i to samo. I teraz muszę sprawdzić wszystkie przewody i styki może coś nie łączy :( |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
sekoyamadi
witamy nowego
Wiek: 49 Dołączył: 28 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: Koszalin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 06:16
|
|
|
zielony tbg z tego co widzę to podałeś tabelę rezystancji od czujnika temperatury wody , czyli tym bym się nie sugerował
poza tym mam podobny problem i 2 silnik który wymieniłem na obecny , (chodził idealnie , ale niestety oznaczał się dużym pragnieniem smarowania , 5 l oleju na ok.200 km ) więc jeśli znajdę rozwiązanie problemu , metodą wymiany wszystkiego co możliwe , z 2 silnika to dam cyne. ps. u mnie wymiana s. krokowego nic nie dała .
** Dodano: 29-04-2010, 22:48 **
u mnie problem rozwiązał się po tzw. restarcie komputera w co za bardzo nie wierzyłem prawdę powiedziawszy , ta technologia mnie zdumiała niby takie proste a k.... skuteczne . dla niewtajemniczonych ściągasz klemę na 15 min. wsiadasz przyciskasz pedał hamulca ok 5 sekund , odpalasz i co dosyć istotne czekasz aż się zagrzeje wiatrak włączy , gotowe .
historia jak z chary potera |
_________________ sekoyamadi |
|
|
|
|
|