|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[diesel] Padł i ani rusz - paliwo jest a jakby go nie było |
Autor |
Wiadomość |
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2006, 18:20 [diesel] Padł i ani rusz - paliwo jest a jakby go nie było
|
|
|
Witam,
koledzy, po prostu załamka.
Dziś kupiłem sobie nowy filtr paliwa, miałem wolną chwilę to go zamontowałem.
Odpaliłem auto - chodziło sobie na wolnych obrotach, podczas gdy ja chowałem narzędzia.
Lecz gdy chciałem auto przestawić, to koniec - 3metry, zaczęło skakać i zgasło.
No dobra, to odkręciłem odpowietrznik oraz nalałem paliwa bezpośrednio do filtra - odpalił, ale znów - pochodził chwilę na wolnych obrotach i padł.
Odkręciłem znów filtr - a tam pusto - jakby do niego nie dolatywało paliwo.
No to sobie myślę, pewnie pompa padła. Moje zdziwienie sięgnęło granic gdy okazało się, że w dieslu nie ma pompy paliwa (takiej zanurzonej w baku) - nie znalazłem jej ani w książce o obsułdze tipka, ani też śledząc przewody....
Może ktoś z Was miał podobne sensacje lub wie jak to ugryźć, bo mi już się pomysły skończyły, auto stoi
Wiem, że zrobiłem błąd - bo dowiedziałem się, że przed założeniem nowego filtra trzebabyło go zalać paliwem - nie zrobiłem tego. Paliwa zaczołem dolewać dopiero jak padł.
Help |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-09-2006, 19:00
|
|
|
Pompa wtryskowa sama sobie zaciąga paliwo,a jeżeli nie zalałeś filtra to poprostu zapowietrzyłeś pompe wtryskową.Musisz odpowietrzyć pompe i tyle.Ale podładuj aku bo chyba czeka Cię troche kręcenia rozrusznikiem.
Małe foto może coś pomoże. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2006, 19:58
|
|
|
A jak odpowietrzyć pompę?? Na tym skanie jest mowa o odpowietrzaniu filtra i wtryskiwaczy - a pompa? |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2006, 20:23
|
|
|
Podstawa to zalać filtr paliwa!! Nie wiem jak w T/T ale w ciężarówkach jest pompka oraz odpowietrznik na pompie. Musisz gdzieś poszukać jakiejś śruby wykrencanej.
Pompka w osobówkach z tego co widziałęm ma taki czarny daszek, blisko zawsze filtra jest. Pompujesz do oporu, aż z pompy nie zacznie leciec czysty niezapowietrozny ON.
A jeżeli już nie chcesz grzebać tak mocno, to zalej filtr paliwa, podłącz prostownik, ustaw na rozruch, wsiądź do auta i kręć do oporu rozrusznikiem. Pamiętaj o tym, żeby robić przerwy, zeby rozrusznika nie popsuć. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2006, 21:22
|
|
|
Kurcze, zadnej pompki do odpowietrzania nie mam.
Kręciłem już sporo tym rozrusznikiem i nic. Ile mozna nim bezpiecznie kręcić?
Zastanawiam się czy nie powinienem odkreścić przewody wtryskowe, ale w książce piszą, że je się odpowietrza gdy były odłączone od pompy - a u mnie nie były... Myślicie, że jest sens tak próbować?
Kurde, a myślałem, że wymiana takiego filtra jest równie ława jak wymiana oleju |
_________________
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2006, 21:39
|
|
|
mozesz popuscic przewody wtryskowe. I krec rozrusznikiem. Bynamniej ja tak cieżarówki odpowietrzalem jak pracowalem w warsztacie dla ciezkiego sprzetu. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-09-2006, 21:51
|
|
|
Dokladnie zrob tak jak powiedzial @ninja. Poluzuj przewody wysokiego cisnienia od wtryskow i krec az sie odpowietrzy. Wtryski daja duzy opor i bedzie Ci ciezko odpowietrzyc pompy bez tej czynnosci. |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2006, 22:19
|
|
|
Dobra, dzięki wielkie koledzy za rady.
Jutro zabiorę się za to i dam znać co i jak
** Dodano: 22-09-2006, 12:26 **
Kurde, jak się z tym namęczyłem.
Najpierw odkręciłem rurki od wtrysków, kręciłem - leci.
Dobra, odkręciłem odpowietrznik na filtrze, kręcę - nie leci.
I tak w koło - ja go kręcę a on nic... (oczywiście dolewałem do filtra paliwa)
w końcu zadzowniłem do znajomego mechanika, a ten mówi, żeby go pociągnąć, bo "rozrusznikiem to go zarżniesz".
No to dzwonie po ojca, przyjechał, no i pociągnął Tipka (oczwyście lina się 3 razy urwała - bo dlaczego miałoby od razu iść bez problemu....) No i w końcu przeciągnęliśmy Tipolca prze z jakiś kilometr i zassał.
No to ja cały zadowolony - dojechałem o własnych siłach. Odkręcam odpowietrznik, a tam znów nic nie leci, a wręcz przeciwnie - gdy odkręcam odpowietrznik samochód zasysa powietrze tamtędy i się dusi. Więc zdurniałem....
Ogólnie, auto jeżdzi i wszystko już jest OK, ale w głowe zachodze dlaczego paliwo nie leci z odpowietrznika, tylko silnik zasysa tamtędo powietrze.
Nie wiem czy to zostawić, czy też to ostatni dzwonek prze tym jak auto padnie mi na amen |
_________________
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-10-2006, 11:32
|
|
|
nieszczelność masz gdzieś. w dieslu wszystko musi byc szczelne. Byle co i juz powietrze zasysa i dupa, zapowietrzy sie i nie jedzie. a z ciągniecie na linie to nie najlepszy pomysł. Szlag Ci moze trafić pasek rozrządu a wtedy bedziesz mial juz wiekszy problem niz zapowietrzony uklad. Nie poddawaj sie tylko szukaj dalej. W ciężarowych potrafiłem caly dzien spedzic zeby znalesc drobną nieszczelność. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 14:52
|
|
|
witam panowie
czy wiecie może jakie są oznaki padającej pompy wtryskowej ?? coś dziwnego się dzieje z moim tipo jeździ normalnie a potem ni z tąd ni z owąt gaśnie i niechce zapalić doleje paliwa i po któryms razie zapali i znów kilkadziesiąt kilometrów i to samo macie jakieś sugestie ??przypominam że to 1,9td |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 15:27
|
|
|
Witam
krzycho00 napisał/a: | witam panowie
czy wiecie może jakie są oznaki padającej pompy wtryskowej ?? coś dziwnego się dzieje z moim tipo jeździ normalnie a potem ni z tąd ni z owąt gaśnie i niechce zapalić doleje paliwa i po któryms razie zapali i znów kilkadziesiąt kilometrów i to samo macie jakieś sugestie ??przypominam że to 1,9td |
Wiesz, trudno raczej z tego co piszesz zdiagnozować pompę wtryskową, raczej wygląda jakby się układ paliwowy zapowietrzał, albo może być gdzieś nieszczelność, może zasyfiony filtr paliwa?
To że silnik startuje po dolaniu paliwa, może sugerować coś jeszcze, miałem tak kiedyś w benzyniaku, zapchało się odpowietrzenie zbiornika paliwa i jak miałem mocno dokręcony korek paliwa to silnik gasł po jakimś czasie albo miał kłopty z odpaleniem - podejrzewałem wtedy pomkę paliwa, po dolaniu paliwa - czyli otworzeniu korka na jakiś czas znów był spokój, strasznie się wtedy nawalczyłem zanim doszedłem co się dzieje. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-02-2008, 17:22
|
|
|
- wymień filtr profilaktycznie
- zobacz czy gdzieś na zasialniu nie masz pęknietego wężyka
- weź pompkę do kół i dmuchnij powietrza do przewodu zasilającego silnik w paliwo
- zostaw poluzowany korek
Jeśli pomoże to albo filtr, albo zatkane odpowietrzenie albo syf na smoku w baku. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 17:39
|
|
|
filtr paliwa wymieniłem w sobote oraz wyczyściłem smok w baku więc to odpada zostały jeszcze te przewody |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 19-07-2009, 22:38
|
|
|
Kolego RaV i co wyszlo z tym paliwem u ciebie,bo u mnie sie dzieje to samo i zaa boga nie wiem o co z tym biega |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-07-2009, 14:10
|
|
|
Gwiazdor1990, nie sądzę żeby RaV odpisał Ci w tym temacie. Temat z przed trzech lat, a on sam już ponad rok się nie odzywa. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-07-2009, 17:26
|
|
|
a ty moze wiesz o co w tym wszystkim chodzi? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-07-2009, 20:16
|
|
|
niestety o dieslach nie mam zbyt dużego pojęcia |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|