ciekawostka techniczna - kto znajdzie rozwiazanie stawiam pi |
Autor |
Wiadomość |
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-08-2006, 08:10 ciekawostka techniczna - kto znajdzie rozwiazanie stawiam pi
|
|
|
witam. od dluzszego czasu mialem problem z silnikiem. po dluzszym postoju zawsze po odpaleniu nie pracowal na wszystkich. trzeba bylo zrobi 2 czase 3 razy przegazowke do 3000 -3500 obrotow i wszystko wrocilo do normy. ostatnio kupilem miernik kompresji i od razu chcialem go wyprobowac. odkrecilem swiece z 1 cylindra dokladnie tego na ktorym byl problem. to co zobaczylem bylo dla mnie szokiem.
nowiutka swieca ktora wkladalem na poczatku czerwca byla totalnie zardzewiala tak jekby lezala na swierzym powietrzu conajmniej rok. swiece wymienilem i jest wporzadku od samego poczatku.
ale powstaje pytanie. CO DO DIABLA TAM SIE STALO.
mam pare pomyslow ale wolal bym najpierw spytac sie ludzi.
cisnienie zmierzone i wyszlo
1 - 11,9 bar
2 - 13,0 bar
3 - 13,1 bar
4 - 13,0 bar |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-08-2006, 09:52
|
|
|
Moim zdaniem to sprawdź lub podmień przewód WN od pierwszego cylindra lub kopułke.Może zaczyna się problem z uszczelką pod głowicą.Sprawdź ustawienie zaworów.Ciśnienie jest troche mniejsze niż na pozostałych cylindrach,ale może to być spowodowane przez nagar na zaworze wydechowym spowodowane niezbyt dobrym spalaniem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-08-2006, 10:30
|
|
|
no widzisz zielony przewody, kopulka i palec jest nowka z poczatku czerwca. tak samo swiece.
regulacje zaworow mam w planie na polowe sierpnia.
silnik tylko na poczatku mial niepalenie na jedynce tak jak juz pisalem. ale szczerza mowiac diabelnie mnie to zaskoczylo jak ja zobaczylem. moze uda sie fotke zrobit to ty tez sie zdziwisz. tez podejrzewam ze musi sie chyba cos dziac z uszczelka.
dodam jeszcze ze wlasnie na tym cylindrze byl naprawiany gwint bo we wrzesniu zeszlego roku kolesie z jednego warsztatu tak mi wymienili wraz z gwintem. naprawa byla robiona bez zdejmowania glowicy. tak samo wymienili filtr oleju ze odkrecil sie po 2000 km a pozniej okazalo sie ze jest nie od mojego modelu. w sumie cenowo wychodzilo tyle samo co poszedl bym do sklepu i kupil materialy tyle ze nie musialem sie brudzic.
od tego momentu juz zaden mechanik nie ma prawa dotknac sie do mojej niuni. wole posiedziec tydzien a sam rozwiazac problem. mam ksiazke i olej w glowie a z tymi atutami spokojnie mozna wszystko samemu zrobi. najwyzej zamiast 1 godziny u mechanika zajmie mi to 2 dni ale wiem dokladnie co i jak.
P.S. wykonalem probe olejowa i wynika z niej ze to raczej wina pierscieni |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-08-2006, 10:38
|
|
|
Jak Ci się chce to wlej 50ml oleju do jedynki i sprawdź ciśnienie jeszcze raz.Jak nie wzrośnie to zaworek któryś puszcza. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-08-2006, 10:47
|
|
|
Całkiem możliwe, że puszcza uszczelka pod głowicą i do tego cylindra napływa ci płyn chłodniczy, świeca sama z siebie nie powinna tak zardzewieć - nawet jak leży sobie na powietrzu parę lat. Do korozji musi być potrzebny jakiś płyn lub wilgoć. W każdym razie wymień świece i zobacz po jakim czasie natępna skoroduje. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-08-2006, 11:02
|
|
|
zielony wlasnie tak zrobilem probe olejowa. po wlaniu oleju cisnienie wzroslo to oznacza ze pierscienie szfankuja(ale moze nie az tak bardzo)
gdyby nie wzroslo to tak jak mowisz zawor ktorys by sfankowal.
tomilee wymienilem swiece i wlasnie mam zamiar tak zrobic. co tydzien sprwdzac swiece.
podejrzewam 2 rzeczy:
- uszczelka glowicy
- uszczelka na kolektorach( przez dolotowy plynie plyn chlodniczy podgrzewajacy mieszanke)
z dwojga zlego wolalbym ta podk kolektorami. latwiej wymienic i mniej roboty |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-08-2006, 11:08
|
|
|
Kolektor dolotowy nie ma w sobie płynu chłodniczego to nie jest samochód gaźnikowy, we wtrysku przez jakieś 98 % kolektora przepływa powietrze bez mieszanki a dopiero przed samym zaworem jest wtryskiwane paliwo, więc o mieszane można powiedzieć dopiero w 2 % kolektora. więc i po co miało by się grzać cały kolektor i powietrze w nim płynące jak wiadomo, że czym chłodniejsze powietrze to więcej go wejdzie.
Chyba, że chodzi o zasilanie mono bądz gaźnik, w sumie mało możliwe, iż akurat uszczelka na kolektorku, prędzej wycieknie płyn na zewnątrz niż do środka - tak są zrobione te kanały i uszczelki. Ale w sumie nie zaszkodzi jej wymienić dla świętego spokoju. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-08-2006, 11:16
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Kolektor dolotowy nie ma w sobie płynu chłodniczego to nie jest samochód gaźnikowy |
Nie wiem jak jest w 1.8 ale w 1.6 w mono-jetronic/motronic jest płyn w kolektorze dolotowym.W gażnikowym dodatkowo jest tzw."jeż" który rozgrzewa kolektor póki płyn się nie rozgrzeje.
Poprawiłeś za nim ja napisałem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-08-2006, 11:17
|
|
|
Tomilee, jeżeli chodzi o wtrysk wielopunktowy to masz rację, ale w SPI paliwo wtryskiwane jest centralnie w kolektor dolotowy i tam tworzy się mieszanka a podgrzewany jest cały kolektor żeby paliwko mogło lepiej/szybciej odparować.
A co do samego problemu, to stawiałbym na uszczelkę pod głowicą, skorodowana świeca wskazywałaby na obecność wody/płynu w cylindrze. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-08-2006, 17:23
|
|
|
ok., dla ciekawych powiem ze w mojej jest i plyn w kolektorze i jez. ale standartowo przepala bezpieczniki. i to wlasnie bol. no coz w piatek sprawdzalem( ujzalem co i jak) wiec conajmniej tydzien musi minac aby byl sen tam zagladac. tez sadze ze uszczelka i to mnie troche denerwuje. bo mowiac szczerze od czerwca nie tknalem nawet palcem przy niuni wszystko chodzilo super. kurcze uszczelka elringa albo gaetsa bedzie mnie kosztowac jakies 40 moze 50 zlotych ale o zarabania roboty. najgorsze ze urlop mi sie juz skonczyl a przed zima powinienem to zrobic.
[ Dodano: 07-08-2006, 19:01 ]
p.s. a w dodatku mam 2 komputery a jest to tylko 1.6 monowtrysk |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-08-2006, 09:42
|
|
|
Łukasz siedziałem z kumplem (mechanikem) i przeczytał ten post. Powiedział że to uszczelka. Dlatego że płyn dostajie sie do cylindra i zalewa świece, a jak przegazujesz to wywala płyn przedmuchuje komore spalania, Pojawia sie iskra i powstaje wybuch. Płyn zostaje wywalony a silnik pracuje puzniej na wszystkie.
Kurcze powiem jeszcze że to samo było umnie na wiosne, i była pęknięta na trzecim cylindrze od strony kolektorów ssących. Mam ją jeszcze w garażu. Właśnie ten kumpel mi wymieniał tą uszczelke.
Dodam że inny znajomy miał identyko problem w BMW 750 silnik M70 V12.
Łukasz ja kupywałem uszczelke u Jacka w pilawie. Płaciłem ok.54zł i problem miałem z głowy |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-08-2006, 09:54
|
|
|
tak tylko sam wiesz ze zdejmowac glowice to tak sie chce jak niewiem co. tez podejzewam uszczelke ale jeszcze poobserwuje. pewnie w przeciagu 2 moze 3 tygodni trzeba bedzie wziasc w robocie jakos wolny dzien w jakis piatek i rozebrac serce niuni. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-08-2006, 10:02
|
|
|
Jak sie zdecydujesz kiedy to bedziesz robił to daj znać wezme nażedzia i ci pomoge. Wiesz co dwie głowy to nie jedna. A i napewno troszke szybciej bedzie. A po robocie Grill i piwko |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|