|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Co sie z nią dzieje?? |
Autor |
Wiadomość |
JABOL
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 25 Lip 2006 Posty: 7 Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 16:51 Co sie z nią dzieje??
|
|
|
Panowie co jest z moją temprą??
może miał ktoś taki sam problem...
po pierwsze to pali 20/100km
po drugie straciła troche mocy i jak gwałtownie nacisne na gaz to nie przyspiesza od razu tylko najpierw ją muli a potem powoli nabiera mocy...
po trzecie przy wyżucaniu na luz obroty spadają tak bardzo że gaśnie(masakra prawie na każdym skrzyżowaniu musze kombinować żeby nie zgasła)
po czwarte to ciężko ją zapalić a w dodatku bardzo przy tym przepustnica szczela(co czwarte zapalanie tak mniej więcej)
To wszystko sprawia że ciężko sie teraz tym jeździ,do mechaników już nawet nie ide bo każdy mówi co innego |
|
|
|
|
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 18:16
|
|
|
gdyby chodziło np. o poloneza na gazniku to wszystkie twoje objawy wskazują na to iż na okrągło działa ssanie na maksa :dance: |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
ManiekPIM
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 120 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 19:02
|
|
|
napisz jeszcze na czym jezdzisz, i na jakim paliwie się tak dzieje. |
_________________ W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy . |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 19:17
|
|
|
JABOL, masz wtrysk? Prawdopodobnie sonda lamba padla... wymień ja!!
Temat przenosze do dzialu techniczego! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JABOL
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 25 Lip 2006 Posty: 7 Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 19:34
|
|
|
generalnie to tylko na gazie jeśdże ale jeśli leje paliwo to 95...
dla jasności podaje że paliwa bierze tyle samo co gazu ...
silnik to 1.8 16v na wtrysku właśnie
co do tej sądy to już o tym słyszałem... dla mnie to by było lepiej(taniej)bo goście w warsztatach mówili też o komputerze 1200zł |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-07-2006, 21:10
|
|
|
Kompa mozna na allegor kupic za 200 zł ;-)
Zmierz sonde
Tez byl ja obstawial podaje zl wartosi i silniki glupieje |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 26-07-2006, 21:51
|
|
|
W silniku 1.8 16V niema sondy Lambda, bo i nie ma katalizatora. Całkiem możliwe, iż zepsuł ci się zawór EGR (na kolektorze ssącym po lewej stronie -od przodu silnika), objawem jego złej pracy jest osłabienie silnika (prawie zawsze czerwone pole na ekonomizerku, duże spalanie -ok 10 - 15 l/100 km oraz bardzo charakterystyczne przygasanie podczas hamowania oraz duży problem z odpaleniem ciepłego silnika. Możesz jeszcze sprawdzić przepustnicę (oczyścić) oraz posprawdzać wszystkie czujniki. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2006, 22:16
|
|
|
A jestes pewien ze to jest 16V.Bo wyczytalem ze nie bylo tempry 1.8 16V a wszystkie pozostale 1.8 posiadaly sonde lambda. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-07-2006, 10:03
|
|
|
Podobne objawy miałem gdzy miałem dziurawe przewody od podciśnienia. Kiedyś pisałem o problemie z CPP i tam ktoś mi kazał grafitem scieżki posmarować (jeszcze raz mu dziekuje za rade). Po jakimś czasie miałem problemy podobne do tych o których mowa. Myslałem że grafit się wytarł. Rozbierająć góre silnika zobaczyłem dziwnie popękany przewód. Okazało sie że to podciśnienie. Sprawdziłem wszystkie, wymieniłem (groszowa sprawa) i po odpaleniu problem odszedł w niepamięć. |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
JABOL
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 25 Lip 2006 Posty: 7 Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-07-2006, 18:44
|
|
|
dobrze wiem jaki mam samochód
silnik 1.8 16v i.e. cat
napewno 2 wałki napewno jest też sonda i katalizator
nie wiem mogliście nie słyszeć o silniku bo gościu w serwisie fiata powiedział że to jest bardzo żadko spotykany silnik
najpierw sprubuje z sądą zobacze jak to będzie chodzić
nie wiem czy to jest istotne ale miał pękniętą głowice i wymienioną na inną(że niby od innego silnika 1.8 i mechanik robił tam jakieś frezowania w komoże spalania na głowicy koło zaworów,kanty wyfrezował na pół okrągłe bo tłok podnosił głowice,że niby dodatkowo zwiększył mu kompresje) i po tej wymianie tak mi sie porobiło,mechanik co mi to robił to dziad straszny jak mi to oddał za pierwszym razem to chodził na 3 garach i miał niewyregulowane zawory.Tak mi kazał przejeżdzić 2000km przejechałem troszke i zawór pękł,oddałem mu to jeszcze raz,nie powiem jak mi go oddał za drógim razem to chodził jak rakieta,boże ale to zapiep... jak by miał ze 130km(może żeczywiście zwiększył mi tą kompresje bo tak nigdy nie jeździł).Jednak z biegiem czasu zaczoł słąbnąć i mam to co mam,dalej jest szybki i zostawia w tyle większość samochodów ale chciał bym żeby ustąpiły te objawy i żeby znowu zaczoł chodzic tak jak po drugim remoncie |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-07-2006, 19:59
|
|
|
Silniki 1.8 8V też mają 2 wałki - tak więc o niczym to nie świadczy, natomiast rozwiać wątpliwości może jedynie sprawdzenie po numerach w programie e-per, często jest tak, że ludzie posiadający wersję 8 zaworową myślą, że to 16 - zwiedzieni tymi dwoma wałkami. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
JABOL
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 25 Lip 2006 Posty: 7 Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-08-2006, 18:45
|
|
|
na próbe wyciągnołem filtr powietrza i...
no właśnie problem z gaśnięciem prawie ustąpił pali też lepiej... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|