Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik predkości, gdzie szukac?
Autor Wiadomość
tatung 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 58
Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-03-2007, 13:32   czujnik predkości, gdzie szukac?

witam, zakupiłem komputer zuzucia paliwa do swojej tempry, trzeba go podłączyc pod wtrysk i pod czujnik predkości i tu pojawia sie problem, gdzie ten czujnik sie znajduje? kture kabelki prowadza do niego? moje auto to Tempra 1.6 93r. na jednopunktowym wtrysku.
  
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2007, 15:04   

Najpierw napisz czy masz zwykłą analogową deskę, czy cyfrową. Bo jeśli to analog to będzie drobny kłopot z podłączeniem
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
tatung 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 58
Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-03-2007, 15:16   

deske mam analogowa, rozmawiałem z gosciem od tego komputera, twierdzi ze jesli jest wtrysk to czujnik musi byc, ale gdzie?
  
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2007, 15:41   

W desce analogowej pomiar prędkosci nie jest przekazywany drogą elektroniczną tylko jest przekazywany bezpośrednio do zegara za pomocą linki.
Czujnik masz w skrzyni ale nie jest to część elektryczna, ponieważ on "przekazuje" obroty ślimaka na linkę.

Natomiast w desce digital jest czujnik który obroty tego ślimaka przeksztauca w impulsy elektryczne... i masz pomiar na desce.

Moim zdaniem możesz kupić "adapterek" czy coś w tym stylu co zmienia obroty linki na impulsy, tylko chyba później wskazówka nie będzie pokazywała prędkości.

Najlepiej byłoby jakbyś się spytał kolegów którzy robili swupa z analoga na digital.

Jeśli coś namieszałem to inni się wypowiedzą i jak co to sprostują.
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2007, 15:51   

możesz mieć problem... do linki mechanicznie nie masz zbytnio jak i po co się doczepiać... jak wyjmiesz czujnik ze skrzyni i dasz od digitala to z kolei Ci zdechnie prędkościomierz na desce... musiałbyś deskę na digiat wraz z czujnikiem prędkości wymieniać...

prędzej zainteresują się jakimś 'dorobieniem' dodatkowego czujnika prędkości specjalnie tylko do komputerka... chyba, że w desce analog jakoś uda Ci się do linki doczepić czymś co obroty linki zamieni na impulsy, ale czy to nie przekamie prędkościomierza wprowadzając pewne zamieszanie, opory?

może dorób sobie inny czujnik dodatkowo; coś jak np czujniczki do liczników rowerowych, gdzie masz jeden magnesik na kole zamocowany a w nieruchomym miejscu kontaktron; gdy magnes na kole co obrót 'mija' kontaktron to kontaktorn się na moment zwiera
(coś jak CPW od zapłonu, ale inaczej ;D );

do tylnych kół (nie skręcają się zazwyczaj ;D )łatwiej byłoby magnesik doczepić gdzieś od wewnętrznej, a pod autkiem do podwozia gdzieś kontaktron; potem tylko jeden drutek z kontaktronu np do +12V a na drugim drutku (żyle ) będziesz miał impulsy +12V co obrót koła; teraz tylko ten twój kupiony 'komputer' wyskalować wg licznika analogowego; tak Ci będzie najprościej może, może Ci to pomoże; kontaktorny w zależności od obudowy, wytrzymałości na warunki, wrażliwości na magnesik kosztują od chyba 50 groszy, magnes... pożycz ze szkoły ;D ew jak duża odległość to kup za kilka zeta jeden neodym a taki możesz spokojnie w dużo większej odległości zamocować; pzdr.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tatung 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 58
Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-03-2007, 15:54   

nie chodziło mi o ten czujnik, źle mnie zrozumieliście, dokładnie chodziło mi o tzw. Generator impulsów (czujnik HALA oraz wirujący magnes ), gdzie on sie znajduje?
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2007, 16:06   

chodzi Ci o Czujnik Położenia Wału, gdzie na kole zamachowym w silniku masz wypustki i to one mijają Czujnik Wału (zrobiony na elemencie Halla) a w Czujniku P.W. się indukują impulsy elektryczne co obrót koła... o to Ci chodzi pewno... szukaj po forum, były nawet zdjęcia. Generalnie jest z tyłu silnika przy łączeniu ze skrzynią, kabel idzie koło akumulatora do niego, dojdziesz; przykręcony na 2 śrubki... ale impulsy z koła pasowego chcesz użyć do jakiego pomiaru? nie prędkości chyba, bo co bieg inne obroty silnika / prędkości, na luzie inne... podobnież zamiast z czujnika Halla z zapłonu to masz na cewce przygotowane już dodatkowe wyjście, które służy do podłączenia obrotomierza w wersji deski z obrotkiem; bodajże 4ty, nieużywany pin z cewki jeśli nie masz obrotomierza; na nim będziesz miał impulsy co zapłon na świecę; podziel częstotliwość / ilość impulsów przez 4 i masz impuls na obrót koła. normalnie 4 impulsy na obrót; starczy wyskalować twe urządzonko by 4 impulsy traktowało jako jeden obrót ew prosty jakiś układzik elektroniczny za kilka zeta złożyć / poprosić kogoś (np na liczniku mod 4 jakimś) i masz jeden impuls na jeden obrót;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tatung 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 58
Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-03-2007, 16:20   

powiem szczeze ze nie wiem czy o to mi chodziło, ten komputer kupiłem tu: http://moto.allegro.pl/it...dego_auta_.html a chodzi dokładnie o jakiś czujnik Vss, sam nie wiem dokładnie jaki bo sie nie znam na tym.
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-03-2007, 07:11   

Cytat:
powiem szczeze ze nie wiem czy o to mi chodziło, ten komputer kupiłem tu: http://moto.allegro.pl/it...dego_auta_.html a chodzi dokładnie o jakiś czujnik Vss, sam nie wiem dokładnie jaki bo sie nie znam na tym.

W T/T z deską analogową nie ma czujnika prędkości Vss(Vehicle speed sensore)
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-03-2007, 11:15   

czyli chodziło Ci o czujnik prędkości pojazdu, prędkościomierz zrealizowany elektronicznie.
Wtedy mógłby być zbudowany na czujniku (elemencie) Halla (hallotronie).
Ale w desce analog pomiar masz mechanicznie, linka i licznik.

Musisz więc sobie 'dorobić' jakiś elektroniczny czujnik prędkości pojazdu wytwarzające pewno impulsy o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości pojazdu;
najprościej chyba Ci będzie wykombinować jak pisałem coś na tylnej osi - kontaktron i magnes domowej roboty bądź z licznika rowerowego, choć może wymyślisz coś innego.

** Dodano: 27-03-2007, 12:15 **
... licznika rowerowego 'kupnego', elektronicznego...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2007, 11:32   

W clio ten czujnik VSS (Vehicle Speed Sensor) jest na line prędkościomierza. W temprze może też sie pojawia w jakiś wersjach.
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-03-2007, 11:45   

w Temprze to chyba zamiast linki w skrzynię jest zespolony czujnik wkręcony dla wersji digital i z niego już kablem idzie sygnał...

ale może dałoby się w którymś miejscu, może liczniku (?) zamiast na kole z tyłu doczepić z czuniczkiem...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-03-2007, 12:31   

W temprze z analogiem niema takiego zintegrowanego niestety.
Ja bym proponował jak już ktoś wcześniej wspomniał patent z kontraktronem i magnesem (jak w liczniku rowerowym) i zeskalować z prędkościomierzem.
Albo druga wersja, która jest droższa i bardziej skomplikowana to zrobić swupa na digital i rozdzielić sygnał ze skrzyni....
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2007, 16:37   

Mozna też spróbować dopasować linke od innego furacza który takowy czujnik posiada.
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
tatung 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 58
Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-03-2007, 14:00   

dzis sie dowiedzialem, ze taki czujnik jest w temprze, nawet przy desce analogowej, a jest gdzies przy sterowniku ABS, jeden mechanik mi powiedział ze jest jest ABS musi to byc, bo komputer musi wiedziec czy auto stoi czy jedzie.
moze ktos posiada schemat tego ABSu?
  
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-03-2007, 15:37   

tatung napisał/a:
dzis sie dowiedzialem, ze taki czujnik jest w temprze, nawet przy desce analogowej, a jest gdzies przy sterowniku ABS, jeden mechanik mi powiedział ze jest jest ABS musi to byc, bo komputer musi wiedziec czy auto stoi czy jedzie.
moze ktos posiada schemat tego ABSu?

:?: :?:
A po co ABS musi z tego korzystać skoro ma bezpośrednie dane z każdego koła o jego prędkości obrotowej?
Nie łapię...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-03-2007, 17:24   

dokładnie, _______jeśli masz ABS________ to przy kołach masz osobne czujniki prędkości każdego koła (czy się kręcą czy któreś się zblokowało przy hamowaniu)... to są zazw hallotrony i z nich sygnał idzie do ABSu, w zasadzie niedużym obciążeniem może byś się mógł dołączyć, ale czy na pewno nie zakłóci to odczytów z takiego czujnika...? masz ABS tak w ogóle?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tatung 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 58
Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-03-2007, 18:27   

tak, mam ABS, a czy nie zakłuci to niewiem, nie zastanawiałem sie nad tym, ale sprubuje podłaczyc sie do ABSu, w przyszłym tygodniu jade na przeglad, to sprawdze, czy dziala dobrze, a jak beda problemy to trzeba bedzie kombinowac cos innego.

** Dodano: 28-03-2007, 20:13 **
zapomnielem dodac ze nie bede sie podlanczal pod jeden z czujnikow, tylko przy centrali ABS, musze tylko znalezc schemat ukladu, bo nie wiem ktury to kabel.
  
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-03-2007, 19:24   

tatung napisał/a:
zapomnielem dodac ze nie bede sie podlanczal pod jeden z czujnikow, tylko przy centrali ABS

A nie prościej odszukać złącza do poszczególnych czujników i w nie się wpiąć?
Przednie masz przy kielichach pod maską zaś tylne pod kanapą po prawej i lewej stronie.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2007, 21:01   

Tu masz schemat ABSu

(w załączniku)
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load