Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.6 dohc
Autor Wiadomość
alien12 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 33
Skąd: Bestwina
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-08-2007, 11:26   1.6 dohc

nie wiem czy już zupełnie szukać nie umiem czy ślepy jestem ale. Zassałem z downloadu książkę Fiat Tipo/Tempra WKŁ i nie znalazłem tam opisu do 1.6 dohc :( jedyne 1.6 w niej opisane są jednowałkowe. No a ja przecież widzę że mam dwa wałki pod maską. Jak to jest z tymi silnikami. One są czy ich nie ma (a jak nie ma to co do h...ry moge mieć pod maską)???
     Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-08-2007, 12:32   

Jest takie coś :
     assistance
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-08-2007, 12:38   

Taki silniki istnieją ale nie w tej publikacji. Ogólnie książka ta jest raczej mocno przeciętna z dużą ilością błędów.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-08-2007, 12:59   

WKŁ to zło :lalala:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
alien12 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 33
Skąd: Bestwina
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-08-2007, 13:09   

To właściwie jaka książka się nadaje żeby pogrzebać coś przy tym autku? Dopadłem właśnie z wydawnictwa "auto" ale to jest dopiero jakieś nieporozumienie (może i jest tam mój silnik ale książka za dużo nie mówi, nie ma nawet tak podstawowych danych jak ilość oleju w skrzyni biegów). Przy poprzednich autkach zawsze korzystałem z WKŁów i były bardzo dobrze opracowane (malczanek i CC)
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-08-2007, 13:39   

Tutaj publikacja im się nie udała. Ten silnik będzie miał dużo wspólnego z większymi np 1.8 2.0 DOHC, i ze zwykłymi 1,6. Podobno bardzo dobre jednostki (tak kiedyś słyszałem od mechaników - bardzo wytrzymałe). Sądzę, iż może być duży problem z dobra książką do napraw, więcej trzeba będzie samemu wydedukować lub szukać kogoś z podobnym motorem.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-08-2007, 16:36   

na temat książki WKŁ to nie ma co gadać. tyle że te podstawowe dane są napisane. zdjęcia nie wyraźne, opisy nie dokładne.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-08-2007, 19:59   

Tomilee napisał/a:
Ten silnik będzie miał dużo wspólnego z większymi np 1.8 2.0 DOHC, i ze zwykłymi 1,6. Podobno bardzo dobre jednostki (tak kiedyś słyszałem od mechaników - bardzo wytrzymałe).

O ile faktycznie z silnikami 1,8 i 2,0 ten silnik ma bardzo wiele wspólnego , o tyle z jednowałkowym 1,6 nie ma wspólnego nic !
Jest to ciągle rozwijana wersja silnika 1,6TC , która pojawia się w tylnonapędowych jeszcze Fiatach 124 , 125 ( ale nie w 125p) , 131 i 132 , całej rodzinie Lancii ( też tylnonapędowych ) by później ewoluować do przednionapędowego Ritma 105TC
Identyczny jak w Tipo silnik pojawił się wcześniej w Ritmie 90 s.i.e , oraz równolegle z Tipo - w Lancii Delcie I GT ie , a jego mutacje w -dalej starej-Delcie GT ( na wielopunkcie ) i GT turbo . Równocześnie montowany był , ale z innym osprzętem w Cromie 1,6 .
Co do trwałości - w posiadanym kiedyś przeze mnie Ritmie ( właśnie 90 s.i.e ) silnik doszedł do ~350 000 km bez remontu . Jedyna ingerencja , jakiej wymagał - to wymiana uszczelki pod głowicą ( na własne życzenie - bo go przegrzałem ) przy około 250 tys .
     assistance
 
alien12 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 33
Skąd: Bestwina
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-08-2007, 20:37   

to wygląda na to że mi długo będzie służył o ile sam go nie zajadę, ponieważ rok temu strzelił mu pasek napędu rozrządu i silniczek jest po generalce (cała głowica, wałki, zawory, tłoki, korbowody, wał był nietknięty więc został). Temu żal mi tego autka bo tylko silnik super a reszta szkoda mówić, wystarczy moje posty tutaj przeczytać. Może kupię inne tipo i zrobię przeszczep "serca"? Nie wiem co zrobię ale chciałbym mieć takie tipo w dobrym stanie (po przesiadce z cc jest różnica - głównie na plus ale dwa minus - stan tego egzemplarza i to że mimo wspomagania kierownica chodzi ciężej niż w moim cc bez wspomagania). Dzięki wszystkim za pomoc, lecę wam :piwko:
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load