|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
1.6 dohc |
Autor |
Wiadomość |
alien12
Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 33 Skąd: Bestwina
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 11:26 1.6 dohc
|
|
|
nie wiem czy już zupełnie szukać nie umiem czy ślepy jestem ale. Zassałem z downloadu książkę Fiat Tipo/Tempra WKŁ i nie znalazłem tam opisu do 1.6 dohc jedyne 1.6 w niej opisane są jednowałkowe. No a ja przecież widzę że mam dwa wałki pod maską. Jak to jest z tymi silnikami. One są czy ich nie ma (a jak nie ma to co do h...ry moge mieć pod maską)??? |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 12:32
|
|
|
Jest takie coś :
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 12:38
|
|
|
Taki silniki istnieją ale nie w tej publikacji. Ogólnie książka ta jest raczej mocno przeciętna z dużą ilością błędów. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 12:59
|
|
|
WKŁ to zło |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
alien12
Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 33 Skąd: Bestwina
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 13:09
|
|
|
To właściwie jaka książka się nadaje żeby pogrzebać coś przy tym autku? Dopadłem właśnie z wydawnictwa "auto" ale to jest dopiero jakieś nieporozumienie (może i jest tam mój silnik ale książka za dużo nie mówi, nie ma nawet tak podstawowych danych jak ilość oleju w skrzyni biegów). Przy poprzednich autkach zawsze korzystałem z WKŁów i były bardzo dobrze opracowane (malczanek i CC) |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 13:39
|
|
|
Tutaj publikacja im się nie udała. Ten silnik będzie miał dużo wspólnego z większymi np 1.8 2.0 DOHC, i ze zwykłymi 1,6. Podobno bardzo dobre jednostki (tak kiedyś słyszałem od mechaników - bardzo wytrzymałe). Sądzę, iż może być duży problem z dobra książką do napraw, więcej trzeba będzie samemu wydedukować lub szukać kogoś z podobnym motorem. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 16:36
|
|
|
na temat książki WKŁ to nie ma co gadać. tyle że te podstawowe dane są napisane. zdjęcia nie wyraźne, opisy nie dokładne. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 19:59
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Ten silnik będzie miał dużo wspólnego z większymi np 1.8 2.0 DOHC, i ze zwykłymi 1,6. Podobno bardzo dobre jednostki (tak kiedyś słyszałem od mechaników - bardzo wytrzymałe). |
O ile faktycznie z silnikami 1,8 i 2,0 ten silnik ma bardzo wiele wspólnego , o tyle z jednowałkowym 1,6 nie ma wspólnego nic !
Jest to ciągle rozwijana wersja silnika 1,6TC , która pojawia się w tylnonapędowych jeszcze Fiatach 124 , 125 ( ale nie w 125p) , 131 i 132 , całej rodzinie Lancii ( też tylnonapędowych ) by później ewoluować do przednionapędowego Ritma 105TC
Identyczny jak w Tipo silnik pojawił się wcześniej w Ritmie 90 s.i.e , oraz równolegle z Tipo - w Lancii Delcie I GT ie , a jego mutacje w -dalej starej-Delcie GT ( na wielopunkcie ) i GT turbo . Równocześnie montowany był , ale z innym osprzętem w Cromie 1,6 .
Co do trwałości - w posiadanym kiedyś przeze mnie Ritmie ( właśnie 90 s.i.e ) silnik doszedł do ~350 000 km bez remontu . Jedyna ingerencja , jakiej wymagał - to wymiana uszczelki pod głowicą ( na własne życzenie - bo go przegrzałem ) przy około 250 tys . |
|
|
|
|
alien12
Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 33 Skąd: Bestwina
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-08-2007, 20:37
|
|
|
to wygląda na to że mi długo będzie służył o ile sam go nie zajadę, ponieważ rok temu strzelił mu pasek napędu rozrządu i silniczek jest po generalce (cała głowica, wałki, zawory, tłoki, korbowody, wał był nietknięty więc został). Temu żal mi tego autka bo tylko silnik super a reszta szkoda mówić, wystarczy moje posty tutaj przeczytać. Może kupię inne tipo i zrobię przeszczep "serca"? Nie wiem co zrobię ale chciałbym mieć takie tipo w dobrym stanie (po przesiadce z cc jest różnica - głównie na plus ale dwa minus - stan tego egzemplarza i to że mimo wspomagania kierownica chodzi ciężej niż w moim cc bez wspomagania). Dzięki wszystkim za pomoc, lecę wam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|