Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Łożyska
Autor Wiadomość
Irkon 
witamy nowego


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 6
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-01-2006, 06:24   Łożyska

Jak wymienić łożyska z przodu, odkręciłem koła, i śruby blokujące ale za cholere niemoge ich wyciągnć ??
     assistance
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-01-2006, 08:22   Re: Łożyska

Irkon napisał/a:
...i śruby blokujące ale za cholere niemoge ich wyciągnć ??

Nie wiem o jakich śrubach piszesz ale na pewno trzeba odkręcić nakrętkę (tą wielką)
I wyjąć półoś.
A w ogóle to dostęp do łożyska jest chyba od wewntętrz czyli musisz wyjąć całą zwrotnicę.

Ale ja jeszcze tego nie robiłem to zgaduję.
Może zaraz napisze ci ktoś kto już tam grzebał.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Ardian 



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 48
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-01-2006, 10:38   

Witam do wymiany łożysk zwrotnica musi być zdemontowana od strony wewnętrznej jest pierścień zabezpieczający a potem prasa do wyciśnięcia łożyska albo bardziej drastyczny sposób to ciężki młot i dobre uderzenia.
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-01-2006, 12:35   

A-3 to łożysko, 5 to przegób, oznaczenie SGR - to wlasnie zrotnica, ona jest od dolu przymocowana do wachacza a od gory do amortyzatora, A-1 to nakretka ktora musisz odkrecic. Jak ja odkrecisz to wypychasz do tylu przegob (wczesniej musisz wyjac półoś). Po wypchnieciu przegubu, odpinasz zwrotnice od amortyzatora i wachacza (od dolu). Wyjmujesz wszystko.

No i pozniej juz zabawa z wymiana. Zeby nowe lozysko nabic potrzebna jest prasa, albo tak jak juz wczesniej pisali - dobre ruchy ciezkim mlotkiem. Warto poslyzyc sie starym lozyskiem do wbijania nowego, najlepiej jeszcze przez deske drewniana bic.

A tak wogole to temat juz kilkakrotnie poruszany byl.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Antenus 


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-01-2006, 00:03   

Z narzędzi będzie Ci potrzebna jeszcze szlifierka kštowa, bo wtrakcie wybijania lożyska na piaœcie pozostanie ci bieżnia wewnętrzna, najłatwiej jš osłabić szlifierkš, a póżniej łatwo się jš usuwa, do zakładania jak najbardziej pomocna jest prasa, choćby najprostsza œlimakowa itp... inaczej przy nabijaniu łożyska uderzysz skrzywisz w trakcie wprowadzania i oby łożysko dało się uratować, różnie bywa, na pierwszy raz wskazana jest asysta kogoœ pomocnego. Na koniec pamiętaj o momencie dokręcania nakrętki piasty , inne wielkoœci sš w turbo-dieslach i powyżzej 90 KM, a inne w słabszych modelach, różnica wielkoœci. 1,4 ,16 coœ około 25 KGN , a mocniejsze około 45 KGN, nadto w mocniejszych modelach sš większe nakrętki technologicznie zabezpieczane fabrycznie "klejem", załatwiłem 2 klucze zanim udało mi się jš odkręcić w Tipo 1,6 DOHC.
     Moneta
 
Irkon 
witamy nowego


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 6
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-01-2006, 16:43   

OK Wielkie dzieki.
widze ze bede mial troche z tym zabawy, ale bede mial kogos do pomocy wiec może jakos to pojdzie. :roll:
     assistance
 
 
mitsubishit 


Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 45
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-01-2006, 12:23   

TEMPRAWG napisał/a:
Miszko zeby wyjac zwrotnice nie trzeba wyjmowac polosi


Tak jak mowisz. Ale jeszcze jedna uwaga. osobiscie nie polecam dzialan pod tytulem duzy mlot i dobre uderzenia. jezeli nie masz dostepu do prasy lub specjalnego zestawu sciagaczy, wez zwrotnice pod pache i skocz do jakiegos mechanika. Zajmie mu to chwilke i o ile wogole cie wykasuje to nie wezmie wiecej niz 10-20 zl. To znacznie mniej niz nowe lozysko, ktore mozesz zabic jednym zlym uderzeniem z mlota.
_________________
Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-01-2006, 19:19   

TEMPRAWG napisał/a:
Miszko zeby wyjac zwrotnice nie trzeba wyjmowac polosi.

Trzoszke źle napisałem. Oczywiście chodziło mi wyjąć półoś z przegubu :)


mitsubishit1 napisał/a:
osobiscie nie polecam dzialan pod tytulem duzy mlot i dobre uderzenia

Ja miałem średni młotek, a kombinacje taka: deska-stare lozysko-nowe lozysko wbijane.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 18:19   

ja sam sobie wymieniłem, problemów wielkich nie było, niecały dzień to może zająć, jedynie wyciągnięcie starego łożyska - rzeczywiście gumwka przydatna, a nowe nic młotem tylko prasą powoli równomiernie wtłoczyć; półosi nie trza wyciągać, tylko zwrotnicę odchylić; ja miałem odczepioną ostatecznie od wahacza, stabilizatora, gałki (drążka) i potem od amorka, wyjąć nie problem;

za łożysko coś koło 60zł dałem i tyle, w sumie wszystko można samemu zrobić bez bólu, jedyne co troszkę dla mnie było upierdliwe, to przy piaście z nowym już łożyskiem , z wsuniętą półosią, jak była przykręcona do amorka ciężko wahacz opuścić na tyle by ją założyć lub odwrotnie - bya na wahaczu tylko od amorka odczepiona i ciężko ten ścisnąć..... ale wyśrodkowałem - na amorek ściski, a wahacz dźwignią z łopaty :D odchyliłem... da się i jak tylko są warunki - warto zrobić samemu, można się co nieco nauczyć i jest radość :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load