Coś mi z tyłu puka i skrzypi - co to może być ? |
Autor |
Wiadomość |
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-05-2005, 19:13 Coś mi z tyłu puka i skrzypi - co to może być ?
|
|
|
Cześć,
Od dłuższego czasu ale już mnie powoli wkurza. Stukanie podobne do tego jakby coś po bagażniku podskakiwało a skrzypienie - ciężkie do opisania, dość "tępe" a nie "ostre". Pojawia się gdy przejeżdzą się przez głębokie i płynne nierówności - gdy autem buja a nie trzęsie.
Mój mechanik oglądał auto ale optycznie wszystko jest OK. Łożyska wahaczy - były wymieniane, zresztą gdy było jedno rozwalone to skrzypiało praktycznie non-stop i nic nie pukało.
Poduszki na styku belki z nadwoziem - wyglądają OK. Amortyzatory - nie ciekną ale może to nie świadczy to tym, ze z nimi wszystko OK ?
Mechanik podejrzewa, że może skrzypieć sprężyna łącząca stabilzator z korektorem hamowania ale to nie wyjaśnia pukania.
Próba rozbujania tyłu na postoju (na tyle ile się da ale to mniej niż w "real life") - nic nie daje, nic nie skrzypi i nie puka.
Co radzicie ? Macie jakies podejrzenia co to jeszcze moze być ? Jak to zdiagnozować ?
Pozdrawiam,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 11-05-2005, 19:18
|
|
|
Piszczenie kiedyś miałem ale to od zacisku - trzeba by wyczuć dokładnie podczas jakich manewrów tak wali, może to być nie dokręcona śreba od koła. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-05-2005, 22:03
|
|
|
Zbyniu
Jeżeli masz hak to może być tłumik obijający sie o jego konstrukcję. Może tłumik końcowy był robiony a teraz bardziej wystaje lub spadł z zawiesia i ociera o sprężynę lub stuka w hak. Sprawdź to dokładnie pod samochodem bo masz tam także zbiornik paliwa przymocowany dwiema opaskami metalowymi i może coś "wisi" z niego luźnego. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-05-2005, 17:53
|
|
|
Jadodada napisał/a: | Zbyniu
Jeżeli masz hak to może być tłumik obijający sie o jego konstrukcję. Może tłumik końcowy był robiony a teraz bardziej wystaje lub spadł z zawiesia i ociera o sprężynę lub stuka w hak. Sprawdź to dokładnie pod samochodem bo masz tam także zbiornik paliwa przymocowany dwiema opaskami metalowymi i może coś "wisi" z niego luźnego. |
Haka nie mam. Tłumik był robiony - wymieniałem go jakieś 3 tygodnie temu :-( ale ten efekt jest "dawniejszy". Wymiana tłumika pomogła na inny rodzaj skrzypienia, który pojawiał się gdy bujało samchodem w skręcie (jeden wieszak był prawie zerwany i tłumik pewnie o coś ocierał).
Mam jedno stukanie związane z luźno wiszącą linką ręcznego (ociera o blachy osłaniające tłumik) ale ono jest zupełnie inne - metaliczne a nie głuche.
Niestety opisane wczęsniej skrzypienie i stukanie nie są raczej związane z wydechem. Taśmy przytrzymujące zbiornik też są OK.
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-05-2005, 11:50
|
|
|
Zbyniu
Sprawdź czy na prawej lince hamulca ręcznego masz jeszcze osłonę (dużej średnicy rurka z gąbki) w miejscu przylegania pod zbiornikiem paliwa. Ta osłona ochrania zbiornik paliwa przed ocieraniem pancerza linki. Jeżeli jeszce jest to obróć ją o 180 stopni względem pancerza. Wyglada na to , że to pancerz linki stuka i ociera o zbiornik będący dobrą "komorą" akustyczną. Jeżeli osłony nie ma to wykonaj ją z grubego (2 -3 cm) paska (szerokość dowolna) gąbki i owiń spiralnie na pancerzu oraz oklej taśmą. Możesz też wykonać z arkusza gąbki lub "zdobyć" taką rurkę i wsunąć na pancerz linki.
Piszę o tym , gdyż ostatnio przymierzałem się do wymiany linek i stwierdziłem , że ta osłona wyciera się w kontakcie z zbiornikiem paliwa. W moim przypadku prawie była przetarta ale w związku z tym , że i tak będę wymieniał linkę to obróciłem tę rurkę z gąbki o 180 stopni mając na względzie ochronę zbiornika przed przetarciem. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-05-2005, 22:33
|
|
|
Cześć,
Planowalem coś z tym zrobić. Dzięki za poradę w sprawie linki ręcznego. Niestety do tego jest potrzebny wysoki podnośnik lub tunel, gdyż to jest daleko od krawędzi auta i nie da się tam sięgnąć :-(
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 14:31
|
|
|
Hej mialem podobny problem co ty i okazalo sie ze tlumik koncowy wlaił o lewa sprezyne w tylnim kole (szczegolnie rzy skrecie w prawo). Koszt naprawy to 7zł (gościu cos tam siekna spawara czy palnikiem, dogioł) i nastała cisza... a myślałem ze zawieszenie ... |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-07-2005, 15:43
|
|
|
Moze wahacz chrupać metalicznie na łozysku czesto są takie objawy raz puka raz nie.Znam to. Regeneracja i jest bdb . =P~ |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-07-2005, 17:42
|
|
|
Byłem u mechanika w innej sprawie (vide wątek o przykrym wypadku jaki mu się przydarzył z moim autem i mnie zaniepokoił) i przestało. Najprawdopodbniej skrzypiała sprężyna i w ogóle korektor siły hamowania - zrobił z tym porządek i nic już nie piszczy. Z amortyzatorami i łożyskami wahacza wszystko OK, także z zawieszeniem wydechu.
Nastomiast co do stuków - nie zwróciłem uwagi czy ustały.
Aaa, na pewno zlikwidował też problem linki ręcznego stukającej o blachy osłaniające wydech.
Pozdrawiam,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
adaś
witamy nowego
Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 7 Skąd: gryfino
|
Wysłany: 30-10-2005, 10:40
|
|
|
mam problem z wydechem a mianowicie z pierwszym tłumikiem tym zrobionym ze siatki zbrojonej w środku jest sprężyna znajduje się on przed katalizatorem.jak wymienić czym zastąpić jaka cena .Jestem posiadaczem tipo 1,6dgt cat.149c2.046mam go 14 dni dotego nieświeći zielona lampka ekonomizera tylko pomarańczowa power |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-10-2005, 12:46
|
|
|
Cześć,
Chodzi Ci chyba o łącznik elstatyczny na wydechu (ten przed katalizatorem) a nie tłumik ;-) (pierwszy tłumik to własnie katalizator).
A konkretnie to o wieszak ze sprężystego drutu na którym wisi katalizator. Rozumiem, że masz pęknięty. Z tego co wiem to nie ma zamienników a spawanie tego jeśli pęknie działa an krótko. Najlepiej wymiwnić to na oryginał z ASO ale sporo kosztuje (ponad 100 zł).
Co do ekonomizera - nie mam pojęcia - nie wiem jak to nawet działa i na jakich czujnikach bazuje. Pewnie któryś z nich szwankuje.
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
adaś
witamy nowego
Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 7 Skąd: gryfino
|
Wysłany: 30-10-2005, 17:24
|
|
|
amoże masz całość na zbyciu tj.dwururke |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-10-2005, 20:57
|
|
|
Adaś czy pomarańczowa lampka ekonomizera świeci cały czas czy tylko wtedy gdy powinna (przyspieszanie, wysokie obroty). Jeżeli wtedy co powinna to najprawdopodobniej spaliła się żarówka od zielonej kontrolki. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-10-2005, 21:57
|
|
|
adaś napisał/a: | amoże masz całość na zbyciu tj.dwururke |
Nie handluję częściami :-)
Rozumiem że chodzi Ci o odcinek łączący kolektor wydechowy z katalizatorem ? - ten który pod koniec ma ten elstyczny łącznik z siatki. Jeśli tego potrzebujesz to poszukaj używki - nowy, nawet zamiennik, nie jest tani. Zwykle jednak nie ma potrzeby wymiany całości - wstawia się samą siatkę jeśli się przepali.
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
PiotrekLu
Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-12-2005, 14:53
|
|
|
siemanko , co moze pukac to nie mam pojęcia , a co skrzypi, u mnie skrzypiałą jakas tuleja czy cos wywalona juz jakas guma była i metal tarł o metal , ojciec kupił zestaw naprawczy , wymienilismy i jest elegancja:) |
|
|
|
|
Dressik
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 27 Lis 2005 Posty: 2 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-01-2006, 12:43 Mialem to samo!
|
|
|
słuchaj u Mnie działo sie tak samo!zacząłem sprawe od sprężyn...miałem je wymieniac , ale poniewaz brakowało mi kasy to oddałem je do rozciagania do kowala tzw.regeneracja sprężyn.pomogło!ale dla juz kompletnego spokoju powymieniałem wachacze a dokładniej kupiłem zestawy naprawcze po 110zł sztuka i do dzisjaj mam spokój!pozdro |
|
|
|
|
Grinczu
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 17 Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-01-2006, 09:23
|
|
|
U mnie pukało to sie okazało że kolo zapasowe sie poluzowało sprawdz moze akurat taki bzdet |
_________________ Dnb w mojej temprze :dance: |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 09:26
|
|
|
Grinczu napisał/a: | U mnie pukało to sie okazało że kolo zapasowe sie poluzowało sprawdz moze akurat taki bzdet |
Zdecydowanie poszukiwania trzeba zacząć od bagażnika.
Pukać - tak jak u mnie przed wymianą- mogą amortyzatory. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 18:55
|
|
|
amorki nie muszą cieknąć by być do D i jakoś zgrzypieć..... a raz się zdarzyło mi (ale to widać) że amorek się pękł na 2, w zasadzie jego sam uchwyt się odczepił od amorka, na samej sprzężynie pukało i skrzypiało, choć jak autko stanęło, bez podniesienia go nie było widać iż amorek wisi na jednym uchwycie (górnym) tylko |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|