|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-10-2009, 18:41 Problem z silnikiem
|
|
|
Witam.Czy może ktoś z posiadaczy Forda może mi pomóc
Chodzi dokładnie o Mondeo coś w okolicach 97r w tej pierwszej budzie z silnikiem 1.6 16V i wielo-punktowym wtryskiem.Znajomy z pracy ma problem tego typu że jak mu przyciśnie to na wyższych obrotach są spadki mocy i czasem występuje też lekkie szarpanie.Nie mam pojęcia co tam jest i gdzie,więc wolę zapytać.Odpiąłem sondę lambda na próbę i wydaje mi się że zaczął szarpać trochę bardziej.
Czy możecie powiedzieć co można sprawdzić i gdzie to się znajduje Podobno wymieniony jest CPP na używkę.
Jak się zachowa silnik po dopięciu przepływomierza,czy jest tam map sensor i jak bez niego to będzie śmigać.
Jak coś to się przeniesie do odpowiedniego działu
EDIT:chodzi o mojego przełożonego,więc się postarajcie hehe |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
wabot
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2009, 15:17
|
|
|
czy aby sprzęgło sie nie ślizga? |
_________________ Tipo 1.4 95r 159.A2 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2009, 16:19
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Jak się zachowa silnik po dopięciu przepływomierza,czy jest tam map sensor i jak bez niego to będzie śmigać. |
Jeśli dobrze pamiętam to mapa tam nie ma.
Niech na próbę odepnie przepływkę i zobaczy jak się zachowuje silnik na wyższych obrotach bez niej. Jeśli nie będzie szarpania to przepływka do wyczyszczenia.
A na wolnych obroty się trzymają czy zaczynają falować? |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-10-2009, 16:56
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Jak coś to się przeniesie do odpowiedniego działu |
damy do technicznego tam będzie się dobrze komponował.
wabot napisał/a: | czy aby sprzęgło sie nie ślizga? |
jak ślizga to nie szarpie
ZielonyTBG napisał/a: | rzyciśnie to na wyższych obrotach są spadki mocy i czasem występuje też lekkie szarpanie |
Pompa paliwa nie domaga? Mało paliwa dostaje silniczek??
tylko sugestia |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-10-2009, 21:28
|
|
|
Dzięki Pany za pomoc.
wabot, To na pewno nie sprzęgło,a po za tym zostałem poinformowany że jest ono wymienione.
polansky, no właśnie nie wiem czy jest map,ale skoro piszesz że nie ma no to git.Ciekawe co to są za jakiś pierdoły na grodzi silnika z wężykami gumowymi Jeśli chodzi o obroty to akurat gdy patrzyłem pod maskę były bardzo dobre,ale podobno lubi sobie pofalować czasem.Zobaczymy co się stanie po odpięciu przepływki.
ubek, właśnie nie wiadomo jak się ma pompa.U mnie w okolicy trudno znaleźć warsztat który by miał manometr do mierzenia ciśnienia w układzie paliwowym. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-10-2009, 06:37
|
|
|
W przepływomierzu są dwa druciki, wyjmij, przemyj np. benzyną ekstrakcyjną i zobacz czy coś pomogło. Przy złych odczytach komputerek może głupieć.
Jeżeli by Ci się udało to podmień cewkę WN, bo może gubić iskrę i przez to ma problemy z mocą. Słyszałem, że akurat w tych Fordach lubi się to powtarzać.
A jak z filtrem paliwa? Był wymieniany?
Sprawdź jeszcze wszystkie przewody od podciśnienia. Z tego co kojarzę ten silnik ma też EGR. Może i tutaj się trochę warto zainteresować. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2009, 07:44
|
|
|
miszko napisał/a: | Jeżeli by Ci się udało to podmień cewkę WN, bo może gubić iskrę i przez to ma problemy z mocą. Słyszałem, że akurat w tych Fordach lubi się to powtarzać | nie tylko w tych, jest to równiez problem w focusach... ale wydaje mi sie,że jakby cewka gubila iskrę to silnik by pracowal nie równo,falowanie obrotów raczej nie... A nie prościej podjechac na komputer? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:26
|
|
|
Wiecie jak to jest z kompem hehe zwłaszcza na tym zadupiu.Dzisiaj nie było w pracy czasu na dłubanie przy aucie,ale powiem tylko że po wcześniej wspominanym odpięciu sondy i ponownym jej podłączeniu dzisiaj pod czas kręcenia obrotka nie było czuć zamulenia .Nie wiem co jest grane.Trzeba się przyjrzeć tej wtyce a przepływke też się sprawdzi.
Co do EGR to jest podobno odcięty.
Dopiero w poniedziałek idę do pracy (jak zwykle ) więc może się coś popatrzy.
Miszko a masz może jakiś rysunek odnośnie tych podciśnień
Dziękuje wam bardzo i będę wam przedstawiał sytuację na bieżąco . |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:41
|
|
|
ZielonyTBG, to jest mkI czy mkII? W mkI są na pewno "kody błyskowe" w mkII zdaje się (nie jestem pewien) ale chyba już było OBD2. MkI na kompa nie ma co jechać, bo można sobie samemu go zdiagnozować przy użyciu dwóch kabelków i diody |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:54
|
|
|
polansky, a czy ja wiem o co biega z tym MK To wygląda jak pierwszy Ford Mondeo.Przednie reflektory mają ten chory plastikowy wkład który żółknie z czasem |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2009, 20:10
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Przednie reflektory mają ten chory plastikowy wkład który żółknie z czasem |
ZielonyTBG, czyli mkI Więc co do kodów błyskowych poszło na PW |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-10-2009, 22:05
|
|
|
wiem że będzie off topic ale musze....
Polansky tak dużo wie na ten temat bo pewnie już 5 razy fieścine rozkładał i składał |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|