Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-10-2009, 18:41   Problem z silnikiem

Witam.Czy może ktoś z posiadaczy Forda może mi pomóc :?:
Chodzi dokładnie o Mondeo coś w okolicach 97r w tej pierwszej budzie z silnikiem 1.6 16V i wielo-punktowym wtryskiem.Znajomy z pracy ma problem tego typu że jak mu przyciśnie to na wyższych obrotach są spadki mocy i czasem występuje też lekkie szarpanie.Nie mam pojęcia co tam jest i gdzie,więc wolę zapytać.Odpiąłem sondę lambda na próbę i wydaje mi się że zaczął szarpać trochę bardziej.
Czy możecie powiedzieć co można sprawdzić i gdzie to się znajduje :?: Podobno wymieniony jest CPP na używkę.
Jak się zachowa silnik po dopięciu przepływomierza,czy jest tam map sensor i jak bez niego to będzie śmigać. :?:

Jak coś to się przeniesie do odpowiedniego działu ;D

EDIT:chodzi o mojego przełożonego,więc się postarajcie hehe ;) :wrednyusmiech:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wabot 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2009, 15:17   

czy aby sprzęgło sie nie ślizga?
_________________
Tipo 1.4 95r 159.A2
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2009, 16:19   

ZielonyTBG napisał/a:
Jak się zachowa silnik po dopięciu przepływomierza,czy jest tam map sensor i jak bez niego to będzie śmigać. :?:


Jeśli dobrze pamiętam to mapa tam nie ma.
Niech na próbę odepnie przepływkę i zobaczy jak się zachowuje silnik na wyższych obrotach bez niej. Jeśli nie będzie szarpania to przepływka do wyczyszczenia.

A na wolnych obroty się trzymają czy zaczynają falować?
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 20-10-2009, 16:56   

ZielonyTBG napisał/a:
Jak coś to się przeniesie do odpowiedniego działu


damy do technicznego :) tam będzie się dobrze komponował.
wabot napisał/a:
czy aby sprzęgło sie nie ślizga?


jak ślizga to nie szarpie
ZielonyTBG napisał/a:
rzyciśnie to na wyższych obrotach są spadki mocy i czasem występuje też lekkie szarpanie


Pompa paliwa nie domaga? Mało paliwa dostaje silniczek??

tylko sugestia :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-10-2009, 21:28   

Dzięki Pany za pomoc.
wabot, To na pewno nie sprzęgło,a po za tym zostałem poinformowany że jest ono wymienione.
polansky, no właśnie nie wiem czy jest map,ale skoro piszesz że nie ma no to git.Ciekawe co to są za jakiś pierdoły na grodzi silnika z wężykami gumowymi :?: Jeśli chodzi o obroty to akurat gdy patrzyłem pod maskę były bardzo dobre,ale podobno lubi sobie pofalować czasem.Zobaczymy co się stanie po odpięciu przepływki.
ubek, właśnie nie wiadomo jak się ma pompa.U mnie w okolicy trudno znaleźć warsztat który by miał manometr do mierzenia ciśnienia w układzie paliwowym. :roll:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-10-2009, 06:37   

W przepływomierzu są dwa druciki, wyjmij, przemyj np. benzyną ekstrakcyjną i zobacz czy coś pomogło. Przy złych odczytach komputerek może głupieć.

Jeżeli by Ci się udało to podmień cewkę WN, bo może gubić iskrę i przez to ma problemy z mocą. Słyszałem, że akurat w tych Fordach lubi się to powtarzać.

A jak z filtrem paliwa? Był wymieniany?

Sprawdź jeszcze wszystkie przewody od podciśnienia. Z tego co kojarzę ten silnik ma też EGR. Może i tutaj się trochę warto zainteresować.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2009, 07:44   

miszko napisał/a:
Jeżeli by Ci się udało to podmień cewkę WN, bo może gubić iskrę i przez to ma problemy z mocą. Słyszałem, że akurat w tych Fordach lubi się to powtarzać
nie tylko w tych, jest to równiez problem w focusach... ale wydaje mi sie,że jakby cewka gubila iskrę to silnik by pracowal nie równo,falowanie obrotów raczej nie... A nie prościej podjechac na komputer?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-10-2009, 18:26   

Wiecie jak to jest z kompem hehe zwłaszcza na tym zadupiu.Dzisiaj nie było w pracy czasu na dłubanie przy aucie,ale powiem tylko że po wcześniej wspominanym odpięciu sondy i ponownym jej podłączeniu dzisiaj pod czas kręcenia obrotka nie było czuć zamulenia :8O: .Nie wiem co jest grane.Trzeba się przyjrzeć tej wtyce a przepływke też się sprawdzi.
Co do EGR to jest podobno odcięty.
Dopiero w poniedziałek idę do pracy (jak zwykle :( :( ) więc może się coś popatrzy.
Miszko a masz może jakiś rysunek odnośnie tych podciśnień :?:

Dziękuje wam bardzo i będę wam przedstawiał sytuację na bieżąco . :prayer:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2009, 18:41   

ZielonyTBG, to jest mkI czy mkII? W mkI są na pewno "kody błyskowe" w mkII zdaje się (nie jestem pewien) ale chyba już było OBD2. MkI na kompa nie ma co jechać, bo można sobie samemu go zdiagnozować przy użyciu dwóch kabelków i diody :P
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-10-2009, 18:54   

polansky, a czy ja wiem o co biega z tym MK :?: To wygląda jak pierwszy Ford Mondeo.Przednie reflektory mają ten chory plastikowy wkład który żółknie z czasem ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2009, 20:10   

ZielonyTBG napisał/a:
Przednie reflektory mają ten chory plastikowy wkład który żółknie z czasem ;D

ZielonyTBG, czyli mkI 8) Więc co do kodów błyskowych poszło na PW ;)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 22-10-2009, 22:05   

wiem że będzie off topic ale musze....

Polansky tak dużo wie na ten temat bo pewnie już 5 razy fieścine rozkładał i składał :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load