Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo po umyciu silnika osłabło
Autor Wiadomość
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-05-2007, 12:28   Tipo po umyciu silnika osłabło

Wiec było tak umyłem silnik jak zwykle. Czyli pozakrywałem cewkę, kopułkę, moduł, moduł od gazu i parownik. Umyłem go wężem. I nie wiem co jest oczywiście po pierwszym odpaleniu chodził na 2 tłoki więc wysuszyłem kopułkę i przewody. No i jakos poszedł. Teraz od 3 dni jest jakoś znacznie słabszy niz przedtem i chodzi nie równo tzn. jakby iskra gdzies uciekała. Świece też przeczyściłem. Nie wiem co jest. :sciana: :sciana: :sciana:
Na gazie chodzi jeszcze gorzej.
Tipo 1.4 i.e. S '93
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-05-2007, 14:45   

na gazie czasem bardziej wychodzą problemy z zapłonem... widocznie wypłukałeś gdzieś dobry styk ;D może np masz spadek w instalacji (nie świeci co nieco słabiej niż zwykle) bo masy źle przewodzą, albo klemy na akumulatorze a może jednak coś z kopułką... gdzieś straty lub prędzej przebicia w zapłonie musisz mieć, co któryś zapłon Ci 'wypada' i jest słabszy... może trzeba pogrzebać w kopułce? ładne masz iskry na świecach jak wykręcisz świece ale podłączone zostaną?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-05-2007, 15:28   

Wykręciłem jedną swiece i odpaliłem go na 3 gary ta iskra zaciekawa to nie jest i lata po elektrodzie na swiecy nie trzyma sie w jednym miejscu. Przyznam się że przewody WN to jeszcze oryginały, mam go 8 lat i ich nie wymieniałem kopułke i palec wymieniałem z 7 lat temu. Świece z rok temu. To może już przyszedł czas je wymienić ;D
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-05-2007, 15:39   

Ja bym na początek obstawiał kable, kopułka, świece. Zależy w jakim stanie masz to wszystko. Jeśli mają już trochę to bym zmienił.
Ja przerabiałem to na jesieni jak zaczęło lać codziennie, to odpalał na 3 potem po jakimś czasie przepalał. Na początek wymiana kabli, trochę się poprawiło, ale za parę dni znów chodzi na 3 więc jadę z nadzieją, że zaraz przepali i przejechałem tak z 7km :sciana: po czym wkurzony, bo ciemno i jeszcze lało jak z cebra, otwieram machę i sprawdzam okolicę kopułki, jak mnie popieściło tak zgasiłem go, wziąłem szmatę i wytarłem osłonę i spryskałem silikonem w sprayu. Na następny dzień do sklepu po kopułkę, wymieniłem i okazało się, że stara miała pęknięcie. Od tej pory pali jak należy, ale idąc za ciosem jeszcze od razu mu wymieniłem świece.
Carol napisał/a:
Wiec było tak umyłem silnik jak zwykle.

Dlatego nie jestem za myciem silnika, bo potem są różne jaja :D
Zresztą silnik ma być brudny, bo jak to by wyglądało, że naprawiasz auto a masz czyste ręce haha :?:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-05-2007, 15:42   

Jakiej firmy przewody kupiłeś ja sie zastanawiam nad Magneti Marelli i ewentualnie ile za MM sobie zarzyczą bo jak czytam forum to wiele osób przejechało się na JANMORACH. :D
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-05-2007, 15:45   

Właśnie nie pamiętam jaka to byla firma :roll: Nie wiem, czy nie przypadkiem właśnie JANMORY, ale zaraz jadę autem to sprawdzę :D Pamiętam tylko że płaciłem za nie 54zł w Euro Moto Fan, ale Magneti Marelli napewno będą dobre :)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-05-2007, 15:48   

Dzięki jutro zakupie przewody :D i zobacze czy będzie lepiej no na pewno mu nie zaszkodzi :lalala:
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-05-2007, 16:55   

Ja ze swojej strony polecam Sentechy oczywiście MM tez, do tego NGK
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-05-2007, 18:21   

Przypadkiem nie znacie dobrych sklepów z częściami do Tipo w necie??????
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-05-2007, 19:05   

Hmm patrzyłem na pudełko, pisze na nim że made in Italy :D Lookam pod maskę a tam na przewodach JANMOR made in USA tripple silicone 300 stopni :eee:
Myślę, że Magneti będą dobre, bo to porządna firma zresztą większość fabrycznych podzespołów to właśnie Magneti. NGK i Bosh też są chyba godne polecenia.
Co do sklepów w necie to nie znam. Ja ponieważ mam w mieście parę sklepów z częściami to nie chce mi się czekać na przesyłkę, bo tak mam od ręki i w razie pomyłki mogę wymienić :D
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
  
     Moneta
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-05-2007, 16:47   

Wymieniłem przewody z początku nie zabardzo zapalił prawie jak na starych. Jak przejechałem ze 3 km to jakoś się ustawił i ładnie chodził, siły nabrał i w ogóle. Zapalał na dotyk, gdy ostygł odpaliłem go i to samo jak na tych starych przewodach nie wiem już co jest. :sciana: :sciana: :sciana:
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2007, 18:35   

Jak na ciepłym jest OK, a na zimnym kuleje to w takim razie będzie to chyba raczej coś z wtryskiem lub jego osprzętem (sonda lambda, komputer), ale nie bardzo się w tym orientuję więc nie gwarantuję, że dobrze mówię :?
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-05-2007, 20:23   

Na benzynie jeszcze ujdzie ale na gazie odpale silnik 5 sekund i jak by gaz mu odcinało. Obroty spadają i gaśnie. Jak na benzynie go przegonie ti później ujdzie jakoś. Już sam nie wiem pojade do jakiś speców od gazu.

** Dodano: 28-05-2007, 20:13 **
No Panowie w końcu uleczyłem autko:D:D:D Wymieniłem CPW i jak ręką odjął. Zero problemów z odpalaniem, przerywaniem, szarpaniem itp. :D
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load