|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo po umyciu silnika osłabło |
Autor |
Wiadomość |
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 12:28 Tipo po umyciu silnika osłabło
|
|
|
Wiec było tak umyłem silnik jak zwykle. Czyli pozakrywałem cewkę, kopułkę, moduł, moduł od gazu i parownik. Umyłem go wężem. I nie wiem co jest oczywiście po pierwszym odpaleniu chodził na 2 tłoki więc wysuszyłem kopułkę i przewody. No i jakos poszedł. Teraz od 3 dni jest jakoś znacznie słabszy niz przedtem i chodzi nie równo tzn. jakby iskra gdzies uciekała. Świece też przeczyściłem. Nie wiem co jest.
Na gazie chodzi jeszcze gorzej.
Tipo 1.4 i.e. S '93 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 14:45
|
|
|
na gazie czasem bardziej wychodzą problemy z zapłonem... widocznie wypłukałeś gdzieś dobry styk może np masz spadek w instalacji (nie świeci co nieco słabiej niż zwykle) bo masy źle przewodzą, albo klemy na akumulatorze a może jednak coś z kopułką... gdzieś straty lub prędzej przebicia w zapłonie musisz mieć, co któryś zapłon Ci 'wypada' i jest słabszy... może trzeba pogrzebać w kopułce? ładne masz iskry na świecach jak wykręcisz świece ale podłączone zostaną? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 15:28
|
|
|
Wykręciłem jedną swiece i odpaliłem go na 3 gary ta iskra zaciekawa to nie jest i lata po elektrodzie na swiecy nie trzyma sie w jednym miejscu. Przyznam się że przewody WN to jeszcze oryginały, mam go 8 lat i ich nie wymieniałem kopułke i palec wymieniałem z 7 lat temu. Świece z rok temu. To może już przyszedł czas je wymienić |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 15:39
|
|
|
Ja bym na początek obstawiał kable, kopułka, świece. Zależy w jakim stanie masz to wszystko. Jeśli mają już trochę to bym zmienił.
Ja przerabiałem to na jesieni jak zaczęło lać codziennie, to odpalał na 3 potem po jakimś czasie przepalał. Na początek wymiana kabli, trochę się poprawiło, ale za parę dni znów chodzi na 3 więc jadę z nadzieją, że zaraz przepali i przejechałem tak z 7km po czym wkurzony, bo ciemno i jeszcze lało jak z cebra, otwieram machę i sprawdzam okolicę kopułki, jak mnie popieściło tak zgasiłem go, wziąłem szmatę i wytarłem osłonę i spryskałem silikonem w sprayu. Na następny dzień do sklepu po kopułkę, wymieniłem i okazało się, że stara miała pęknięcie. Od tej pory pali jak należy, ale idąc za ciosem jeszcze od razu mu wymieniłem świece.
Carol napisał/a: | Wiec było tak umyłem silnik jak zwykle. |
Dlatego nie jestem za myciem silnika, bo potem są różne jaja
Zresztą silnik ma być brudny, bo jak to by wyglądało, że naprawiasz auto a masz czyste ręce |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 15:42
|
|
|
Jakiej firmy przewody kupiłeś ja sie zastanawiam nad Magneti Marelli i ewentualnie ile za MM sobie zarzyczą bo jak czytam forum to wiele osób przejechało się na JANMORACH. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 15:45
|
|
|
Właśnie nie pamiętam jaka to byla firma Nie wiem, czy nie przypadkiem właśnie JANMORY, ale zaraz jadę autem to sprawdzę Pamiętam tylko że płaciłem za nie 54zł w Euro Moto Fan, ale Magneti Marelli napewno będą dobre |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 15:48
|
|
|
Dzięki jutro zakupie przewody i zobacze czy będzie lepiej no na pewno mu nie zaszkodzi |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 16:55
|
|
|
Ja ze swojej strony polecam Sentechy oczywiście MM tez, do tego NGK |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 18:21
|
|
|
Przypadkiem nie znacie dobrych sklepów z częściami do Tipo w necie?????? |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 19:05
|
|
|
Hmm patrzyłem na pudełko, pisze na nim że made in Italy Lookam pod maskę a tam na przewodach JANMOR made in USA tripple silicone 300 stopni
Myślę, że Magneti będą dobre, bo to porządna firma zresztą większość fabrycznych podzespołów to właśnie Magneti. NGK i Bosh też są chyba godne polecenia.
Co do sklepów w necie to nie znam. Ja ponieważ mam w mieście parę sklepów z częściami to nie chce mi się czekać na przesyłkę, bo tak mam od ręki i w razie pomyłki mogę wymienić |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 16:47
|
|
|
Wymieniłem przewody z początku nie zabardzo zapalił prawie jak na starych. Jak przejechałem ze 3 km to jakoś się ustawił i ładnie chodził, siły nabrał i w ogóle. Zapalał na dotyk, gdy ostygł odpaliłem go i to samo jak na tych starych przewodach nie wiem już co jest. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 18:35
|
|
|
Jak na ciepłym jest OK, a na zimnym kuleje to w takim razie będzie to chyba raczej coś z wtryskiem lub jego osprzętem (sonda lambda, komputer), ale nie bardzo się w tym orientuję więc nie gwarantuję, że dobrze mówię |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Carol
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 120 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 20:23
|
|
|
Na benzynie jeszcze ujdzie ale na gazie odpale silnik 5 sekund i jak by gaz mu odcinało. Obroty spadają i gaśnie. Jak na benzynie go przegonie ti później ujdzie jakoś. Już sam nie wiem pojade do jakiś speców od gazu.
** Dodano: 28-05-2007, 20:13 **
No Panowie w końcu uleczyłem autko:D:D:D Wymieniłem CPW i jak ręką odjął. Zero problemów z odpalaniem, przerywaniem, szarpaniem itp. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|