|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zmiana zapłonu digiplex2 na coś innego? |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2007, 22:31 Zmiana zapłonu digiplex2 na coś innego?
|
|
|
Słuchajcie,a w zasadzie przemyślcie wyjadacze układów zapłonowych
Taka myśl i problem mnie nurtuje.
Jak wiadomo digiplex2 ma wgraną jakąś mapę zapłonu i cokolwiek zmienić się niestety nie da. Nie można przyśpieszyć, ani opóźnić zapłonu. Pisałem maila do http://unitronic.pl/ i potwierdziły się moje koszmary, nie da się tego nawet remapować!
Pomyślałem sobie, może by podmienić układ zapłonowy od czegoś, tak aby można było kręcić i regulować zapłon?
Jestem nie specjalnie ogarnięty w sprawach zapłonowych, wiec nie
Układ digiplex2 korzysta z 2ch czujników? CPW, i? tak?
Może cały układ trzeba by przełożyć, a może nie?
Macie jakieś pomysły?
Polonez? Da się w nim manipulować zapłonem? |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-06-2007, 09:23
|
|
|
Cytat: | Układ digiplex2 korzysta z 2ch czujników? CPW, i? tak? |
Tylko w tej kwesti Ci powiem, że jest CPW i czujnik podciśnienia, ale ten czujnik jest już w digiplexie.
Na reszte pytań już ktoś inny musi odpowiedzieć, bo tego nie wiem
W sumie jakikolwiek moduł by wystarczył, byle dobrze "puszczał" iskrę. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-06-2007, 14:17
|
|
|
W silnikach 1.4 był montowany aparat zapłonowy w bloku silnika obok paska rozrządu.Nawet do tej pory jest tam zaślepka.Zapłon ustawiało się dzięki kręceniu aparatem.Musiał byś kupić aparat razem z modułem (moduł jest przykręcony do aparatu) i podpiąć się pod cewkę WN.No i potrzebował byś jeszcze nowy przewód WN od aparatu do cewki,bo jest trochę długawy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-06-2007, 18:58
|
|
|
to jeszcze ja: jest CPW by digiplex wiedział kiedy podać impuls (wyzwolić cewkę WN), czyli w jakim położeniu masz wał, jest czujnik podciśnienia by na podstawie jego danych więc warunków pracy silnika odpowiednio dobrać mapę zapłonu czyli ile opóźinć/przyspieszyć; czujnik podciśnienia jako osobna hmmm powiedzmy puszeczka jest w digi... i jest to chyba czujnik tensometryczny, coś jak w wagach elektronicznych na nacisk to tam na ciśnienie albo jakiś piezoceramiczny, to druga opcja o której słyszałem; możliwe, że np do gaźnikowca byś inny dobrał i jakoś 'dokręcił' ale ni wiem czy na wtrysku nie będzie też różnicy jak byłby trochę nie tak dobrany... hmm coć niby to to samo w tym względzie;
rzeczywiście, chyba 'ręczny' tylko aparat jak w starszych egzemplarzach bez digi...
tylko PO CO? to mnie ciekawi bardzo |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-06-2007, 19:37
|
|
|
Raku napisał/a: | Regulacja jest w jakichś konkretnym zakresie? |
Kręcąc aparatem jest BARDZO duża możliwość zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu.
Na pewno by Ci nie brakło. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|