Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak sssssssssssania w Temprze 2.0 159a6.046
Autor Wiadomość
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-11-2005, 18:34   Brak sssssssssssania w Temprze 2.0 159a6.046

Mam poważny problem biorąc pod uwage zbliżającą się zime. Mianowicie mój samochodzik nie włącza sobie ssania gdy go potrzebuje. Z tego co wyczytałem to ssanie jest automatyczne i elektroniczne. Bo słyszałem że są jeszcze systemy z jakimiś cięgnami ale tu podobno jest to sterowane komputerem. A zapomniałem powiedzieć że mam Silniczek 2.0 159a6.046 na wielopunkcie. Pomocy bo codziennie rano tocze prawdziwą woje ze swoim autkiem a przy mrozach może być gożej i obawiam się że on może wygrać. A na serio to prosze o jakieś wskazówki , bo słyszałem że to może być wina czujnika temperatury




Za pomoc z góry dziękuje
_________________

  
     assistance
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2005, 18:46   

to jakis przeszczep z tym silnikiem? SORY ZE NIE NA TEMAT :P
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-11-2005, 19:10   

Tak. Jeszcze w Niemczech został wymieniony silnik. Zostało to przeprowadzone w service Fiata więc wszystko jest cacy ale teraz mam problem bo nie mam ssania i do puki się siknik nie rozgrzeje to nie mam wolnych obrotów. a ostatnio coś na benzynce szarpie
_________________

     assistance
 
 skype
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-11-2005, 20:39   

na moje oko elektrozawor ktory reguluje ssaniem odkrec go wyczysc sprawdz opornosc i czy wogole dziala bo w tym silniczku tylko tym elementem steruje sie ssanie, jest to element z prawej strony u gory silnika do ktorego dochodzi mala rurka idaca od polaczenia filtra powietrza z przepustnica:)
_________________
Tipo 2.0 16v w moim wydaniu :D
  
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2005, 20:53   

Sprobuj wyczyscic ten zawor TUTAJ jest instrukcja(niestety nie po naszemu.Ja ominałem ten zawor bo sie zatarl i nie dalo sie go ruszyc a nowy kosztuje 400zł.Tylko zostaw go podpietego bo komputer bedzie dzialal w trybie awaryjnym i bedzie duzo palil i mocy zero.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-11-2005, 20:55   

Można by to zebrać - fotki - i napisac jakis polski How To. Co wy na to?
Moze ty lordabarth, bys napisal txt z obrazkami. Ja to bym pozniej przerobil do PDF.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-11-2005, 21:54   

Ssanie przy wtrysku???!!!!!!!!!!!! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2005, 23:28   

Emf a co w tym dziwnego ?:> Tyle ze tam ejst automatyczne a u nas na linke <rotfl>
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2005, 23:45   

Ja raczej nie czasowy jestem i tak obiecalem zrobic HOW TO do podcisnien ale czasu brak.Jak zmienie robote to moze wiecej bedzie(czasu)
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-11-2005, 01:03   

Mupik pod pojeciem ssanie rozumie sie raczej cos wystepujacego przy gazniku.
Przeciez przy wtrysku komputer, a dokladnie sonda lambda reguluje dobor mieszanki i tryska tyle w zaleznosci jak rozgrzane jest auto.
Wiec slowo SSANIE jest raczej mocno naciagane :/
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-11-2005, 12:11   

Dobrze EMF prawi.
Ssanie jest przy gaźniku i działa na zasadzie zamykania przepustnicy rozruchwej co powoduje wzrost podciśnienia i wyssanie większej ilości paliwa.
Natomiast w wtryskach na podsatwie różnych czujników wydłużany jest czas wtrysku.
To tak gwoli wyjaśnienia, ale generalnie o to samo chodzi tylko jest inaczej realizowane.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-11-2005, 14:54   

Tu mnie zaskoczyliscie :-) dla mnie to zawsze bylo ssanie niezaleznie od konstrukcji silnika gaznik, punkt, wielopunkt :-)

Sie mozna ciekawych rzeczy czasami nauczyc :]
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-11-2005, 17:25   

Hmmm..... Dziś to już nier jest problem ssania. Dziś silnik w momencie dodania gazu zamiat przyśpieszać zwalnia, zarówno na benzynie jak i na LPG. Silnik rozgrzany chodzi na wolnych obrotach ale ma problem z wejściem na obroty. Objawia to się tym że jak powolutku dodaje gazu to silnik się niby rozpędza ale nie tak jak trzeba a w momencie normalnego przyciśnięcia zwalnia i ma ochote gasnąć. Powolutku mam dosyć

[ Dodano: 11-11-2005, 16:35 ]
a dla mnie ssanie to ssanie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bez względu gdzie: gaźnik, punkt,wielopunkt.

Może dlatego że nie jestem mechanikiem
_________________

     assistance
 
 skype
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-11-2005, 18:26   

Kamilbanan, zaczynam mieć podobne objawy na niskich obrotach na benzynie :/
     Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-11-2005, 19:45   

Sprawdź szczelność przewodów podciśnienia.
     assistance   Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-11-2005, 14:09   

I się za przeproszeniem wkurwiłem!!!!!! Bo samochód już wogule nie zapala. A jak się raz udało to chodzi tylko na obrotach powyżej 4 tyś. niżej odrazu gaśnie. A i co w dodatku strzela w filtr powietrza. No normalnie szlak mnie już trafia. Może ktoś z Łodzi się zna na tych silnikach i byłby tak uprzejmy i podjechał zobaczyć ten mój silnik.
_________________

     assistance
 
 skype
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-11-2005, 17:06   

Kamilbanan, zerknij na mój temat - dzieje się u nas coś podobnego :/
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?p=28784
     Moneta
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-11-2005, 20:43   

Kamilbanan sprawdź dobrze elektrozawór biegu jałowego i dochodzące do niego przewody powietrza. Wbrew pozorom to ustrojstwo jest dość ważne w tym silniku. W innych wersjach tę samą rolę pełni silnik krokowy.
Inną przyczyną może być czujnik położenia wału. O jego usterkach było pisane już wiele razy (skrót używany na forum: CPW).

[ Dodano: Sob 12 Lis, 2005 20:44 ]
ego napisał/a:
to jakis przeszczep z tym silnikiem?


Te silniki były wkładane głównie do TIPO ale były też TEMPRY seryjnie wyposażone w ten silnik.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-11-2005, 20:58   

Ej szczerze to ja nie wiem już co jest pod tą maską bo niby silnik wygląda jak silnik 16v ( porównywałem z obrazkami z książki) a z tabliczki wynika że mam silnik 159a6.046

Więc nie mam pojęcia co mam pod maską. Ale co by tam nie było to i tak nie działa :P :P :P A na serio to podobno tylko 16v miały narmalny rozdzielacz(kopułka) a 8vmiały jakieś inne zrozwiązanie. czy to prawda??
_________________

     assistance
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-11-2005, 20:59   

pierwszy raz słysze zeby szestanstki byly montowane w temprach....

[ Dodano: 12-11-2005, 20:01 ]
Kamilbanan napisał/a:
Ej szczerze to ja nie wiem już co jest pod tą maską bo niby silnik wygląda jak silnik 16v ( porównywałem z obrazkami z książki) a z tabliczki wynika że mam silnik 159a6.046

Więc nie mam pojęcia co mam pod maską. Ale co by tam nie było to i tak nie działa :P :P :P A na serio to podobno tylko 16v miały narmalny rozdzielacz(kopułka) a 8vmiały jakieś inne zrozwiązanie. czy to prawda??


numer silnika sie zgadza,mam taka sama koncowke i te silniki miały normalny rozdzielacz,czyli kopułke :) czyli jak narazie sie zgadza :P
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-11-2005, 21:05   

Dobra to mam w takim razie 159a6.046 I co z tego jak i tak nie pali :/
_________________

     assistance
 
 skype
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-11-2005, 12:16   

ego napisał/a:
numer silnika sie zgadza,mam taka sama koncowke


Tylko, że zapewne początek masz inny.
159.A6.046 - silnik 2.0 i.e. 8V
160.A8.046 - silnik 2.0 i.e. 16V

Różnica w wyglądzie tych dwóch silników jest tak wielka, że nie sposób ich pomylić.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-11-2005, 21:08   

Po wymianie przewodów w pompie paliwa wzrosło ciśnienie paliwa i pojawiły się wolne obroty na zimnym silniku
_________________

     assistance
 
 skype
 
tempra211 
witamy nowego


Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 2
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-06-2007, 12:37   

Witam...
Szukam takiego samego silnika co miałeś 159A6.046 ...? kupie w całości z automatem ... Prosze o kontakt ...:
olo-tlen@tlen.pl
Pozdrawiam..
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load