|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna | LPG] Bardzo duże obroty na zimnym |
Autor |
Wiadomość |
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-08-2008, 01:18 [Benzyna | LPG] Bardzo duże obroty na zimnym
|
|
|
Siemanko,
od pewnego czasu mam problem - szczególnie od rana, jak się dobrze schłodzi silnik (ostatnio są zimniejsze noce), po odpaleniu obroty walą mi do góry jak głupie - na LPG utrzymują się na jałowym na 3k, a na PB potrafią dojść i do 5k... Dodam, że jak silnik się rozgrzeje, najczęściej problem obrotów znika. Dodatkowo ostatnio zaczął mi palić jak smok - LPG 15,5l (1.6ie)...
Ponadto - często jak ma tak duże obroty i go wyłączę, mam problemy z ponownym odpaleniem...
Jakie mogą być tego przyczyny?
Czy któryś z czujników steruje zarówno PB jak i LPG? |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-08-2008, 06:08
|
|
|
Co do obrotów to mysle ze krokowiec moze szwankowac |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-08-2008, 10:52
|
|
|
Ale to od LPG i PB jest jeden i ten sam? że objawy podobne na obu paliwach? |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 11:01
|
|
|
Ja bym stawiał na CPP. Mam tylko Pb ale gdy odłączyłem ten czujnik u siebie to miałem właśnie takie objawy. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-08-2008, 11:12
|
|
|
no ja właśnie kiedyś słyszałem, że jeden z czujników jest odpowiedzialny i za PB i za LPG, tylko niestety nie powiedziano mi który... |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 12:34
|
|
|
kris_ldz napisał/a: | no ja właśnie kiedyś słyszałem, że jeden z czujników jest odpowiedzialny i za PB i za LPG, tylko niestety nie powiedziano mi który... |
Czujnik położenia przepustnicy + czujnik temp. silnika - oba wspólnie odpowiadając za wolne obroty na zimnym silniku, w przypadku silników 2.0 dochodzi do nich Map Sensor + VAE
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 13:35
|
|
|
silnik krokowy od LPG (attuator) nie wpływa na pracę na PB
ale krokowiec (ściślej regulator przepustnicy) od PB wpływa zarówno na pracę na PB i na LPG
pracą regulatora steruje komputer
dane zbiera przede wszystkim z CPP (TPS) - dość dokładnie opisana jest jego regulacja na forum
a także z niebieskiego czujnik temperatury w kolektorze
w Twoim przypadku sprawdziłbym sprawność samego regulatora:
włącz zapłon, dodaj gazu na max popychając krzywkę gazu, a drugą ręką naciśnij ten popychacz od regulatora - powinien się cofać pod naciskiem
jeśli się nie cofa to prawdopodobnie zasyfił się czujnik styku w tym popychaczu - i regulator trzeba wyczyścić
skoro problem znika po rozgrzaniu to na 90% nie jest to wina CPP
więc następny do sprawdzenia idzie niebieski czujnik w kolektorze dolotowym - tabela jego rezystancji była wielokrotnie podawana na forum
na razie tyle, co byś nie miał za dużo pracy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-08-2008, 12:35
|
|
|
zapomniałem jeszcze o jednym objawie - dawno nie jeździłem na PB, a tylko na benzynce występuje... Mianowicie, niezależnie czy silnik ciepły czy zimny czasami zaczyna się dławić od 3000 obrotów. I dalej nie chce iść... można deptać na maksa, ekonomizer będzie skakał do maksimum, ale powyżej 3000 nie wkręci się... Dodatkowo często, jak tak się działo, po zatrzymaniu czuć zapach niespalonej benzyny... tak jakby go zalewało. Myślę, że jest to powiązane z tymi obrotami na zimnym. A i czasem na zimnym na PB oborty skakały w przedziale +/- 1500 czyli np. pomiędzy 2000, a 4000... |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|