|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Co sądzicie o E36? |
Autor |
Wiadomość |
jokerssxx
Wiek: 39 Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 56 Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 11:55 Co sądzicie o E36?
|
|
|
Mam takie pytanie: co sądzicie o E36? Prosił bym bardzo o jakieś obiektywne wypowiedzi a nie coś w stylu "auto dla dresiaży".
Uważam że to samochód jak każdy inny. Interesuje mnie ten model (w szczególności 318 do '93r).
Chciałbym wiedzieć
- na co zwracać uwage w takich modelach,
- jaki są wasze wrażenia z jazdy (bo słyszałem opinie że jeździ się jak na "szpilkach" ze strachem aby czasem w zakręcie za szybko nie dodać gazu (model 320) i nie rozbić auta)
- czy faktycznie taka droga jest eksploatacja (części, spalanie)
no i wiele wiele innych rzeczy... |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-01-2007, 12:08
|
|
|
318IS to taki mega kompromis pomiedzy osiagami, masa, a spalaniem.
zwykla 318 i 316 to bezsensowne wozidelka, ktore mniej juz palic nie beda
co do czesci da sie jakos przezyc, jednak pod warunkiem ze nie trzeba bedzie sie co chwila za nimi rozgladac, a to juz wiele zalezy od modelu, jedna z wazniejszych rzeczy w tych przypadkach jest znana przeszlosc auta, bo jak jest po 10ciu wlascicielach, gdzie co drugi katowal to mozna jedynie skarbone kupic.
co do gazu, w zime moze byc ciezko, ale ogolnie to kwestia pokory drivera i opanowania podstawowych odruchow ciezkiego tylnopeda, najlepiej na duzym placu.
Pomysl czy oprocz spalania stac Cie np porzadne opony do takiego auta, na tym w tych przypadkach nie wolno oszczedzac.
a jesli Cie to przerosnie, pomysl powaznie o dobrze utrzymanej e30, zdecydowanie prostsza konstrukcja, latwiejsza w naprawach i tansze czesci. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 12:20
|
|
|
Odradzam 316, ma moj znajomy i narzeka, raz ze nie jezdzi jakos specjalnie fajnie a drugie że pali duzo za duzo jak na takie osiagi.
Tak jak napisal Pele_Tipo bardzo fajnym silnikiem jest 318is, ma cos jak zmienne fazy rozrzadu w Hondach, do pewnych obrotow smiga pwoiedzmy jak zwykly benzyniak tej pojemnosci i ma umiarkowany apetyt na Pb ale jak trzeba i sie przylozy to potrafi pokazac pazurki.
Przy ewentualnym kupnie zwroc uwage na uklad wydechowy, najlepiej kupic z oryginalnym, w BMW tłumik koncowy jest tak jakby 2 komorowy z czyms na zasadzie zastawki otwierajacej druga komore przy wiekszym przeplywie spalin, i jesli ktos zmienil wydech na jakis pseudo sportowy to bmk'a traci sporo osiagów w dolnych partiach obrotow wiec warto sie zainteresowac ta sprawa przy kupnie bo oryginal nie jest tani. Tak poza tym to jak przykazdym aucie, przeniesienie napedu, zawieszenie, i stan silnika bo to najbardziej kopiace po kieszeni sprawy przy BMW, blacharka itp. juz nie jest tak droga.
Co do spalania to niestety jak sie chce miec troche frajdy z jazdy to auto musi swoje wypic, moje sedici pije srednio miedzy 14-15 litrow LPG przy normalnej jezdzie na miescie ale uwazam ze to malo wzgledem tego co czytam ze 1.4 i 1.6 potrafia tyle wypic. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 18:38
|
|
|
BędzieszMiałWydatki(przez duże W)
coprzypomniałem sobie "na już" zwróć uwagę jeśli kupujesz,a dałoby się (chyba 2śrubki i odchylić) czy nie ma powyjmowanych kontrolek/lampek, to zazwyczaj metoda na spi...ABS i inne bolączki,żeby tylko przy sprzedaży nie wyszło...nie świeciło że coś nie tak...zwłaszcza ABS; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 18:42
|
|
|
złom. i tyle. jak juz to min. 320 bierz. To ma silnik R6 juz bo 1,8 to nie jedzie.
a tak poza tym to wejdz na forum BMW i poprostu sie spytaj |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 19:43
|
|
|
no właśnie,wejdź na forum bmw i popytaj gości,bo najwięcej do powiedzenia mają Ci którzy nigdy bmw nie jeździli tylko coś im sie obiło o uszy i później pier...lą głupoty |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 20:14
|
|
|
jezdzilem wieloma BMkami. 325 (2,7litra) 525,520 i 728. Wiec raczej cos moge o nich powiedziec. Nie mowie ze złe auta,tylko ze jak ma kupowac 1,8 to juz lepiej kupic 2,0 bo spalanie to samo a moc wieksza. To samo powiedzą Cie na forum BMW. Jak chcialem kupic 520 to powiedzieli ze lepiej 525 bo spalanie to samo a moc wieksza o wiele. Jedynie kwestia tego czy stac Cie na OC. Acha i od razu mowie ze BMW i gaz to zło. Jedynie nieliczni BMkarze uznają LPG w Bumach. Dla mnie to profanacja i na porządnym forum BMW powiedzą Ci to samo. Adres porządnego forum BMW - http://www.bmw-klub.pl/forum/index.php Tam tez zadawalem pytania do kolesi o kupno BMki i podeszli do tematu bardzo profesjonalnie. A i tak jej nie kupiłem |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 20:19
|
|
|
Napisz do Grafita on siedzie w BMKach i napewno ci pomoze ;-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 23:55
|
|
|
Witam.
Pięć dni temu wracałem 318 IS z niemcowni (kolegi na handel) zadbanym egzemplażem, mały przebieg (133 tyś) pierwszy właściciel, i powiem że całkiem mi się spodobał. Nie za twardy, nie za miękki, kawał dobrego samochodu. Co do osiągów to spalił 8,5 l ,przy niezbyt delikatnej jeździe (dystans 550 km) licznikowo rozbujał sie do 225 km/godz. ale duch budzi się w nim dopiero od 4000 obr. poniżej zwykłe auto (stosunkowo mały silnik)prawde powiedziawszy wolałbym 325 tkę. Tyle co mogę powiedzieć. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
wabot
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-07-2007, 13:14
|
|
|
Zwróć uwagę na wersję silnika bowiem są rodzaje 1.8- jeden z paskiem drugi z łańcuchem rozrządu. Tą z paskiem odradzam. Szukaj tylko tego z łańcuchem.
Wersja:
M40 - z paskiem (113KM)
M42 - łańcuch (140KM) - "Trójki" z tym silnikiem były początkowo tylko w wersji coupe. Od 1994 także w innych nadwoziach. Auta z tym silnikiem były oznaczane jako "is: a wersje Compact jako "ti". |
_________________ Tipo 1.4 95r 159.A2 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|